VaXXoR Skrivet 27 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 Du behöver inte ens gå ner dit, men då ligger väll paketet där i nån vecka först? Lika bra att gå ner och säga till dom att retunera Sant! Skönt att jag slipper betala iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 (redigerad) vadå, ska man inte få betala någon viss summa för outkvitterat brev? Så har jag för mig det står på nästan alla hemsidor. Borde ju vara bästa att säga att de ska skicka tillbaka det. Redigerad 27 oktober, 2008 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
stenxx Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Jag är bara tvungen att svara er ännu en gång, bara för att reta er lite ytterligare. Om du kallar mig för en dålig klockare är du välkommen by ANY DAY att komma till Huddinge och klocka på. Mer än gärna, jag kan sitta på nVidia och intel och du på ATI's nya storfräsare, be my guest. Ang. Quad Core vs Dual Core skall jag säga att jag själv kör Dual Core... Men ni låter precis som de som var anti dual core när det var nytt på marknaden och bad alla att stanna vid sin nuvarande eller köpa en ny single core. Quad Core är ny teknik (inte ny, men de har jobbat ner priset på de riktiga Quad Core processorerna för konsumenterna). Quad Core kommer ta över marknaden, så är det bara, det tillåter bättre prestanda när utvecklarna märker att Quad Core tar över marknaden, kommer de utveckla spelen för Quad Core. Att ATI's jävla kort går att klocka är ren jävla fucking strunt idiotisk bullshit, och säg inte att jag har fel, utan bevisa mig motsatsen, jag kan dra in en riktig storfräsar klockare i den här tråden om du vill det också... som slår de flesta med hästlängder, och nej det är inte jag utan en nära väns bror. Men då ska du också bevisa motsatsen, och jag lovar och svär (förrutom han med Yoda Avataren för han har faktiskt en heldel sanning i det han säger och han verkar ha sunt förnuft) att ni har fått 99% av eran "fakta" från diverse forum. Ser ut som en fight mellan bögarna på Tom's Hardware rakt igenom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Vänta nu, vem fan är det som försöker ha någon slags "hårdvarufight" () här egentligen!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 (redigerad) Jag är bara tvungen att svara er ännu en gång, bara för att reta er lite ytterligare. Om du kallar mig för en dålig klockare är du välkommen by ANY DAY att komma till Huddinge och klocka på. Mer än gärna, jag kan sitta på nVidia och intel och du på ATI's nya storfräsare, be my guest. Ang. Quad Core vs Dual Core skall jag säga att jag själv kör Dual Core... Men ni låter precis som de som var anti dual core när det var nytt på marknaden och bad alla att stanna vid sin nuvarande eller köpa en ny single core. Quad Core är ny teknik (inte ny, men de har jobbat ner priset på de riktiga Quad Core processorerna för konsumenterna). Quad Core kommer ta över marknaden, så är det bara, det tillåter bättre prestanda när utvecklarna märker att Quad Core tar över marknaden, kommer de utveckla spelen för Quad Core. Att ATI's jävla kort går att klocka är ren jävla fucking strunt idiotisk bullshit, och säg inte att jag har fel, utan bevisa mig motsatsen, jag kan dra in en riktig storfräsar klockare i den här tråden om du vill det också... som slår de flesta med hästlängder, och nej det är inte jag utan en nära väns bror. Men då ska du också bevisa motsatsen, och jag lovar och svär (förrutom han med Yoda Avataren för han har faktiskt en heldel sanning i det han säger och han verkar ha sunt förnuft) att ni har fått 99% av eran "fakta" från diverse forum. Ser ut som en fight mellan bögarna på Tom's Hardware rakt igenom. Du har än inte sagt VAD du jobbar med?! Redigerad 3 november, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Jag är bara tvungen att svara er ännu en gång, bara för att reta er lite ytterligare. Om du kallar mig för en dålig klockare är du välkommen by ANY DAY att komma till Huddinge och klocka på. Mer än gärna, jag kan sitta på nVidia och intel och du på ATI's nya storfräsare, be my guest. Ang. Quad Core vs Dual Core skall jag säga att jag själv kör Dual Core... Men ni låter precis som de som var anti dual core när det var nytt på marknaden och bad alla att stanna vid sin nuvarande eller köpa en ny single core. Quad Core är ny teknik (inte ny, men de har jobbat ner priset på de riktiga Quad Core processorerna för konsumenterna). Quad Core kommer ta över marknaden, så är det bara, det tillåter bättre prestanda när utvecklarna märker att Quad Core tar över marknaden, kommer de utveckla spelen för Quad Core. Att ATI's jävla kort går att klocka är ren jävla fucking strunt idiotisk bullshit, och säg inte att jag har fel, utan bevisa mig motsatsen, jag kan dra in en riktig storfräsar klockare i den här tråden om du vill det också... som slår de flesta med hästlängder, och nej det är inte jag utan en nära väns bror. Men då ska du också bevisa motsatsen, och jag lovar och svär (förrutom han med Yoda Avataren för han har faktiskt en heldel sanning i det han säger och han verkar ha sunt förnuft) att ni har fått 99% av eran "fakta" från diverse forum. Ser ut som en fight mellan bögarna på Tom's Hardware rakt igenom. http://pici.se/pictures/TDmwpyNtp.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 (redigerad) Jag är bara tvungen att svara er ännu en gång, bara för att reta er lite ytterligare. Om du kallar mig för en dålig klockare är du välkommen by ANY DAY att komma till Huddinge och klocka på. Mer än gärna, jag kan sitta på nVidia och intel och du på ATI's nya storfräsare, be my guest. Ang. Quad Core vs Dual Core skall jag säga att jag själv kör Dual Core... Men ni låter precis som de som var anti dual core när det var nytt på marknaden och bad alla att stanna vid sin nuvarande eller köpa en ny single core. Quad Core är ny teknik (inte ny, men de har jobbat ner priset på de riktiga Quad Core processorerna för konsumenterna). Quad Core kommer ta över marknaden, så är det bara, det tillåter bättre prestanda när utvecklarna märker att Quad Core tar över marknaden, kommer de utveckla spelen för Quad Core. Att ATI's jävla kort går att klocka är ren jävla fucking strunt idiotisk bullshit, och säg inte att jag har fel, utan bevisa mig motsatsen, jag kan dra in en riktig storfräsar klockare i den här tråden om du vill det också... som slår de flesta med hästlängder, och nej det är inte jag utan en nära väns bror. Men då ska du också bevisa motsatsen, och jag lovar och svär (förrutom han med Yoda Avataren för han har faktiskt en heldel sanning i det han säger och han verkar ha sunt förnuft) att ni har fått 99% av eran "fakta" från diverse forum. Ser ut som en fight mellan bögarna på Tom's Hardware rakt igenom. Ingen har kallat dig för en dålig (över)klockare. Vad är det du "tävlar" i egentligen? Bara för att ett grafikkort överklockar bra betyder det ju inte att det presterar bättre. Hur många 3dmarks får du med dina kära nVidiakort då? En bra quad är att föredra framför en bra dual; problemet är oftast att en bra quad är mycket dyrare än en bra dual; i samma prisklass är dualcore generellt sätt mycket mer prisvärd än quad. Om grafikkortens klockande... Låt mig citera mig själv: Oavsett om det du sa om att ATi-korten överklockar som skräp, har du inte glömt vem du bygger paketet åt? Om han inte kan något om datorer är det väl ändå inte lämpligt att köpa klockvänliga grafikkort och minnen med stora kylflänsar när han knappast kommer att överklocka..? Förövrigt går ATis kort att överklocka, om än inte bra. Poängen är att du är för besatt av att överklocka, och verkar helt ignorera kortens prestanda. Om det spelar någon roll kan jag väl ta en bild på mitt kort i CCC, jag har capat där och får inga artefakter. Skulle enkelt kunna köra vidare i tray tools, men det finns det liksom ingen anledning för... http://img383.imageshack.us/img383/6585/i555wbp2.png Redigerad 3 november, 2008 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Ni får hemskt gärna diskutera skärmar också, för min skull! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 3 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Ni får hemskt gärna diskutera skärmar också, för min skull! Okej, för din skull! Köpte en Samsung T220 idag! Är nöjd, behöver ingen super skärm ^^ KLICKA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Okej, för din skull! Köpte en Samsung T220 idag! Är nöjd, behöver ingen super skärm ^^ KLICKA! Bra val. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 3 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Bra val. Svårt att vänja sig vid storleken ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 Okej, för din skull! Köpte en Samsung T220 idag! Är nöjd, behöver ingen super skärm ^^ KLICKA! Du behöver ingen superskärm men lägger ändå nästan det dubbla av vad jag gav för min.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 Finns tydligen till och med risk för att få en dålig panel i just den skärmen. Panellotteri är inte så roligt för det priset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 Att ge 800:- mer för högre dynamisk kontrast (Vilket inte säger så mycket, du kommer aldrig ha 20000:1 i vilket fall) tycker jag låter som en idiotisk grej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 Att ge 800:- mer för högre dynamisk kontrast (Vilket inte säger så mycket, du kommer aldrig ha 20000:1 i vilket fall) tycker jag låter som en idiotisk grej. Bara för att DC på pappret är den enda skillnaden så behöver det inte vara den enda märkbara skillnaden. Nu vet jag inte vilken skärm du har, men T220 är ett bra märke och oftast får man vad man betalar för när det gäller skärmar. Är du säker på att du fick 2ms, DVI och 170/160 för 1640kr? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 4 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 Är nöjd med skärmen, huvudsaken Datorn är på posten nu, så blir nog att sätta ihop den idag! WOHO! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 Bara för att DC på pappret är den enda skillnaden så behöver det inte vara den enda märkbara skillnaden. Nu vet jag inte vilken skärm du har, men T220 är ett bra märke och oftast får man vad man betalar för när det gäller skärmar. Är du säker på att du fick 2ms, DVI och 170/160 för 1640kr? 5ms, vga, 160/160. Inte för att något av detta ger en märkbar skillnad på skärmen. T220 må vara bra, men jag tycker bara den ser för stor och klumpig ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 DVI vs VGA är den stora skillnaden som ändrade priset. DVI är digitalt medan VGA är utdaterat och analogt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 5 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2008 Skulle jag be dig sitta vid min skärm och påpeka att det var en DVI, skulle du då märka någon skillnad? Skulle inte tro så.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 5 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2008 Skulle jag be dig sitta vid min skärm och påpeka att det var en DVI, skulle du då märka någon skillnad? Skulle inte tro så.. Det är imo väldigt stor skillnad mellan DVI och VGA. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts