Jump to content

Saints Row 3 utannonserat!

Grumpy
 Share

Recommended Posts

Nu är Saints Row 3 utannonserat, THQ säger att spelet ska bli annorlunda kanske åt GTA IV hållet. Med mindre lekfullhet... ( ^_^ ) Själv så har jag bara spelat 1:an och jag vill inte att det ska bli mindre lektfullt, det får inte bli som IV, det är lite för seriöst och det finns heller inget att göra efter att man klarat spelet. I SR2 så verkar det dock finns massor av aktivitet.

http://www.gamespot.com/news/6200120.html?...mp;subj=6200120

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har inte spelat något Saints Row, jag funderar på att köpa både ettan och tvåan

men är det värt pengarna? Jag undrar en sak till:

Vad har Saints Row 2 för systemkrav på PC? :sick:

Kan inte svara på systemkravs frågan dock kan jag säga att saints row både 1:an och 2:an är väldigt värt pengarna speciellt 2:an :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shit! jag vene vad jag ska tycka om Saints Row nu. Har alltid tyckt att ettan ser roligt ut och tvåan också men att konceptet är otroligt lätt; tryck in så mycket sjukt humor och gameplay som möjligt, vilket gör det till en sån där sandlåda som alla vill ha och gör att pengarna strömmar in till tillverkarna.

Visst det är inte något dåligt för tillverkarna eller dem som gillar spelen men när det ändå kommer till kritan så vad har du fått ut av spelet? vad ger spelet för slags känsla bortsett från hjärndött dödande och bilkörning.

Sen kan ju tänka att det är samma sak med GTA och det kanske inte är helt fel men min gissning är att Saints Row aldrig kommer upp till den nivå som GTA serien har uppnått.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har inte spelat något Saints Row, jag funderar på att köpa både ettan och tvåan

men är det värt pengarna? Jag undrar en sak till:

Vad har Saints Row 2 för systemkrav på PC? >_<

Saints row 2, gillar spelet men :

-grafiken är inte så jättebra

om man ser billjus långt ifrån och bilarna kör under en bro(eller så att du inte ser dem för 1 sekund) så försvinner bilarna,

om man står uppe vid rutan på en bil och trycker på Y(xbox360) så kommer man in i bilen automatiskt,

när man simmar och har poliser efter sig så är det bara att stå brevid deras båt(du behöver inte hoppa upp på båten) och trycka på Y så kommer du upp på båten o de hamnar i vattnet,

en liten flaska kan vara starkare än en soptunna,

AI:n i spelet är inte direkt de bästa,

spelet är för lätt på hårdaste nivån,

Finns dock bra sidor oxå.

+Roliga aktiviteter

TV-spel i 3D!

Grymma vapen

Roliga uppdrag

Man kan dra upp telefonautomater och allt möjligt från marken

Fyller kanske på sen, är trött. Så stavfel är för att jag är trött.

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saints row 2, gillar spelet men :

-grafiken är inte så jättebra

om man ser billjus långt ifrån och bilarna kör under en bro(eller så att du inte ser dem för 1 sekund) så försvinner bilarna,

om man står uppe vid rutan på en bil och trycker på Y(xbox360) så kommer man in i bilen automatiskt,

när man simmar och har poliser efter sig så är det bara att stå brevid deras båt(du behöver inte hoppa upp på båten) och trycka på Y så kommer du upp på båten o de hamnar i vattnet,

en liten flaska kan vara starkare än en soptunna,

AI:n i spelet är inte direkt de bästa,

spelet är för lätt på hårdaste nivån,

Finns dock bra sidor oxå.

+Roliga aktiviteter

TV-spel i 3D!

Grymma vapen

Roliga uppdrag

Man kan dra upp telefonautomater och allt möjligt från marken

Fyller kanske på sen, är trött. Så stavfel är för att jag är trött.

Håller med, speciellt på grafikdelen, har man gått från GTA IV till Saints Row 2 så är SR ett klart nedköp, men uppdragen och storyn är bra, så det driver mig att spela vidare tills jag klarat det, vilket inte lär ta så lång tid, det är som du säger, på tok för lätt, även på svåraste nivån, sen är det väldigt kort tydligen (storyn), en kompis till mig har redan klarat det och han ägnade inte så överdrivet mycket timmar åt spelet, men sen finns det ju en mängd extrauppdrag man kan göra runt om i stan.

Men detta är ju en tråd om trean och inte vad vi tycker om tvåan, så för att gå tillbaka till ämnet så hoppas jag att piffar upp grafiken väldigt mycket, och gör det lite svårare och att man får tänka mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med, speciellt på grafikdelen, har man gått från GTA IV till Saints Row 2 så är SR ett klart nedköp, men uppdragen och storyn är bra, så det driver mig att spela vidare tills jag klarat det, vilket inte lär ta så lång tid, det är som du säger, på tok för lätt, även på svåraste nivån, sen är det väldigt kort tydligen (storyn), en kompis till mig har redan klarat det och han ägnade inte så överdrivet mycket timmar åt spelet, men sen finns det ju en mängd extrauppdrag man kan göra runt om i stan.

Men detta är ju en tråd om trean och inte vad vi tycker om tvåan, så för att gå tillbaka till ämnet så hoppas jag att piffar upp grafiken väldigt mycket, och gör det lite svårare och att man får tänka mer.

Lite off-topic: Om du kollar lite långt bort på vägarna ser du billjus, du kan vänta flera timmar men bilarna kommer fortfarande inte fram till dig. De 'försvinner'.

Om de åker under t.ex. en bro o du inte ser dem ca 1 sekund så försvinner det.

Så jävla kasst gjort. Men som sagt, uppdragen o storyn är bra.

On topic: Hoppas saints row 3 får bättre grafik

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shit! jag vene vad jag ska tycka om Saints Row nu. Har alltid tyckt att ettan ser roligt ut och tvåan också men att konceptet är otroligt lätt; tryck in så mycket sjukt humor och gameplay som möjligt, vilket gör det till en sån där sandlåda som alla vill ha och gör att pengarna strömmar in till tillverkarna.

Visst det är inte något dåligt för tillverkarna eller dem som gillar spelen men när det ändå kommer till kritan så vad har du fått ut av spelet? vad ger spelet för slags känsla bortsett från hjärndött dödande och bilkörning.

Sen kan ju tänka att det är samma sak med GTA och det kanske inte är helt fel men min gissning är att Saints Row aldrig kommer upp till den nivå som GTA serien har uppnått.

Spalar väl ingen roll så länge man tycker det är kul och inte tar det på blodigt allvar? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor