GiZmo Skrivet 16 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2008 Mjello Vi har nyss införskaffat oss en Full-HD 42" LCD (LG 42LC55) samt en bluray spelare (Sharp BD-HP20S) men jag får inte dom att jobba tillsammans Kopplar jag bluray -> 42" med HDMI så blir de bara svart bild testar jag med bluray -> 20" med hdmi -> dvi så blir de bild testar jag dator -> 42" med HDMI så blir de bild testat alla möjliga kombinationer och inställningar, men det vill inte funka nån som har nån aning om vad som är fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 16 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2008 Vet inte vilken BR-modell du har och det skulle egentligen inte hjälpa mig, men jag tror att HMDI -> 42" är bästa anslutningen. Den enda "äkta" HMDI-enheten jag har är en PS3 och den upptäcker skärmen automatiskt. Finns det nån resetknapp/fjärkontrollsknappkombination av nåt slag som återställer skärminställningarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 16 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2008 Jag har själv en LG full-HD tv (Scarlet-serien) och dom kräver tydligen den absolut senaste versionen av sladd, 1,3, så kolla om det är en 1,3 sladd du har, har själv haft problem med att få HD att funka på PS3 och dom sa då att man skulle testa en senare version än 1,3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 21 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Stog inte vilken version det var på sladden (budget sladd från ClasOhlson). Polare sa att den skulle funka, men mjah.. Fick vår HD-Box som beställt från Viasat, testade med HDMI kablen man fick med och då funkade det med bluray spelaren Ska dra in till ClasOhlson och se om man kan byta ut kabeln.. *hoppas* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts