Kalan Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 (redigerad) Jag har varit ganska inaktiv på det här forumet på senare tid, men nu är jag "tillbaka". Jag ska till Göteborg med två kompisar den 31:e oktober till den 3 november och jag hade tänkt höra om ni hade några sköna butiker i GBG att tipsa om? Gärna klädaffärer så som Shock, men även affärer med typ maskeraddräkter osv. Alla tips på sköna affärer är välkomna. Jag undrar också om någon kan rekommendera billigt boende någonstans relativt centralt i Göteborg. Hotell/Vandrarhem/Whatever. Sist men inte minst så undrar jag om någon kan rekommendera bra pubbar/uteställen i GBG. Jag är 19 och mina kompisar 18 och 20 år. Skriv gärna gatnummer eller ungefär vart ställena ligger så man vet. Tack på förhand. Redigerad 22 oktober, 2008 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Jag har faktiskt inte särskilt mycket koll på vad Gbg har att bjuda i turistväg, men affär för maskeraddräkter är helt klart Butterick's. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 JAG VET EN KLÄDAFFÄR SÅ SOM SHOCK! Den heter Xplosion tror jag. Om du åker till Järntorget och springer in där på Andra Långgatan där Martinshop och alla dom andra sexbutikerna ligger, så finns en affär som säljer massa sånadärna kläder som finns på Shock. Brukar vara lite billigare där också tror jag, var längesen jag var därinne nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 21 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 JAG VET EN KLÄDAFFÄR SÅ SOM SHOCK! Den heter Xplosion tror jag. Om du åker till Järntorget och springer in där på Andra Långgatan där Martinshop och alla dom andra sexbutikerna ligger, så finns en affär som säljer massa sånadärna kläder som finns på Shock. Brukar vara lite billigare där också tror jag, var längesen jag var därinne nu. Tack, hittade deras hemsida (http://www.xplosion.nu) och det ser skitbra ut! Lätt att vi ska dit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Chez är en bra pub har jag för mig. Ligger vid Vasaplatsen. Haket, som ligger vid Masthuggstorget är trevligt när de har sina temakvällar. Det kan vara en kväll fullsmockad med Håkan Hellström, t.ex. Sticky Fingers är sjukt nice, och Nefertiti (Jag vet inte hur gamla ni är, men där brukar det vara 20) har livemusik flera dagar i veckan. Kostar dock ett par hundra i inträde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 22 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2008 Chez är en bra pub har jag för mig. Ligger vid Vasaplatsen. Haket, som ligger vid Masthuggstorget är trevligt när de har sina temakvällar. Det kan vara en kväll fullsmockad med Håkan Hellström, t.ex. Sticky Fingers är sjukt nice, och Nefertiti (Jag vet inte hur gamla ni är, men där brukar det vara 20) har livemusik flera dagar i veckan. Kostar dock ett par hundra i inträde. Tack, ska kolla in de där! Det är tyvärr bara en av oss som är 20 än så länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 22 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2008 Nu har jag inte så bra koll på Göteborgs uteliv, men sist jag var där så var jag på Trädgårn, och det var riktigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts