SilentViper Skrivet 31 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2008 Rockstar Games har flyttat fram premiärdatumet för Windows-versionen av Grand Theft Auto IV med ungefär veckor, skriver IGN. Nytt premiärdatum är den 2 december för Nordamerika, om det även gäller för Sveriges del är i nuläget okänt. Därmed bekräftas uppgifterna om en försening som cirkulerat hos amerikanska spelsäljare de senaste dagarna. Rockstar säger emellertid ingenting om vad som ligger bakom framflyttningen. Men som plåster på såren har de officiella systemkraven släppts, både minimumkrav och rekommenderade. Minimumkrav: - Windows Vista / XP - Intel Core 2 Duo 1,8 GHz / AMD Athlon X2 64 2,4 GHz - 1,5 GB minne - 16 GB hårddiskutrymme - Grafikkort med 256 MB minne (Geforce 7900 / Radeon X1900) Rekommenderat: - Intel Core 2 Quad 2,4 GHz / AMD Phenom X3 2,1 GHz - 2 GB minne (Windows XP) / 2,5 GB (Vista) - Grafikkort med 512 MB minne (Geforce 8600 / Radeon 3870 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fjordor6 Skrivet 31 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2008 Men faaaan! Jag som har längtat å längtat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Steiwerd Skrivet 31 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2008 (redigerad) Källa? Redigerad 31 oktober, 2008 av Steiwerd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Master_812 Skrivet 31 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2008 (redigerad) Källa? Här Redigerad 31 oktober, 2008 av Master_812 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 31 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2008 Och här. Krävs dualcore alltså? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 31 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2008 Men vafan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Steiwerd Skrivet 31 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2008 Hm, Service pack 3.. Jaja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 31 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2008 Eller så kan man ju kolla samma ställe som allt skrevs på FZ.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 31 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2008 Surt, men det blir jävligt mysigt att sitta och lira GTA IV i december, kanske sparar spelet så att jag kan spela över jul. Hade dock sett fram emot releasen. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Steiwerd Skrivet 31 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2008 (redigerad) Står det verkligen att service pack 3 var ett minimum-krav? Installerade det men min dator gillade inte det och gav mig en blue-screen halvägs in i installationen. Redigerad 31 oktober, 2008 av Steiwerd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 31 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2008 Står det verkligen att service pack 3 var ett minimum-krav? Installerade det men min dator gillade inte det och gav mig en blue-screen halvägs in i installationen. Vart ser du att man ska ha Service Pack 3 någonstans? Jag hittar det inte. Och jag chansar på att det funkar utan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 31 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2008 (redigerad) Minimum System Requirements: # OS: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3 # Processor: Intel Core 2 Duo 1.8Ghz, AMD Athlon X2 64 2.4Ghz # Memory: 1.5GB, 16GB Free Hard Drive Space # Video Card: 256MB NVIDIA 7900 / 256MB ATI X1900 Recommended System Requirements: # OS: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3 # Processor: Intel Core 2 Quad 2.4Ghz, AMD Phenom X3 2.1Ghz # Memory: 2 GB (Windows XP) 2.5 GB (Windows Vista) # 18 GB Free Hard Drive Space # Video Card: 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870 Antagligen skriver dom SP3 bara för att vara säkra Redigerad 31 oktober, 2008 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 1 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2008 That sucks. Kraven var väl inte så roliga heller, men dom går att leva med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 1 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 november, 2008 That sucks. Kraven var väl inte så roliga heller, men dom går att leva med. True. Skulle vara skönt att köra GTA IV i höst mörkret Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 1 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2008 Intel Core 2 Duo 1,5GHz 2 gb ram Nvidia GeForce 8400M G 256 mb Blir tajt med min laptop, jäkla kräk... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 1 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2008 Blir sur på detta, hoppas INTE det stämmer med förseningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 2 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2008 Kan man räkna med den 5:e december för Sverige/Europa då? Himla höga systemkrav, min (snart) nya laptop kommer ju inte ens klara av de rekommenderade kraven... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 2 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2008 Och 18 GB hårddiskutrymme som grädde på moset. Jag tror dock inte att jag får problem att spela det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 2 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2008 Hahaha, klart det blir förseningar. Annars är det inte GTA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 2 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2008 Kan man räkna med den 5:e december för Sverige/Europa då? Himla höga systemkrav, min (snart) nya laptop kommer ju inte ens klara av de rekommenderade kraven... Det låter rimligt. Och min laptop som jag köpte i början av sommaren verkar hålla för minimum-kraven vilket jag är glad för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts