Xazzi Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Ja. Då jag inte riktigt vet om man ska låna den andra tråden så skippar jag skiten och gör en ny istället. Om det är opassande så är det bara flytta över min post till andra tråden på samma sida och ta bort det här inlägget. - Okej. Budget - 10-13k. Då jag hjälper en kompis med köpet så skulle jag gärna vilja att datorn kommer hel, alltså inte i bitar. Även om jag kan bygga upp en dator relativt bra så vågar jag inte ta risken med att göra det med någon annans dator. - Datorn är då ämnat för spel, allt från WoW till krävande spel som Crysis och nedåt - En gaming dator alltså. Vill gärna inte ha Vista, då.. ja, föredrar XP tills vidare.(eller?) Så, jag undrar om någon snäll själ kan fixa ihop en dator (bygger komplett?) och få den så 'långlivad' som möjligt för 10-13k? Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 (redigerad) Jag satte ihop en dator på Komplett, jag är inte så van vid Komplett och visste inte var montering var, så det slutade med att jag tog en färdig dator och konfigurerade den. Detta ledde till att det kom med ett helt gäng saker som det inte gick att bli av med (Nero, strömkabel, DvD-program, minneskortsläsare och en musmatta)... http://img408.imageshack.us/img408/1349/ololow6.png Sådär ser den ut i alla fall. Det blev ändå billigare än jag trott. Paketet heter Warhammer Online, men spelet tog jag bort vid konfigureringen. Den där datorn kommer att hålla ett bra tag framåt och kommer att kunna maxa Crysis utan problem i 1680x1050. Edit: Upptäckte just att det var 5300-minnen. Bör bytas, men jag orkar inte nu. Priset kommer inte att förändras så mycket. Redigerad 21 oktober, 2008 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts