Alle090 Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 Friday the Associated Press reported that a Japanese woman hacked into her online "husband’s" Maple Story account and killed the avatar. While the report said that she had no intent to cause the other player physical harm in the real world, she now faces a prison term up to 5 years or a fine up to $5,000 for "illegally accessing a computer and manipulating electronic data," or in other words, hacking. Full story Även då detta inte är något nytt så stör jag mig så in åt helvete. Vad FAN håller dom på med, hon blir sur för att någon över internet dumpar henne i ett MMORPG! Och sedan döda hans 'avatar' som hämnd. Så min ide till disskusions ämne är: Har detta/liknande hänt er? Något blivit sur och hackat/rå-sabbat för er... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 Always the hacker, never the hackée, som man skulle kunna säga. Har in other words aldrig hänt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 Fniss, hennes man hade gett henne Acc&Pass så han får fan skylla sig själv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 Full story Även då detta inte är något nytt så stör jag mig så in åt helvete. Vad FAN håller dom på med, hon blir sur för att någon över internet dumpar henne i ett MMORPG! Och sedan döda hans 'avatar' som hämnd. Det skulle man kunna vända på, och säga att han blir arg för att någon över internet tar bort hans fiktiva karaktär i ett MMORPG - bara för att det är online betyder det inte att känslor inte är inblandade. Men jag vet inte, jag tyckte det var en ganska.. blek nyhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 Jag tycker det låter fjantigt och barnsligt från båda hållen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sindacco Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 Vad menas med "döda hans avatar"? Vad är en avatar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 Vad menas med "döda hans avatar"? Vad är en avatar? En elektronisk avspegling, typ snubben/accountet som du spelar med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 Hans character typ.. Hon typ loggade in på hans wow account och dödade hans lvl70 warrior fast i maplestory, typ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 (redigerad) Haha, måste älska MapleStory. <3 Har inte läst hela artikeln, men det är sjukt hur folk på MapleStory håller på och låtsas som om de verkligen vore tillsammans. Alltså till viss del kan jag förstå men.. ah. Jag spelar MapleStory så jaa.. Redigerad 27 oktober, 2008 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 Haha, måste älska MapleStory. <3 Har inte läst hela artikeln, men det är sjukt hur folk på MapleStory håller på och låtsas som om de verkligen vore tillsammans. Alltså till viss del kan jag förstå men.. ah. Jag spelar MapleStory så jaa.. Typ dom som hänger i henesys ch 1. Haha galet vad med NX dom har Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 (redigerad) Detta är väl något som händer dagligen och inte behöver uppmärksammas speciellt. Han lämnade ut sina account details och blev hackad. Låter ganska logiskt, trots att det var väldigt dumt gjort. Man bör inte lita på någon på det sättet. det har faktist hänt några av mina polare, fast då på SRO. Redigerad 27 oktober, 2008 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 28 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2008 (redigerad) Han lämnade ut sina account details och blev hackad. Låter ganska logiskt, trots att det var väldigt dumt gjort. Man bör inte lita på någon på det sättet. det har faktist hänt några av mina polare, fast då på SRO. Det händer nästan alltid, och ändå ska folk envisas med att ge ut sin info. Alltså inget ont om dina vänner, men om man ger ut sitt P/W och account ID får man väl skylla sig själv tycker jag. Redigerad 28 oktober, 2008 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 28 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2008 Full story Har detta/liknande hänt er? Något blivit sur och hackat/rå-sabbat för er... Hackad ja fast inte av någon som jag känner. Hackat ja fast inte för att jag var sur bara för att testa om det gick och det gjorde det. Ändrade inget och sa till kompisen någon dag senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 28 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2008 Det händer nästan alltid, och ändå ska folk envisas med att ge ut sin info. Alltså inget ont om dina vänner, men om man ger ut sitt P/W och account ID får man väl skylla sig själv tycker jag. Jag håller med dig fullständigt och dom flesta av dom har faktist insett sitt misstag och gått vidare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 5 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2008 Detta är väl något som händer dagligen och inte behöver uppmärksammas speciellt. Han lämnade ut sina account details och blev hackad. Låter ganska logiskt, trots att det var väldigt dumt gjort. Man bör inte lita på någon på det sättet. det har faktist hänt några av mina polare, fast då på SRO. Känns inte som at 'hacka' är rätt ord när någon själv lämnat ut uppgifterna, hacka anser jag är när någon bruteforcar lösenordet eller tar reda på det på annat sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts