Kebab Skrivet 19 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 december, 2008 Gjorde min halkbana i tisdags... nu måste jag vänta tills 14:e innan jag har min stadskörning och sedan 15:e för repetitionslektion... efter den får jag boka Du vet att du får boka när du vill, va? Hade du också Dick på halkbanan förresten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 19 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2008 (redigerad) Du vet att du får boka när du vill, va? Hade du också Dick på halkbanan förresten? För att få göra det via trafikskolan (vilket innebär förmånen att gå före i köer m.m.) får jag inte det, nej. Nej, jag gjorde det i Vimmerby men med en lärare från Västervik Btw. uppdatera din "from" nu bor du inte "En bit från" längre? Redigerad 19 december, 2008 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 19 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2008 Jag är feg, så jag har bara kört 120-130. Det var förresten i måndags, på väg till svenstavik för att fota med en klasskompis. Nästan själv på en raksträcka som är nån kilometer lång typ. Men så var det halt också, ville inte riskera något. Som sagt begränsingar och trafikregler finns ju av en orsak, och orsakerna är faktist ganska genomtänkta. Tänk på detta sätt när det gäller hastigheter, så fattar ni nog ganska bra. 60 ganska låg hastighet och är väldigt lätt kontrollerad och så, men krockar du med en mötande bil och båda kör 60 så har ni ju en kollision i 120 km/h, och båda bilarna väger antagligen 1400-2000 kg. Så föreställ er hur det ser ut när 2x1-2 ton järn kolliderar i 33.2 (60:3.6=16.6 X 2) meter i sekunden. Sen är det ju förstås inte lika farligt att kollidera i något som inte åker i mot en i den hastigheten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 Jag har körkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 Jag har körkort. Nice! Rolling hills here we come! Börjar bli ett gäng med det åtråvärda kortet nu. Bra grej att inleda nya året med förresten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 Hur bra mår handbromsen om man åker med den idragen i typ 3 kilometer? Kan man spänna den så den tar bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 Hur bra mår handbromsen om man åker med den idragen i typ 3 kilometer? Lär väl bli lite varmt... och risken för sladd ökar väl också kan jag tro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 Jag fyllde 16 för 1 år sedan, gick på kursen med en förälder i somras och nu i måndags fixade jag glasögon hos optikern. Bara hälsopapprena som ska in nu... yey. Ingen risk att jag bryter mot några hastightesbegränsningar i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 Jag har körkort. Grattis! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sindacco Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 Har äntligen börjat övningsköra. Men bara med min pappa nu i början, körskolorna är ju så äckligt dyra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 Har äntligen börjat övningsköra. Men bara med min pappa nu i början, körskolorna är ju så äckligt dyra Det är bra att du övningskör hemma också. Ju mer du tränar hemma, desto mindre behöver du träna på körskolan = billigare körkort. Om du lär dig rätt, vill säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 Jag har körkort. Stort grattis vännen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 Jag har körkort. Åh, grattis! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 Jag har körkort. En får gratulera! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 Hmms. HAr min andra körlektion på trafikskolan nästa tisdag. Första gick bra och han hissade mina skillz med pedalerna, rattningen fick en smärre diss eftersom jag ofta tar på insidan av ratten i 90graders kurvor Borde nog börja med teorin också egentligen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 Tack allihopa, nu ska jag ut och sladda! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 (redigerad) Tack allihopa, nu ska jag ut och sladda! Nu fick jag en konstig hunch av att det kan sluta rätt illa, men lycka till. Och grattis. NY SIDA! Redigerad 7 januari, 2009 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 Tack allihopa, nu ska jag ut och sladda! Ta det lugnt bara, fy faan vad halt det är idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 Tack allihopa, nu ska jag ut och sladda! rätt de, brett ska de gå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 8 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2009 Lär väl bli lite varmt... och risken för sladd ökar väl också kan jag tro. Jag körde en polares bil med handbromsen idragen i drygt 3 kilometer, märktes faktiskt knappt något. Så nu är ju frågan hur effektiv en handbroms är om man kan köra med den i utan att veta om det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts