Plaisir Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Det går inte direkt jämföra två trafikanter så, inte på något vis. Vem sa nåt om o jämföra? (Jag ville ju bara skryta) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 9 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2009 (redigerad) Vem sa nåt om o jämföra? (Jag ville ju bara skryta) Hahahahahahaha Ja jösses, tror jag körde 6 lektioner i körskolan. Men jag körde så mycket jag kunde hemma, dock gick det mycket sämre när jag kört hemma inom 2-3 dagar innan lektionen. Eftersom att bilarna var så totalt olika varandra var det bara negativt att komma med en annan bil i fötterna. Redigerad 9 maj, 2009 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 9 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2009 (redigerad) Bilens Dag! Nu har jag några fler bilar att lägga till på listan över "bilar jag kört": Volvo C30 http://pici.se/thumbs/t_zWDDysIbR.gif Skön bil att köra, lite trång kanske. Bromsen behövde man knappt nudda för att den skulle tvärnita. Volvo XC60 http://pici.se/thumbs/t_CdbxcmQMM.gif Var dagens skönaste bil att köra (ett tag, se några bilar ner). Automatlåda ska tilläggas att det var. Det var ett grymt drag i bilen! Stereon var riktigt bra. BMW 318 http://pici.se/thumbs/t_LmQqNGIWC.gif Rätt skön att köra, skönt "ljus" i bilen. Har inte så mycket att tillägga. Jo, ratten skymde övre delen på hastighetsmätaren. Oh just ja, växelspaken var.. minimal. (fick till och med beröm av försäljaren för min backning när jag parkerade. ) Opel Astra Cab Turbo http://pici.se/thumbs/t_uAcwCCiUN.gif Pigg och glad! Första cab'en jag kör. Blåste inte så mycket fast vi körde 100km/h med den. Mercedes E350 (eller E250..) http://pici.se/thumbs/t_aMCGsAZva.gif Jag.. Är.. Kär. Gudomlig bil att köra! Lättstyrd, skön sittställning, fin inredning osv. Blir jag rik ska jag köpa en. Just ja, den var också automat. Edit: Ang. Mercedesen; bilen varnade när det låg en bil i döda vinkeln! Den var.. väldigt datoriserad. Redigerad 9 maj, 2009 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 9 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2009 Låter som att du haft en helt okej dag, kändes XC60'n stor att köra? Edit: Ang. Mercedesen; bilen varnade när det låg en bil i döda vinkeln! Den var.. väldigt datoriserad. Usch vad jag hatar sådant Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 9 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2009 Låter som att du haft en helt okej dag, kändes XC60'n stor att köra? Jag var faktiskt lite orolig för att den skulle göra det, men icke! Den kändes dock väldigt stor när jag satte mig i den först, men när jag började rulla iväg så kändes den faktiskt inte så stor. Hög, visserligen, men det tyckte jag bara var skönt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 9 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2009 (redigerad) Jag var faktiskt lite orolig för att den skulle göra det, men icke! Den kändes dock väldigt stor när jag satte mig i den först, men när jag började rulla iväg så kändes den faktiskt inte så stor. Hög, visserligen, men det tyckte jag bara var skönt. Utnyttjade du störst kör först? Redigerad 9 maj, 2009 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 9 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2009 Utnyttjade du störst kör först? Självklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 9 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2009 Alla kan inte övningsköra privat och då kan det ju bli rätt många lektioner med trafikskolan som vill mjölka en på pengar. Jo, det förstår jag. Vet många som har behövt ta 30-40 lektioner, men 70 är verkligen något i hästväg. Inget illa menat, Arvid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sindacco Skrivet 9 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2009 Jag övningskörde tre gånger privat och tog 9 lektioner. Där ser man. Jag älskar att köra i regn, någon mer som gör det? Tycker det är typ, någon härlig känsla att köra i regn. Jag gjorde det idag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 9 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2009 Jag älskar att köra i regn, någon mer som gör det? Tycker det är typ, någon härlig känsla att köra i regn. Usch, sämre sikt så man måste köra saktare och vara försiktigare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 10 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2009 Usch, sämre sikt så man måste köra saktare och vara försiktigare Jo men alltså inte i ösregn, men lite sådär smått liksom, åh det är så mysigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 16 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2009 http://img29.imageshack.us/img29/541/imgp3257.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 16 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2009 Sladdade nästan in i en lycyktstolpe med polarens nissan micra här om dan. Bilen har ingen tomgång, växellådan knackar, kopplingen slirar som något som börjar på F och är allmänt risig i övrigt men den är iaf besiktigad. Har själv inte äns börjat övningskört då jag varken har tid, ork och lust. Är inte det minsta i behov av bil heller för den delen. Däremot är jag sugen på mc kort så slipper man känna en orolig kännsla i magen varje gång man möter en gris. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 17 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2009 Sladdade nästan in i en lycyktstolpe med polarens nissan micra här om dan. Bilen har ingen tomgång, växellådan knackar, kopplingen slirar som något som börjar på F och är allmänt risig i övrigt men den är iaf besiktigad. Har själv inte äns börjat övningskört då jag varken har tid, ork och lust. Är inte det minsta i behov av bil heller för den delen. Däremot är jag sugen på mc kort så slipper man känna en orolig kännsla i magen varje gång man möter en gris. Svårt att ge fan i att köra bil om du inte har körkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Fyra härliga tusen gick det på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Fyra härliga tusen gick det på. Ouch! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Fyra härliga tusen gick det på. Och körkortet? Hur är det med att ta det igen nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 (redigerad) Jag har lite funderingar gällande teoriböcker. Jag har nu Körkortsboken, Du & jag i trafiken och Vägvisaren. Alla tre är tryckta 1999. Bör jag skaffa nya upplagor eller duger dom bra fortfarande? Redigerad 18 maj, 2009 av Yukoai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Och körkortet? Hur är det med att ta det igen nu? inte bestämt än, 22 får jag veta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Jag har lite funderingar gällande teoriböcker. Jag har nu Körkortsboken, Du & jag i trafiken och Vägvisaren. Alla tre är tryckta 1999. Bör jag skaffa nya upplagor eller duger dom bra fortfarande? 10 år gamla körkortsböcker är inget att rekommendera, det har hännt en hel del sedan de trycktes. Massa nya vägmärken, ändrad datumparkering m.m. Tror man brukar rekommendera att en körkortsbok är högst 2 år gammal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts