spajdermän Skrivet 7 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2009 Härligt, grattis! Kul att många blir klara med kortet nu. ^^ Gratulerar! Ajaj.. Vad blir/blev straffet? Tack båda två Kan inte fatta hur glad jag är. Jag känner mig som en man Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 7 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2009 Haft 4 lektioner och läraren säger att jag grejar bilkörning väldigt bra. Tyvärr så ryktas det om en sjuk kö till halkbanan, så jag kan som inte avancera riktigt. Hade ju vart fint att få göra bort teorin i alla fall.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 7 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2009 Lider med dig Ferk., verkligen! Jag har börjat köra mycket mer lagligt sedan polisen skrämde livet ur mig. Vi får väl se hur länge det håller, men bra känns det i alla fall! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 (redigerad) Det enda egentliga bevis de har är : mitt erkännade och det de hade klockat. Det finns ingen film på att jag kört för fort och det blir förmodligen mitt ord mot deras. Jag kommer självklart clamia att det låg en bil bakom mig, å att jag inte kört så fort som jag gjort. Men just nu blir jag skickad emellan polisen och länsstyrelsen.. Liksom kommer jag att förlora körkortet tänker jag då jävlas så mycket jag kan. Redigerad 8 maj, 2009 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Det enda egentliga bevis de har är : mitt erkännade och det de hade klockat. Det finns ingen film på att jag kört för fort och det blir förmodligen mitt ord mot deras. Jag kommer självklart clamia att det låg en bil bakom mig, å att jag inte kört så fort som jag gjort. Men just nu blir jag skickad emellan polisen och länsstyrelsen.. Liksom kommer jag att förlora körkortet tänker jag då jävlas så mycket jag kan. Det värsta är väl att ifall ditt ord nu står mot deras så tror väl de flesta mer på två poliser än en yngling. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Det värsta är väl att ifall ditt ord nu står mot deras så tror väl de flesta mer på två poliser än en yngling. Kan vara en tiggare mot kungen, ingen fälls utan bevis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Kan vara en tiggare mot kungen, ingen fälls utan bevis. Tror och hoppas för allt i världen att två polisers ord räcker gott som bevis? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Dessvärre verkar det som om domstolen lyssnar mer på poliserna än civilpersoner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Men det är ju inte så konstigt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Nä, verkligen och det förstår jag med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sindacco Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Något annat som var skumt, de frågade om min årsinkomst, jag sa att den låg på 1050 i månaden dvs typ 14.000. Hur har du råd med bil? Edit: Härligt Arvid! Och du får ursäkta, men.. 70 LEKTIONER?!?!?!?! :D Alla kan inte övningsköra privat och då kan det ju bli rätt många lektioner med trafikskolan som vill mjölka en på pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Hur har du råd med bil? Inte min Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Nej, nu är det fan dags att få igång övningskörningen. Men först måste jag gå på kurs. Jag har hört att det är två kurser man måste ta nu eller är det fortfarande bara en? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Nej, nu är det fan dags att få igång övningskörningen. Men först måste jag gå på kurs. Jag har hört att det är två kurser man måste ta nu eller är det fortfarande bara en? En kurs för att övningsköra, sen risk 1an som handlar om droger och sömnighet osv, och sen risk 2an, som är halkbanan. Det är dock bara den förstnämnda man behöver göra för att få övningsköra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 En kurs för att övningsköra, sen risk 1an som handlar om droger och sömnighet osv, och sen risk 2an, som är halkbanan. Det är dock bara den förstnämnda man behöver göra för att få övningsköra. Jaha okej, skönt Tack för svaret! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 (redigerad) Jag har för mig att jag har läst någonstans att två polisers hedersord räcker för fällande dom. *edit* Vad det gäller fortkörning dårå. Redigerad 8 maj, 2009 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Hur har du råd med bil? Alla kan inte övningsköra privat och då kan det ju bli rätt många lektioner med trafikskolan som vill mjölka en på pengar. Jag övningskörde tre gånger privat och tog 9 lektioner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Jag älskar att köra i regn, någon mer som gör det? Tycker det är typ, någon härlig känsla att köra i regn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Jag älskade att köra på små vägar på natten, då kunde man pressa på hur mycket man ville, utan att civilbilar skulle lacka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Jag övningskörde tre gånger privat och tog 9 lektioner. Det går inte direkt jämföra två trafikanter så, inte på något vis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts