Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Borlänge-Falun, 2filig motorväg, 110.

Lägger mig direkt i vänster filen, då höger är semi-trafikerad.

Jag kör i 120-130, tills jag kommer ifatt en mustang som inte vill släppa förbi mig, jag kör om han på höger sidan å lägger mig i vänster igen.

Jag gasar upp igen till 120-140, han hakar på och ligger bakom, jag gasar på å han hänger med. Efter ett tag så bailar han och kör in i vänster filen med lite andra bilar, nu har jag ingen bil bakom mig.

När jag kommer in i falun (citygross backen, för de som vet) så kommer det ifatt en ljus grå/blå saab sedan 95 08/09. jag svänger av vid citygross för å se om de hakar på, de gör dem^^. De slår på blåljus å tutljud.

Det konstiga nu i efterhand är att de säger att de klocka mig samma sträcka som jag hade mustangen bakom mig, men jag kan inte minnas att jag sett någon bil förutom mustangen bakom mig förens de la sig där i början av "citygross backen". Jag ska ringa imorgon å be om bevis osv.

De hade klockat "mig" på 165 km/t btw.

Ja, de var en civilbil.

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Borlänge-Falun, 2filig motorväg, 110.

Lägger mig direkt i vänster filen, då höger är semi-trafikerad.

Jag kör i 120-130, tills jag kommer ifatt en mustang som inte vill släppa förbi mig, jag kör om han på höger sidan å lägger mig i vänster igen.

Jag gasar upp igen till 120-140, han hakar på och ligger bakom, jag gasar på å han hänger med. Efter ett tag så bailar han och kör in i vänster filen med lite andra bilar, nu har jag ingen bil bakom mig.

När jag kommer in i falun (citygross backen, för de som vet) så kommer det ifatt en ljus grå/blå saab sedan 95 08/09. jag svänger av vid citygross för å se om de hakar på, de gör dem^^. De slår på blåljus å tutljud.

Det konstiga nu i efterhand är att de säger att de klocka mig samma sträcka som jag hade mustangen bakom mig, men jag kan inte minnas att jag sett någon bil förutom mustangen bakom mig förens de la sig där i början av "citygross backen". Jag ska ringa imorgon å be om bevis osv.

De hade klockat "mig" på 165 km/t btw.

Ouch,

Jag är ibland rädd att det ska vara någon civil polis när man kör (lite) förfort. Min moster berättade även nyligen att hennes arbetskompis blivit tagen av en sådan,

Redigerad av MiRRe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är i full rulle att skaffa körkortstillsånd.

Jag undrar om det är så förbaskat viktigt med syntestet? Jag vet ju att jag har perfekt syn, godtar inte vägverket det?

Resten av hälsodeklarationen litar de ju på än..

Nej, synen är ju en av de mest avgörande faktorerna när det gäller liv&död hos en bilist.

Hur var introduktionsmötet? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, synen är ju en av de mest avgörande faktorerna när det gäller liv&död hos en bilist.

Hur var introduktionsmötet? :(

Mjo, iof visserligen, men känns ändå bortkastat. :angry:

Jadu, intromötet... snark. :)

Snacka om att det bara är för att klämma några hundralappar till som går ner i deras fickor.

Okej, har väl en viss betydelse för vissa personer att gå kursen, men för mig var det tre onödiga timmar av mitt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade det! Trots att jag fick Kugg-Berit! :)

Gratulerar! :(

Borlänge-Falun, 2filig motorväg, 110.

Lägger mig direkt i vänster filen, då höger är semi-trafikerad.

Jag kör i 120-130, tills jag kommer ifatt en mustang som inte vill släppa förbi mig, jag kör om han på höger sidan å lägger mig i vänster igen.

Jag gasar upp igen till 120-140, han hakar på och ligger bakom, jag gasar på å han hänger med. Efter ett tag så bailar han och kör in i vänster filen med lite andra bilar, nu har jag ingen bil bakom mig.

När jag kommer in i falun (citygross backen, för de som vet) så kommer det ifatt en ljus grå/blå saab sedan 95 08/09. jag svänger av vid citygross för å se om de hakar på, de gör dem^^. De slår på blåljus å tutljud.

Det konstiga nu i efterhand är att de säger att de klocka mig samma sträcka som jag hade mustangen bakom mig, men jag kan inte minnas att jag sett någon bil förutom mustangen bakom mig förens de la sig där i början av "citygross backen". Jag ska ringa imorgon å be om bevis osv.

De hade klockat "mig" på 165 km/t btw.

Ja, de var en civilbil.

Ajaj.. Vad blir/blev straffet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ajaj.. Vad blir/blev straffet?

Vet inte riktigt, de tog ju kortet dirr. Länsstyrelsen ska höra av sig ang det.

Men jag ska som sagt ha bevis på att jag kört för fort, för det jag fick se var text där de visade en mätsträcka på 789 och en hastighet på 165,17.

inte att de var jag som kört det, känns som det lika gärna kan ha varit mustangen.

MiRRe, precis jag är så sjukt besviken på mig själv att det inte finns.

Jag skiter faktiskt i att kortet är borta, eller att det är runt 10.000 bortkastade (typ)

Det värsta är att man gjort sina föräldrar besvikna liksom : "aa, jag trodde då du hade bättre omdömen än så"

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MiRRe, precis jag är så sjukt besviken på mig själv att det inte finns.

Jag skiter faktiskt i att kortet är borta, eller att det är runt 10.000 bortkastade (typ)

Det värsta är att man gjort sina föräldrar besvikna liksom : "aa, jag trodde då du hade bättre omdömen än så"

Jo jag förstår hur du känner, dock hade jag själv blivit sjukt arg över att mitt kort var borta också.

Men om dom inte kan bevisa att det var just du, kan dom ändå behålla ditt kort ? (det borde dom väl inte kunna?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag förstår hur du känner, dock hade jag själv blivit sjukt arg över att mitt kort var borta också.

Men om dom inte kan bevisa att det var just du, kan dom ändå behålla ditt kort ? (det borde dom väl inte kunna?)

Det är det som är skumt, jag erkännde på plats (visste inte att jag kunde annat) utan att ha sett bevis på att det faktiskt var jag som kört för fort.

Kan de inte visa mig filmen eller på annat sätt bevisa att de var jag, så drar jag ju tillbaka erkännande insta. Och då blir det väl nån typ av rättsprocess.

Jag vet inte hur det funkar med att ta tillbaka erkännande osv, men det är väl inge problem. Liksom det är ju ganska vanligt att grövre brottslingar gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är det som är skumt, jag erkännde på plats (visste inte att jag kunde annat) utan att ha sett bevis på att det faktiskt var jag som kört för fort.

Kan de inte visa mig filmen eller på annat sätt bevisa att de var jag, så drar jag ju tillbaka erkännande insta. Och då blir det väl nån typ av rättsprocess.

Jag vet inte hur det funkar med att ta tillbaka erkännande osv, men det är väl inge problem. Liksom det är ju ganska vanligt att grövre brottslingar gör det.

Jo för som du sa tidigare, det behöver ju inte vara du som körde i 165, kan ju lika gärna ha varit den andra.

Tycker inte dom borde kunna ta kortet om dom inte kan bevisa det, att bara säga att "vi klockade dig så och så" borde ju verkligen inte hålla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag förstår hur du känner, dock hade jag själv blivit sjukt arg över att mitt kort var borta också.

Men om dom inte kan bevisa att det var just du, kan dom ändå behålla ditt kort ? (det borde dom väl inte kunna?)

Kommer inte polismännens bevittnade räcka, är trots allt rätt vanligt att folk förnekar allting vilket polisen vet om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo för som du sa tidigare, det behöver ju inte vara du som körde i 165, kan ju lika gärna ha varit den andra.

Tycker inte dom borde kunna ta kortet om dom inte kan bevisa det, att bara säga att "vi klockade dig så och så" borde ju verkligen inte hålla.

Jag vet inte, det behövdes ju inte mer, jag erkännde ju utan vidare.

Något annat som var skumt, de frågade om min årsinkomst, jag sa att den låg på 1050 i månaden dvs typ 14.000.

Sen frågade de om förmögenhet, jag halvgarvar å frågar vad som anses som förmögenhet, snubben säger "har du 10k på banken så är det inget å bry sig om" jag: "aha?" "har du mer" "ja, runt 100k"

Är detta för att de ska bedömma någon vettig böter? isf drar jag ju tillbaka det också..

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte, det behövdes ju inte mer, jag erkännde ju utan vidare.

Något annat som var skumt, de frågade om min årsinkomst, jag sa att den låg på 1050 i månaden dvs typ 14.000.

Sen frågade de om förmögenhet, jag halvgarvar å frågar vad som anses som förmögenhet, snubben säger "har du 10k på banken så är det inget å bry sig om" jag: "aha?" "har du mer" "ja, runt 100k"

Är detta för att de ska bedömma någon vettig böter? isf drar jag ju tillbaka det också..

Skulle inte förvåna mig om det har något med det och göra,

När vi åkte genom Österrike för några år sedan, pappa såg inte hastighetsskylten så vi blev stoppade, han körde inte så mycket förfort, och "polisen" sa typ, hur mycket pengar har ni, pappa svarade då hur mycket vi hade, tror det var typ 90 Euro eller 900 svenska något, han sa i princip ge mig det ni har. Tur att vi inte behövde Euro i Ungern dit vi var på väg. Kan också tillägga att "polisen" stod gömd i en buske, och det är inte ens säkert att vi körde för fort för, vi såg verkligen ingen hastighetsskylt som sänkte hastigheten.

Redigerad av MiRRe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan va segt FerkurZ, hoppas dom inte har nått bevis och att du får kortet tillbaka eller iaf slipper böter/straff

Jävligt svårt att stå emot när nån annan kör snabbt, handlat stuff till kiosken och är påväg ut ur stan, har en bil som ligger och pressar precis bakom mig, när vi kommer ut från stan så drar han om mig och såklart gasar jag också på >_> kom nog upp i 160km/h som högst, blev några dåliga omkörningar samt nån med heldragen linje sen svänger han av in till en by.

Kunde fan inte stå emot att leka.. guh :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då är eran frånvarande admin inte körkortslös längre. Ca 70 lektioner och fyra uppkörningar tog det innan jag fick lappen men nu är jag godkänd. Finns fan inget i världen som kommer få mig att köra för fort eller på annat sätt riskera att jag förlorar körkortet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
MiRRe, precis jag är så sjukt besviken på mig själv att det inte finns.

Jag skiter faktiskt i att kortet är borta, eller att det är runt 10.000 bortkastade (typ)

Det värsta är att man gjort sina föräldrar besvikna liksom : "aa, jag trodde då du hade bättre omdömen än så"

funny-pictures-your-cat-is-disappoi_1105050_0.jpg

Förstår det, att göra sina föräldrar besvikna är nog fan det värsta som finns.

Edit: Härligt Arvid! Och du får ursäkta, men.. 70 LEKTIONER?!?!?!?! :):(:angry:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då är eran frånvarande admin inte körkortslös längre. Ca 70 lektioner och fyra uppkörningar tog det innan jag fick lappen men nu är jag godkänd. Finns fan inget i världen som kommer få mig att köra för fort eller på annat sätt riskera att jag förlorar körkortet. :)

Så säger du nu i början ja. :(

Det sade även jag, och de två senaste gångerna jag varit ute och åkt så har jag snittat 150 och 180.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...