Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Samma setting här! :P Eller viltstängsel vetefan, men det är öppet landskap där i alla fall. En väg som jag åkt på hundratals gånger. :yes:

Vi dräggade lite i bilen på väg till Söderköping. Jävla rektor att hetsa mig, ansvarsfullt värre. :ph34r: Han drog ifrån mig som fan, och jag tänkte att "han har råd att betala böterna till skillnad från mig". Men sedan kom vi ifatt honom på en slingrig väg där en lastbil körde sakta som tusan. Efter tio minuter i 80 lyckades jag se en lucka, som rektorn inte hann se eftersom han hade lastbilen ivägen för sikten. Och hur larvigt det än låter så var det faktiskt vansinnigt roligt att peta i trean, dra plattan i mattan och komma upp i 150 på nolltid samtidigt som en god vän tryckte upp stjärten i rutan åt rektorn. :P

Att jag sedan blev tvungen att köra in till kanten och vänta på att de skulle komma om igen (vi visste inte vart vi skulle :P ) är en annan historia...

Suck, nu kommer det dröja evigheter innan jag får köra en sådär rolig bil igen. Men det kanske är lika bra det...

Hahaha, älskar din relation till din rektor! Låter verkligen som att det var en riktigt kul grej... dina barn kommer nog gilla den historian, speciellt om de har en lite mer traditionell relation till sin rektor.

Haha, efter att flickvännens pappa lånat min bil (Vi hade hans) var hans inställning ungefär samma "Det är farligt att köra sådan bil". :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Får låna brorsans rallycaddy i sommar eftersom han köpt en annan, en BMW 528 -84 ifall någon undrar. Synd bara att det bara finns två platser (även om flaket kan vara lämpligt ibland :D ). Den är kung även om den bara toppar 160 i nedförsbacke och släpper in allt vägljud i världen.

Edit: Billlld

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen att du kommer hinna ändra dig femtioelva gånger innan du tagit körkort, det är väl en annan sak? :D

---

Om ett par veckor blir det ut och plåga postbilar mitt i natten, wiiieee!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får låna brorsans rallycaddy i sommar eftersom han köpt en annan, en BMW 528 -84 ifall någon undrar. Synd bara att det bara finns två platser (även om flaket kan vara lämpligt ibland :w000t: ). Den är kung även om den bara toppar 160 i nedförsbacke och släpper in allt vägljud i världen.

Edit: Billlld

BMW?? :D

Redigerad av Plaisir
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha har haft grymt kul med en kompis och några andra när vi var ute och åkte med hans V70 :( kommer bli lite långt men men.

Det börjar med att vi ska upp till skälby förorten i Västerås som vi kallar det för, Vi åker lugnt på vägen eller ja kanske i 70-80 på 50 vägen så ser vi en Volvo 240 då ska han såklart gasa och trycker ner plattan så vi är drygt uppe i 110 på 50 vägen om det nu inte var en 70 väg. Då ska han svänga ut i andra filen för att kö om han men så kommer en bil på den filen så han bromsar ner och kör in på höger filen igen den rätta filen som vi åkte på.

Sen när den hade passerat så var det gasen i botten igen och då var vi uppe i 120 och blåste 240 och vi alla bara stirrar på ungdomarna i bilen sen så kommer vi till röd ljusen en bit så det var bara bromsa dock så får vi ställ på bilen så det började slira till men vi får kontroll över det. Så kommer 240 och åker förbi och han visar tummen upp såg det ut som.

--

Sen en annan sak fortfarande med samma förare vi är på väg hem från stan eller ja från bad stället (Löga) ni som bor i Västerås vet vart löga ligger. Vi ska åka och hämta saker hos en kompis så när vi kommer en bit så ska vi ner till motorvägen där det är 90 då gasar han så vi ligger i 120-130 och vinglar samtidigt på vägen asså han drar ratten snabbt åt höger och vänster. Så ligger avfarten precis framför oss så vi bromsar in som fan så vi nästan tvärnitar.

På vägen hem så tar vi motorvägen igen samma visa igen men så ser han en Volvo 745 såklart så ska han stå på gasen så vi jagar killen ja drygt i 110 på 30-50 väg(efter motorvägen) så kommer rödljus vi bromsar in och så står en bil framför oss det slår om till grönt han gasar igen så vi ligger i 90 typ och drar om bilen som ligger framför oss.

Så kommer en sväng precis så vi klarar den gasar ännu mer till 100 lite mer över så tar vi 745:an efter den andra kurvan då äre full gas hela vägen hem när vi har dragit 745:an så ligger vi i 110 på vägen så kommer ett gupp direkt så det blir bromsa försent ner till 90 flyger en bit sen gasa igen till 110 drar om cyklister och alla möjliga såklart så glor dom som inne i helvete på oss när vi drar.

Så ja han är lite rolig att åka med och om polisen hade stoppat så skulle det bli feta böter. Hoppas ni förstog texten försökte förklara tydligt.

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så ja han är lite rolig att åka med och om polisen hade stoppat så skulle det bli feta böter. Hoppas ni förstog texten försökte förklara tydligt.

böter plus indraget körkort ja.

sånt där är bara fjolligt och onödigt.

Edit: Btw så förstod man helt okej vad du skrev, good job!

Redigerad av Nik.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...