Jump to content

Bilkörning och körkortssnack

Kebab
 Share

Recommended Posts

What what what! Hur voltade du? :)

Väjde för en hjort, ner i diket. Upp igen men för mycket åt höger så tillbaks åt vänster igen vilket även det vart för mycekt så svänger åt höger får bredsladd ner i diket åker upp på vägen och rakt över med bredsladd, ner i höger dike precis innan en avtagsväg vilken tar tag i bilen och kastar över mig ÖVER HELA grusvägen. Parkerar i lite buskar och över ett antal stubbar och stockar. Lägger i handbromsen (vilket man alltid ska göra när man parkerat!) och slår igång varningsblinkers o vinkar in personen bakom som drar ut mig o så tills farsan fått tag i skjuts ut med min faster.

Såg när bilen väl var ute att jag förmodligen hade stått bara nån meter ifrån en 1½ meter hög spetsig stubbe som förmodligen gått rakt genom dörr/tak om jag fortsatt snurra runt.

Hade väl tur som fick panik o tryckte ner gasen istället för bromsen och därför flög mestadels istället för att landa på taket vilket förmodligen hade gjort att det inte gått lika bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väjde för en hjort, ner i diket. Upp igen men för mycket åt höger så tillbaks åt vänster igen vilket även det vart för mycekt så svänger åt höger får bredsladd ner i diket åker upp på vägen och rakt över med bredsladd, ner i höger dike precis innan en avtagsväg vilken tar tag i bilen och kastar över mig ÖVER HELA grusvägen. Parkerar i lite buskar och över ett antal stubbar och stockar. Lägger i handbromsen (vilket man alltid ska göra när man parkerat!) och slår igång varningsblinkers o vinkar in personen bakom som drar ut mig o så tills farsan fått tag i skjuts ut med min faster.

Såg när bilen väl var ute att jag förmodligen hade stått bara nån meter ifrån en 1½ meter hög spetsig stubbe som förmodligen gått rakt genom dörr/tak om jag fortsatt snurra runt.

Hade väl tur som fick panik o tryckte ner gasen istället för bromsen och därför flög mestadels istället för att landa på taket vilket förmodligen hade gjort att det inte gått lika bra.

Oj shit. :)

Tur att allt gick bra med dig i alla fall, bilen kanske inte ser så fin ut dock?

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, allt har en förklaring. :)

Du har ingen bild på 850'n?

Näe tyvärr.

Såhär i efterhand så känns det synd att jag inte tog en bild på hur bilen såg ut efter. Men den va inte så farligt skadad. Mest taket över förarsätet och hela den sidan som va lite ihopknycklad. Annars var det bara lite rivmärken på passagerarsidan.

Så antar att det har o göra med det faktum att det var en 850 som den skrotades. Hade det varit en ny hade det nog varit mer värt att laga den.

Va lite läskigt när man stog still o kände bensinlukten också. Hade släppt nån kopplingen mellan tanken o slangen bara så det läckte ju inte ur tanken som tur va. Men själva lukten precis efter att man mosat en bil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska bromsa på vägbanan och krocka med hjorten, inte köra ut i skogen eller över på andra sidan vägen ju. Helst såklart väja för djuret men aldrig ut på andra vägbanan eller i diket om det inte är ett jäävligt stort djur...

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska bromsa på vägbanan och krocka med hjorten, inte köra ut i skogen eller över på andra sidan vägen ju. Helst såklart väja för djuret men aldrig ut på andra vägbanan eller i diket om det inte är ett jäävligt stort djur...

JO tack. men kommer det bakom en krök o man får hjärnsläpp så blir det som det blir. Det var förövrigt jävligt halt så diket besökte jag nog pga det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut, men jag tror inte direkt man tänker efter i en sådan situation. Man gör vad som faller en in. :) Edit: Oj, vad seg jag var.

Tur att allt gick bra Packe. Körde du fort?

Och kul att du är på gäng Tweak! :) Det kommer bli skotskoj sedan ska du se.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut, men jag tror inte direkt man tänker efter i en sådan situation. Man gör vad som faller en in. :) Edit: Oj, vad seg jag var.

Tur att allt gick bra Packe. Körde du fort?

Och kul att du är på gäng Tweak! ^_^ Det kommer bli skotskoj sedan ska du se.

Ooh.. Nån som kallar mig vid det jag vill bli kallad :)

Nja. jag låg väl i 80 när jag körde runt svängen. Sen vart det ju som sagt fel i huvudet och istället för broms vart det gas så jag hann säkert komma upp i lite över 90.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JO tack. men kommer det bakom en krök o man får hjärnsläpp så blir det som det blir. Det var förövrigt jävligt halt så diket besökte jag nog pga det.

Man har inte körkort förrens man skadat en bil

Det måste ju förutsätta att man gör det enligt regelboken. Jag skulle säga att du kuggade det testet :)

Skönt att du inte kom till skada iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

om man går fordon-transport för att få gratis körkort så har man hamnat fel.

På körskolan tar man bara körkortet.

På transport tar man körkort men man blir också utbildad till yrkeschafför.

Att köra som en yrkeschaufför är inte direkt positivt i mina ögon. Dessutom är de jag vet om som går någon typ av fordon/transport gymnasium "bönder"/volvoraggare. Så jag tror absolut inte det är någon slags toppgrupp i trfiksäkerhet osv. direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att köra som en yrkeschaufför är inte direkt positivt i mina ögon. Dessutom är de jag vet om som går någon typ av fordon/transport gymnasium "bönder"/volvoraggare. Så jag tror absolut inte det är någon slags toppgrupp i trfiksäkerhet osv. direkt.

Jag vet mycket väl hur många ser oss som. :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Provkörde min systers Subaru Impreza lite idag (igår). Min Saab är inte slö direkt, men wow vilken körglädje och upplevelse.

Riktigt rolig bil!

Jag upptäckte förresten en viss ilska mot personer i "lite häftigare" bilar. Gubbar som körde Volvo och var 40+ bokstavligt prejade en när man försökte sig på omkörningar. Någon annan som märkt av detta?

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va o hälsade på bilen idag. Tog lite bilder. Va väldigt svårt att få med allt ordentligt faktiskt.

resten får ni i länkform.

http://pici.se/pictures/eBXoxltHk.jpg

http://pici.se/pictures/ofkhNbpuv.jpg

http://pici.se/pictures/yPtdSoIqq.jpg

http://pici.se/pictures/VePuOPXhA.jpg

Den här är nog av störst intresse för mig i alla fall. Förarsidan.

http://pici.se/pictures/iLxZshcVR.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor