spajdermän Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 10 år gamla körkortsböcker är inget att rekommendera, det har hänt en hel del sedan de trycktes. Massa nya vägmärken, ändrad datumparkering m.m. Tror man brukar rekommendera att en körkortsbok är högst 2 år gammal. Jag använde mina sedan moppekortet, vilket jag tog när jag var 15 (alltså 3 år gammal), och damen på körskolan tyckte inte jag skulle behöva nya. Dock fick jag några broschyrer med vägmärken som komplettering. Men som sagt, 10 år är nog lite väl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 10 år gamla körkortsböcker är inget att rekommendera, det har hännt en hel del sedan de trycktes. Massa nya vägmärken, ändrad datumparkering m.m. Tror man brukar rekommendera att en körkortsbok är högst 2 år gammal. Jag använde mina sedan moppekortet, vilket jag tog när jag var 15 (alltså 3 år gammal), och damen på körskolan tyckte inte jag skulle behöva nya. Dock fick jag några broschyrer med vägmärken som komplettering. Men som sagt, 10 år är nog lite väl. Det är nog helt rätt. Tacktack. Ska ta och leta upp lite nytt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Svårt att ge fan i att köra bil om du inte har körkort? Får väll köra bil hur mycket jag vill sålänge jag håller mig på inhängnat område. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Får väll köra bil hur mycket jag vill sålänge jag håller mig på inhängnat område. Det förtäljde inte historien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Får väll köra bil hur mycket jag vill sålänge jag håller mig på inhängnat område. inte utan körkort, nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 inte utan körkort, nej. Va, det trodde jag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Va, det trodde jag! Det trodde jag med, nu vet jag inte till 100% om det är sant. Dock är det helt okej om det är inhägnat och det finns säkerhet etc på plats, som på tävlingar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Det trodde jag med, nu vet jag inte till 100% om det är sant. Dock är det helt okej om det är inhägnat och det finns säkerhet etc på plats, som på tävlingar. Inte jag heller Men är ganska säker på det. Men jag Skiter i det vilket som.. Jag kan inte ändra på historia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Inte jag heller Men är ganska säker på det. Men jag Skiter i det vilket som.. Jag kan inte ändra på historia. Haha, ja nej det är väl inte så noga med det där egenkigen, bara man inte håller sig mitt inne i centrum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Ganska säker på att man får köra inom inhägnat område utan körkort? Det är ju vad man gör vid halkbanan, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Ganska säker på att man får köra inom inhägnat område utan körkort? Det är ju vad man gör vid halkbanan, eller? halkbanan har både tillstånd och rätt utrustning/personal på plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 (redigerad) Ganska säker på att man får köra inom inhägnat område utan körkort? Det är ju vad man gör vid halkbanan, eller? Har för mig att det slutade gälla några år sen? edit: hittade detta "enda stället där du inte måste ha kör kort är inhägnat område, och då är det inte stängsel som räknas som inhägnat område utan inhägnat område är bara de som länsstyrelsen har godkänt tex godkänd bana." här: http://www.zatzy.com/allmaent/344628-kraev...skild-vaeg.html Redigerad 18 maj, 2009 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Nån som vet vad skatten ligger på om man köper en Volvo S70 t5 turbo? Eller varierar det på årsmodellen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Har för mig att det slutade gälla några år sen? edit: hittade detta "enda stället där du inte måste ha kör kort är inhägnat område, och då är det inte stängsel som räknas som inhägnat område utan inhägnat område är bara de som länsstyrelsen har godkänt tex godkänd bana." här: http://www.zatzy.com/allmaent/344628-kraev...skild-vaeg.html Där ser man! Det var helt enkelt en sådan grej man hört på tillräckligt många ställen att man tagit det för sanning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Har för mig att det slutade gälla några år sen? edit: hittade detta "enda stället där du inte måste ha kör kort är inhägnat område, och då är det inte stängsel som räknas som inhägnat område utan inhägnat område är bara de som länsstyrelsen har godkänt tex godkänd bana." här: http://www.zatzy.com/allmaent/344628-kraev...skild-vaeg.html Duktig hund! Då vet man det tills nästa gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2009 Nån som vet vad skatten ligger på om man köper en Volvo S70 t5 turbo? Eller varierar det på årsmodellen? Det finns mycket fakta på internet, jag vill minnas att det till och med finns sidor som kan kalkylera fram det åt en. Här har du hur det såg ut 2004: http://www.atl.nu/Article.jsp?article=24686 Men googla på "räkna ut bilskatt" så ska du nog få fram en massa gottgott. En sådan bil skulle jag jävligt gärna vilja ha btw. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 19 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2009 En sådan bil skulle jag jävligt gärna vilja ha btw. ewww. volvo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2009 ewww. volvo. S70 måste vara den snyggaste Volvon imo. Och T5 är ju inte helt fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 19 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2009 S70 måste vara den snyggaste Volvon imo. Och T5 är ju inte helt fel. True, men volvo är verkligen inte snygg imo. Japanskt skall det vara!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 19 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2009 True, men volvo är verkligen inte snygg imo. Japanskt Saab skall det vara!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts