Steiwerd Skrivet 19 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2008 Sökte lite men hittade ingen Half life tråd! Eftersom det finns några stycken så fann jag det bättre att göra en tråd som omfattar alla HL-spelen. Om man gillar storyn är följande mycket intressant läsning: http://members.shaw.ca/halflifestory/ Gman tycker jag är en mycket intresant figur i serien. Har ganska många teorier om vem han egentligen är. Att han skulle vara Gordon i framtiden är trams. Hans arbetsgivare (som han uppger många gånger att han har) skulle kunna vara någon millitär organisation som aldrig utplånades. Discuss! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 19 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2008 (redigerad) Sökte lite men hittade ingen Half life tråd! Eftersom det finns några stycken så fann jag det bättre att göra en tråd som omfattar alla HL-spelen. Om man gillar storyn är följande mycket intressant läsning: http://members.shaw.ca/halflifestory/ Gman tycker jag är en mycket intresant figur i serien. Har ganska många teorier om vem han egentligen är. Att han skulle vara Gordon i framtiden är trams. Hans arbetsgivare (som han uppger många gånger att han har) skulle kunna vara någon millitär organisation som aldrig utplånades. Discuss! Men, Portal och 'resten' tillhör ju inte Half Life. Dock går dom alla på Source motorn (olika versioner) vilket ska vara det enda som har gemensamt Och dom mesta Source spel har en egen Topic på formuet. Redigerad 19 oktober, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Steiwerd Skrivet 19 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2008 Men, Portal och 'resten' tillhör ju inte Half Life. Dock går dom alla på Source motorn (olika versioner) vilket ska vara det enda som har gemensamt Och dom mesta Source spel har en egen Topic på formuet. Visst tillhör portal half life-universument! Storyn hänger ihop. Och när jag säger resten menar jag blue shift, och de som jag inte inkluderade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 19 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2008 Jag tycker att HL1 och dess expansioner är bra, HL2 håller dock inte lika hög klass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2008 (redigerad) Jag tycker att HL1 och dess expansioner är bra, HL2 håller dock inte lika hög klass. Håller med. Tvåan håller hög klass, men det hade inte samma episka överlevnads och äventyrskänsla som ettan. Även om Ep2 var riktigt bra EDIT: 10 000 poster här på forumet!! Redigerad 19 oktober, 2008 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Steiwerd Skrivet 19 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2008 (redigerad) Har ganska höga förväntningar på Ep 3, har gått ganska lång tid nu. Redigerad 19 oktober, 2008 av Steiwerd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2008 Half-Life-sagan är extremt välskriven och intressant men tror inte Gmans identitet kommer avslöjas inom den närmsta framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2008 (redigerad) Half-Life-sagan är extremt välskriven och intressant men tror inte Gmans identitet kommer avslöjas inom den närmsta framtiden. Tsss... Handlingen i HL- spelen har aldrig varit ett speciellt starkt kort tbh. Visst, den är inte dålig så att säga, men den är faktiskt väldigt ytlig och består mest bara av vad man hör andra säga i korta och inte speciellt ingående samtal. Plus att man änsålänge inte kunnat påverka vart handlingen ska gå (genom att döda eller inte döda person X, etc). Redigerad 19 oktober, 2008 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 20 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2008 Plus att man änsålänge inte kunnat påverka vart handlingen ska gå (genom att döda eller inte döda person X, etc).Sånt hör verkligen inte hemma i Half Life. Det skulle vara som om man hade ett alternativt slut på Sagan om Ringen-trilogin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2008 Tsss... Handlingen i HL- spelen har aldrig varit ett speciellt starkt kort tbh. Visst, den är inte dålig så att säga, men den är faktiskt väldigt ytlig och består mest bara av vad man hör andra säga i korta och inte speciellt ingående samtal. Olol, you gotta be fuckin' kiddin' me. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MetoC7 Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 (redigerad) Håller med. Tvåan håller hög klass, men det hade inte samma episka överlevnads och äventyrskänsla som ettan. Även om Ep2 var riktigt bra EDIT: 10 000 poster här på forumet!! 10 000?? Fixa ett liv BTW g-man är gordons stalker, han är helt enkelt kär i gordon det är darför han följer efter honom och stammar hela tiden G-MAN = GAY-MAN Redigerad 21 oktober, 2008 av MetoC7 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 BTW g-man är gordons stalker, han är helt enkelt kär i gordon det är darför han följer efter honom och stammar hela tiden G-MAN = GAY-MAN Ahaahaha, hur kan jag inte hört den förut? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Olol, you gotta be fuckin' kiddin' me. Nope. Dis is srsly biznes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts