VaXXoR Skrivet 28 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2008 Chassi: Tycker inte du ska lägga pengar på ett svindyrt chassi (ja, jag tycker 1100:- är onödigt mycket). Mitt chassi kostade runt 500-lappen och klarar biffen galant. Circus 30 grader i burken konstant. (Antec 300) Nätdel: Att kräma på med 750W är väl att ta i, ett 650 räcker lagom. Rekomenderar starkt Corsair. Minne: 4GB räcker i dagens läge. Billigt är bra (Fatal1ty's är fan bara snordyra). Grafik: HD4870X2 is da shit. Som sagts, märke spelar ingen roll. Och som siana sa så har priserna ökat som fan. Mitt kort (Asus) har gått upp med 500:- HDD: Seagate gillar jag personligen, har dålig erfarenhet av Maxtor. Storlek får du såklart bestämma själv. Moderkort: P5Q rekomenderas, själv har jag P5Q-E med lite extrajox på. Mysigt kort. Allt från P5Q enkelt till Ultimate funkar. Processor: E8500 är ett mycket bra val. Som siana sa till mig så ser jag ingen anledning till en Quad än, trots att horan köpte det själv! > Okej, men har beställt nu. Gick runt 12 000 kr och det är pengar jag kan lägga. Tack för eran hjälp! Lite skönare att veta vad man köpt. Får nog detorn nästa vecka skulle jag tro, grafikkortet fanns inte i lager och det är nog ganska efterfrågat. Det stog att det var kö på det på datorbutikens hemsida. Men det är nog värt väntan. Tack så mycket iaf! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 28 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2008 (redigerad) Varför ska man inte beställa/lita på datorbutiken? Redigerad 28 oktober, 2008 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 28 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2008 Varför ska man inte beställa/lita på datorbutiken? Ahm. Prisjakt får förklara. http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=7 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2008 Varför ska man inte beställa/lita på datorbutiken? Datorbutiken var bland de främsta förut, sedan fick de en finansiell kris. De hade inte längre råd att ha produkterna i sitt eget lager, utan har dem i sin beställares lager och så fort någon har köpt något så beställer de in den köpta varan. Du kan se detta eftersom deras gröna leveransstatus som tidigare var "I lager, omedelbar leverans" nu är "I lager, 1-3 dagars leverans". Tyvärr verkar det fungera som skräp och det tar inte 1-3 dagar utan flera veckor att få sakerna. Min kompis beställde en ny dator som borde ha tagit 1-3 dagar att leverera, men 3 veckor senare gav han upp och tog bort beställningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 28 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2008 Så var nyss vid posten och fixade. Nu är datorn påväg tillbaks. Skönt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 31 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2008 (redigerad) Hej jag igen! Tänkte bara fråga. Nu när datorn kommer (förhoppningsvis nästa vecka) så måste jag få ihop den på nått sätt. Hade tänkt prata med stenxx, men eftersom jag dissade hans paket så tror jag det inte är en så bra ide Men iaf, är det svårt att sätta ihop? Pratade med min pappas tjejs son om det och han kunde fixa det hos en datorbutik. Skulle fixa ett bra pris till mig då. Men behöver jag verkligen betala för det här? Ingen i famljen är riktiga datorprofs så det blir kanske svårt för oss. Vill ju inte att det ska gå åt skogen heller. Finns det något ställe man kan åka till så dom gör det snabbt? Redigerad 31 oktober, 2008 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2008 Det är väldigt simpelt faktist. Bara man tar det försiktigt och tänker på att ha ett rent ställe att vara på. Avmagnitisera dig genom att ta i ett element eller liknande, har aldrig brytt mig om att köpa ett sånt band man ska ha runt handleden, bara håll fingrarna borta från komponenter och försök i största mån att hålla på kanter och ställen där det inte finns några komponenter. Bara ge fan i att göra saker som kan ge dig statisk elektrisitet, typ dra fingrarna i håret eller klia dig någonstans. Om du gör detta så ta i ett element eller liknande för att försäkra dig om att du inte ger ifrån dig stötar. Nu målar jag upp dig mer än vad det verkligen är, men va iaf lite försiktig med det. Dra dit moderkort och nätagg. På med processorn (Var extra försiktig med den), sätt fast CPUfläkten (Intel's fläkt sätts fast med fyra bestämda tryck, inte för hårt bara, du känner när den sitter). I med dina minnen (Det är 4 "kanaler", har du två kort så ta dom två första platserna), sätt sedan dit DVD och HDD, nu är det läge att dra lite kablar, för HD4870X2 är STORT som ett hus så det kan bli svårt att få en bra dragning om du har satt dit kortet innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 1 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2008 IMO så brukar det vara lättare att sätta dit processorn+fläkt innan man monterar moderkortet, även minnen kan vara en bra ide istället för att behöva trängas nere i chassit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2008 Såvida man inte har ett för litet chassi ska det inte vara några problem. Det enda som är trångt är att få dit saker som ska in i en fixtur, t.ex. grafikkortet som ska passas in i hålen där bak, en hdd som ska in i ett racket när andra saker är i vägen. Sen skiljer det väl sig mellan personers erfarenhet. För min del så känns det som det borde bli lättare att tappa moderkortet på sidan som processorn och minnena redan sitter fast på, det blir en snedvikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 6 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 november, 2008 Hejsan! Fått hem min dator nu och vi har fått ihop den. Nu när jag installerar XP professional så frågar programet om jag vill göra en partition eller inte. Men det konstiga är att den bara hittar 130GB. Min hårddisk är ju på 640GB. Vad kan vara felet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 6 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2008 Hejsan! Fått hem min dator nu och vi har fått ihop den. Nu när jag installerar XP professional så frågar programet om jag vill göra en partition eller inte. Men det konstiga är att den bara hittar 130GB. Min hårddisk är ju på 640GB. Vad kan vara felet? http://www.sweclockers.com/forum/showthrea...threadid=235789 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 6 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 november, 2008 Sökt runt lite på google nu. Men hittar inte. Men hur får jag igång internet på den? Hur skapar jag en anslutning till vårat bredband? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 6 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2008 Har du ens installerat drivrutiner till moderkortet? Det ska bara vara att koppla in sladden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2008 (redigerad) Sökt runt lite på google nu. Men hittar inte. Men hur får jag igång internet på den? Hur skapar jag en anslutning till vårat bredband? Har ni PPPoE-internet (kräver det användarnamn och lösenord) och inte fixat det i en router så måste du skapa en anslutning med de uppgifterna. Fast det är inte så vanligt nowadays. Jag hade det med spray förrut och bara en switch och det sög för man var tvungen att ha delad anslutning som alltid strulade. Redigerad 6 november, 2008 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 7 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 november, 2008 Allt är fixat nu. Har uppdaterat allt och så. Men nu är det nya problem. Provade nyss att installera F.E.A.R. 1. När jag startar upp det kommer detta upp. http://img232.imageshack.us/img232/8459/awdadg8.th.jpg 2: När spelet startas så försvinner vissa saker, som t.ex. ögat ibörjan när man ser alma gå igenom eld. Man ser bara elden och alma. Sen när spelet börjar med att man står och pratar så slutar det jätte snabbt och nästa bild på läkaren visas. Sen börjar spelet. Och när man åker bilen så går dörren av och man hoppar ut tidigare än vad man ska. Sen kommer man inte vidare för att man inte kan hoppa över bilen. Vad kan vara fel? Har kört grafikkortets drivrutiner och allt sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 7 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2008 Ändra kompatibiliteten till Windows XP SP2 på din genväg, funkar inte enbart det så testa att stänga av UAC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 8 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 november, 2008 Löst allting nu! Tack för er hjälp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 8 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2008 Löst allting nu! Tack för er hjälp! Känns det skönt att ha en GAC*? * GTASajten-Approved Computer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 8 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 november, 2008 Känns det skönt att ha en GAC*? * GTASajten-Approved Computer Haha känns bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts