eliizar Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 (redigerad) Problemet är att t.ex youtubevideos laggar till ofta och ljudet sprakar, det blir lite bättre om man inte har så mycket i bakgrunden eller om man väntar tills det har laddats klart men annars laggar det. samma sak med winamp om man vill spela upp låtar så laggar de och segar i början och ibland under låten om man gör något i bakgrunden. Trodde först att det var ljudkortet eller högtalarna men eftersom att allt segar ner och blir i slowmotion så antar jag att det är något annat. Någon som kan hjälpa mig? Edit: Bör även nämnas att hela datorn känns "slöare" hela tiden. Redigerad 21 oktober, 2008 av eliizar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Har du tömt temporära internet-filer på sistone? Har datorn varit slö i all värld? Och vad har du för CPU, GPU och RAM-minne? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 21 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Jag är AP-sämst på allt vad det heter med att kolla upp sådant men om detta gör dig klokare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Min kusin hade liknande problem, förutom att det inte bara var i början, utan lite då och då, samma sak med spel, filmer osv. Han löste det genom att han hade ett usb-nätverkskort (Till en trådlös router) som låg och störde på något sätt, skulle ju kunna vara något liknande. Pröva med att uppdatera drivrutiner för grafikkort, ljudkort samt moderkort, samt pröva att uppdatera BIOS (Har dock hört att det här kan vara lite riskabelt om man är okunnig, någon som kan konfirmera?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts