Jump to content

Half Life-universumet

Steiwerd
 Share

Recommended Posts

Sökte lite men hittade ingen Half life tråd! Eftersom det finns några stycken så fann jag det bättre att göra en tråd som omfattar alla HL-spelen. Om man gillar storyn är följande mycket intressant läsning: http://members.shaw.ca/halflifestory/

Gman tycker jag är en mycket intresant figur i serien. Har ganska många teorier om vem han egentligen är. Att han skulle vara Gordon i framtiden är trams. Hans arbetsgivare (som han uppger många gånger att han har) skulle kunna vara någon millitär organisation som aldrig utplånades.

Discuss!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sökte lite men hittade ingen Half life tråd! Eftersom det finns några stycken så fann jag det bättre att göra en tråd som omfattar alla HL-spelen. Om man gillar storyn är följande mycket intressant läsning: http://members.shaw.ca/halflifestory/

Gman tycker jag är en mycket intresant figur i serien. Har ganska många teorier om vem han egentligen är. Att han skulle vara Gordon i framtiden är trams. Hans arbetsgivare (som han uppger många gånger att han har) skulle kunna vara någon millitär organisation som aldrig utplånades.

Discuss!

Men, Portal och 'resten' tillhör ju inte Half Life. Dock går dom alla på Source motorn (olika versioner) vilket ska vara det enda som har gemensamt :D

Och dom mesta Source spel har en egen Topic på formuet.

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men, Portal och 'resten' tillhör ju inte Half Life. Dock går dom alla på Source motorn (olika versioner) vilket ska vara det enda som har gemensamt :D

Och dom mesta Source spel har en egen Topic på formuet.

Visst tillhör portal half life-universument! Storyn hänger ihop. Och när jag säger resten menar jag blue shift, och de som jag inte inkluderade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att HL1 och dess expansioner är bra, HL2 håller dock inte lika hög klass.

Håller med. Tvåan håller hög klass, men det hade inte samma episka överlevnads och äventyrskänsla som ettan. Även om Ep2 var riktigt bra

EDIT:

birthday2_1055203_0.gifwOOt2_1055203_1.gifbirthday2_1055203_0.gif10 000 poster här på forumet!!wOOt2_1055203_1.gifbirthday2_1055203_0.gif

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Half-Life-sagan är extremt välskriven och intressant men tror inte Gmans identitet kommer avslöjas inom den närmsta framtiden.

Tsss... Handlingen i HL- spelen har aldrig varit ett speciellt starkt kort tbh. Visst, den är inte dålig så att säga, men den är faktiskt väldigt ytlig och består mest bara av vad man hör andra säga i korta och inte speciellt ingående samtal. Plus att man änsålänge inte kunnat påverka vart handlingen ska gå (genom att döda eller inte döda person X, etc).

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tsss... Handlingen i HL- spelen har aldrig varit ett speciellt starkt kort tbh. Visst, den är inte dålig så att säga, men den är faktiskt väldigt ytlig och består mest bara av vad man hör andra säga i korta och inte speciellt ingående samtal.

Olol, you gotta be fuckin' kiddin' me.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med. Tvåan håller hög klass, men det hade inte samma episka överlevnads och äventyrskänsla som ettan. Även om Ep2 var riktigt bra

EDIT:

birthday2_1055203_0.gifwOOt2_1055203_1.gifbirthday2_1055203_0.gif10 000 poster här på forumet!!wOOt2_1055203_1.gifbirthday2_1055203_0.gif

10 000??

Fixa ett liv :ermm:

BTW g-man är gordons stalker, han är helt enkelt kär i gordon det är darför han följer efter honom och stammar hela tiden G-MAN = GAY-MAN

Redigerad av MetoC7
Länk till kommentar
Dela på andra sidor