Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Vem sa nåt om o jämföra?

(Jag ville ju bara skryta)

Hahahahahahaha :P:D

Ja jösses, tror jag körde 6 lektioner i körskolan. Men jag körde så mycket jag kunde hemma, dock gick det mycket sämre när jag kört hemma inom 2-3 dagar innan lektionen. Eftersom att bilarna var så totalt olika varandra var det bara negativt att komma med en annan bil i fötterna.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bilens Dag!

Nu har jag några fler bilar att lägga till på listan över "bilar jag kört":

Volvo C30

Skön bil att köra, lite trång kanske. Bromsen behövde man knappt nudda för att den skulle tvärnita.

Volvo XC60

Var dagens skönaste bil att köra (ett tag, se några bilar ner). Automatlåda ska tilläggas att det var. Det var ett grymt drag i bilen! Stereon var riktigt bra.

BMW 318

Rätt skön att köra, skönt "ljus" i bilen. Har inte så mycket att tillägga. Jo, ratten skymde övre delen på hastighetsmätaren. Oh just ja, växelspaken var.. minimal. :o (fick till och med beröm av försäljaren för min backning när jag parkerade. :blink: )

Opel Astra Cab Turbo

Pigg och glad! Första cab'en jag kör. Blåste inte så mycket fast vi körde 100km/h med den.

Mercedes E350 (eller E250..)

Jag.. Är.. Kär. Gudomlig bil att köra! Lättstyrd, skön sittställning, fin inredning osv. Blir jag rik ska jag köpa en. :o

Just ja, den var också automat.

Edit: Ang. Mercedesen; bilen varnade när det låg en bil i döda vinkeln! ^_^ Den var.. väldigt datoriserad.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som att du haft en helt okej dag, kändes XC60'n stor att köra?

Jag var faktiskt lite orolig för att den skulle göra det, men icke! Den kändes dock väldigt stor när jag satte mig i den först, men när jag började rulla iväg så kändes den faktiskt inte så stor. Hög, visserligen, men det tyckte jag bara var skönt. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var faktiskt lite orolig för att den skulle göra det, men icke! Den kändes dock väldigt stor när jag satte mig i den först, men när jag började rulla iväg så kändes den faktiskt inte så stor. Hög, visserligen, men det tyckte jag bara var skönt. :blink:

Utnyttjade du störst kör först? :o

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla kan inte övningsköra privat och då kan det ju bli rätt många lektioner med trafikskolan som vill mjölka en på pengar.

Jo, det förstår jag. Vet många som har behövt ta 30-40 lektioner, men 70 är verkligen något i hästväg. :blink:

Inget illa menat, Arvid. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sladdade nästan in i en lycyktstolpe med polarens nissan micra här om dan. Bilen har ingen tomgång, växellådan knackar, kopplingen slirar som något som börjar på F och är allmänt risig i övrigt men den är iaf besiktigad. :lol:

Har själv inte äns börjat övningskört då jag varken har tid, ork och lust. Är inte det minsta i behov av bil heller för den delen. Däremot är jag sugen på mc kort så slipper man känna en orolig kännsla i magen varje gång man möter en gris.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sladdade nästan in i en lycyktstolpe med polarens nissan micra här om dan. Bilen har ingen tomgång, växellådan knackar, kopplingen slirar som något som börjar på F och är allmänt risig i övrigt men den är iaf besiktigad. :lol:

Har själv inte äns börjat övningskört då jag varken har tid, ork och lust. Är inte det minsta i behov av bil heller för den delen. Däremot är jag sugen på mc kort så slipper man känna en orolig kännsla i magen varje gång man möter en gris.

Svårt att ge fan i att köra bil om du inte har körkort?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har lite funderingar gällande teoriböcker.

Jag har nu Körkortsboken, Du & jag i trafiken och Vägvisaren.

Alla tre är tryckta 1999.

Bör jag skaffa nya upplagor eller duger dom bra fortfarande?

10 år gamla körkortsböcker är inget att rekommendera, det har hännt en hel del sedan de trycktes. Massa nya vägmärken, ändrad datumparkering m.m. Tror man brukar rekommendera att en körkortsbok är högst 2 år gammal. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...