Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Hur stort är teoriprovet? 40 A4? Det hoppas jag verkligen inte :(

65 frågor, varav 52 måste svaras rätt på.

Dock är det 5 frågor extra som du inte kommer veta vilka de är men som du svarar på utan att de påverkar ditt resultat. Sammanlagt svarar du alltså på 70 frågor.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har jag kört min kompis Saab 9-3 turbo, och fyfan vilket klös det är i den! :) Plattan i mattan när man åker iväg på ettan och det känns som att bilen går sidleds. :D

Imorgon ska jag köra ett antal mil i den, vi ska på en grej med klassen och alla tänker dricka alkohol utom jag. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har jag kört min kompis Saab 9-3 turbo, och fyfan vilket klös det är i den! :D Plattan i mattan när man åker iväg på ettan och det känns som att bilen går sidleds. :)

Imorgon ska jag köra ett antal mil i den, vi ska på en grej med klassen och alla tänker dricka alkohol utom jag. :(

Varje dag, vaaaarje dag :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte så farligt faktiskt, kör väl inte direkt eco-driving dock :D

Hehe, han som äger bilen sade åt mig att inte eko-köra. :) "Dra länge på tvåan - trean tar du inte förrän över 90". Så det var ju bara att lyda. :(

Kan även säga att jag har slagit eget personligt rekord nu, 195 km/h. Självklart när jag var själv i bilen och vägen var fri. :yes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, han som äger bilen sade åt mig att inte eko-köra. :) "Dra länge på tvåan - trean tar du inte förrän över 90". Så det var ju bara att lyda. :(

Kan även säga att jag har slagit eget personligt rekord nu, 195 km/h. Självklart när jag var själv i bilen och vägen var fri. :yes:

180 är mitt rekord! På "fri" väg och med fri sikt. Det var en 100-väg och man såg bra framåt. Men det var en liten fördjupning i vägen så vi hoppade i 180, det var mindre trevligt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, han som äger bilen sade åt mig att inte eko-köra. :ph34r: "Dra länge på tvåan - trean tar du inte förrän över 90". Så det var ju bara att lyda. :o

Kan även säga att jag har slagit eget personligt rekord nu, 195 km/h. Självklart när jag var själv i bilen och vägen var fri. :yes:

Haha, ska man upp i hastigheter över ~50-70 så kör man ju efter röda markeringen på varvmätar'n! :P

Åh, vad var det för väg? Mitt är någonstans mellan 205 och 210 på mätaren, det var på 2+1-väg (110 km/h-gräns) på den enfiliga biten, viltstängsel kombinerat med bra sikt åt sidorna och inga bilar i närheten, ensam var jag också. Skulle alltså bara ha kunnat skada mig själv.

180 är mitt rekord! På "fri" väg och med fri sikt. Det var en 100-väg och man såg bra framåt. Men det var en liten fördjupning i vägen så vi hoppade i 180, det var mindre trevligt. :P

Vad körde du för bil? Vilka satt i den ("vi hoppade")? Var det någon som fick dig att köra snabbare än du egentligen ville?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad körde du för bil? Vilka satt i den ("vi hoppade")? Var det någon som fick dig att köra snabbare än du egentligen ville?

En Kia cee'd det är ett jävla acc i den bilen men efter 150 så lägger den av rätt skarpt och det är faktiskt svårt att komma upp i 200. I alla fall med fyra personer i bilen, skulle jag sitta själv så tror jag att det skulle vara mycket enklare då bilen reagerar ganska starkt på att den till person sitter i bilen.

Det var jag och mina lagkompisar som satt i bilen.

Det var ingen som pressade mig, vi hamnade fel i en rondell och var tvungna att åka många kilometer åt fel håll innan vi kunde vända när vi skulle till en match. Så jag tröck plattan i på tillbakavägen då vi var rätt försenade.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, ska man upp i hastigheter över ~50-70 så kör man ju efter röda markeringen på varvmätar'n! :P

Åh, vad var det för väg? Mitt är någonstans mellan 205 och 210 på mätaren, det var på 2+1-väg (110 km/h-gräns) på den enfiliga biten, viltstängsel kombinerat med bra sikt åt sidorna och inga bilar i närheten, ensam var jag också. Skulle alltså bara ha kunnat skada mig själv.

Samma setting här! :P Eller viltstängsel vetefan, men det är öppet landskap där i alla fall. En väg som jag åkt på hundratals gånger. :yes:

Vi dräggade lite i bilen på väg till Söderköping. Jävla rektor att hetsa mig, ansvarsfullt värre. :o Han drog ifrån mig som fan, och jag tänkte att "han har råd att betala böterna till skillnad från mig". Men sedan kom vi ifatt honom på en slingrig väg där en lastbil körde sakta som tusan. Efter tio minuter i 80 lyckades jag se en lucka, som rektorn inte hann se eftersom han hade lastbilen ivägen för sikten. Och hur larvigt det än låter så var det faktiskt vansinnigt roligt att peta i trean, dra plattan i mattan och komma upp i 150 på nolltid samtidigt som en god vän tryckte upp stjärten i rutan åt rektorn. :ph34r:

Att jag sedan blev tvungen att köra in till kanten och vänta på att de skulle komma om igen (vi visste inte vart vi skulle :P ) är en annan historia...

Suck, nu kommer det dröja evigheter innan jag får köra en sådär rolig bil igen. Men det kanske är lika bra det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma setting här! :P Eller viltstängsel vetefan, men det är öppet landskap där i alla fall. En väg som jag åkt på hundratals gånger. :yes:

Vi dräggade lite i bilen på väg till Söderköping. Jävla rektor att hetsa mig, ansvarsfullt värre. :ph34r: Han drog ifrån mig som fan, och jag tänkte att "han har råd att betala böterna till skillnad från mig". Men sedan kom vi ifatt honom på en slingrig väg där en lastbil körde sakta som tusan. Efter tio minuter i 80 lyckades jag se en lucka, som rektorn inte hann se eftersom han hade lastbilen ivägen för sikten. Och hur larvigt det än låter så var det faktiskt vansinnigt roligt att peta i trean, dra plattan i mattan och komma upp i 150 på nolltid samtidigt som en god vän tryckte upp stjärten i rutan åt rektorn. :P

Att jag sedan blev tvungen att köra in till kanten och vänta på att de skulle komma om igen (vi visste inte vart vi skulle :P ) är en annan historia...

Suck, nu kommer det dröja evigheter innan jag får köra en sådär rolig bil igen. Men det kanske är lika bra det...

Det är tamefan inte gocarts!

visst det är kul att köra fort och så. men still, chillllllllllll abit, du vill väl inte bli av med körkortet? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...