Jump to content

Apple släppt nya MacBooks

The Dude
 Share

Recommended Posts

Någon som ska köpa?

Helt underbart med en dator i ett enda stycke aluminium tycker jag, och så har de gjort Airens specs lite vettigare. Fyra fingras multitouch för att växla program med etc kan nog vara användbart, saknar även vanlig musknapp. KOOL.

overview-gallery5-20081014_1054264_0.jpg

design_gal02_20080115_1054264_1.jpg

Kanske lite synd att MacBook och Macbook Pro har samma design.

http://www.apple.com/

MacBook Pro $2,499.00

* Intel Core 2 Duo 2.53GHz

* 15-inch widescreen

* 4GB Memory

* 320GB hard drive1

* NVIDIA GeForce 9400M + 9600M GT with 512MB

Air $2,499.00

* Intel Core 2 Duo 1.86GHz processor with 1066MHz frontside bus

* 2GB Memory

* 128GB solid-state drive1

* NVIDIA GeForce 9400M graphics

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vänta lite.. 2500 dollar....

2500 x 7,37 (dollarn i dagsläget) = 18425 SEK.

och vad får du? När jag tittar på komponenterna så blir jag mörkrädd..

Har du aldrig använt en Macbook Pro eller Air så vet du inte vad du talar om. Oerhört mycket högre kvalitetskänsla än PC-tillverkarnas laptops. Arkitekturen, materialen, de små finesserna, utseendet, OS X... det är värt det. Men sen var det där också de dyraste modellerna, SS-hårddisk på Airen drar också upp priset en hel del, det måste man inte välja.

Fast det blir ännu dyrare än vad du skrev, i svenska applestore kostar de 22.995,00 kr, och om man köper i USA så är det +6% moms. Men sen kan studenter dra av 10%.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du aldrig använt en Macbook Pro eller Air så vet du inte vad du talar om. Oerhört mycket högre kvalitetskänsla än PC-tillverkarnas laptops. Arkitekturen, materialen, de små finesserna, utseendet, OS X... det är värt det. Men sen var det där också de dyraste modellerna, SS-hårddisk på Airen drar också upp priset en hel del, det måste man inte välja.

Fast det blir ännu dyrare än vad du skrev, i svenska applestore kostar de 22.995,00 kr, och om man köper i USA så är det +6% moms. Men sen kan studenter dra av 10%.

Jag vill inte dra upp någon PC vs. MAC men jag tror att jag får en PC med väldigt bra kvalité som klarar av att göra i princip allt för en sisådär 10.000.

men.. MAC'sen var väl snygga... måste jag säga.. för att avsluta positivt! :):rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Design säljer. Thats how the cookie crumbles.

Folk som kör på mac har den inte för att det är den bästa datorn, utan för att det är en mac. Jag tycker själv det är hutlösa priser, men skulle inget hellre än att ha en air.

Dock tycker jag windowsvarianterna börjar att tänka mer på design nu också. Farsan köpte en ASUS för några veckor sedan och ack vad fin den är. Hälften så dyr och mycket bättre prestanda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor