Adrian G Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Hej! Det är så att jag igår skulle köra lite css. När jag väl anslut till en server tog det väldigt lång tid. Jag försökte Ctrl-Alt Deleta mig ur det men då kom det upp en massa röda linjer på datorn och tvingade mig att starta om datorn. När jag sen startar upp är det gröna linjer överallt. När jag sedan kom in så var de röda. Försökte mig på en systemåterställning i felsäkert läge men ingenting förändrades... Installerade altså om Vista. Fungerar felfritt, hade precis installerat alla uppdateringar och program såsom Steam, Skype mm. Då ska jag idag sätta på DIPRIP och då händer det igen... Jag använder ett Nvidia 8800GTX. Börjar tro att det är det som det är fel på. Om inget bättre föreslås i denna tråden blir det väll att lämna tillbaks det. Har försökt googla så mycket som möjligt och hittade någon annan med samma problem som inte fått svar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 1. Senaste drivrutinerna? (Antagligen, men kontrollera igen) 2. Sladden i ordentligt? Dra ur sätt i i båda ändarna 3. Kortet i ordentligt? Dra ur o sätt i igen 3. Nått fel på kortet kanske D: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 14 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 1. Senaste drivrutinerna? (Antagligen, men kontrollera igen) Check 2. Sladden i ordentligt? Dra ur sätt i i båda ändarna Check 3. Kortet i ordentligt? Dra ur o sätt i igen Check 3. Nått fel på kortet kanske D: Återstår att se :| Eftersom det hände just vid starten av steam-spel så kan vi nog utesluta 2 och 3 va? Ska ta och maila steam. Någon som har mailadressen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Eftersom det hände just vid starten av steam-spel så kan vi nog utesluta 2 och 3 va? Ska ta och maila steam. Någon som har mailadressen? Har själv ett Nvida geforce 8800GTX mycket nöjd med det har aldrig haft något strul med det. Men men vi får hoppas att det löser sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 14 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Har själv ett Nvida geforce 8800GTX mycket nöjd med det har aldrig haft något strul med det. Men men vi får hoppas att det löser sig. Nä, jag har själv haft det i ett år nu utan problem. Tack, hoppas jag med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Fungerar datorn vanligt nu då tills du sätter igång steam? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 14 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 (redigerad) Fungerar datorn vanligt nu då tills du sätter igång steam? Nix, måste starta felsäkert läge annars startar den om precis innan inloggningen...varje gång Nu är det så att jag började tänka på det GiZmo sa om fel på kortet och blev ganska osäker. Då är det så att när kraschen hände så upphörde allt att fungera. Svart skärm med röda streck bara. Skulle ljud och sådant funka om det bara varit grafikkortet? Om det nu är så att grafikkortet kan få resten i datorn att krascha då är det nog det som har hänt. Så, det är möjligt? Redigerad 14 oktober, 2008 av Adrian G Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Nix, måste starta felsäkert läge annars startar den om precis innan inloggningen...varje gång Nu är det så att jag började tänka på det GiZmo sa om fel på kortet och blev ganska osäker. Då är det så att när kraschen hände så upphörde allt att fungera. Svart skärm med röda streck bara. Skulle ljud och sådant funka om det bara varit grafikkortet? Om det nu är så att grafikkortet kan få resten i datorn att krascha då är det nog det som har hänt. Så, det är möjligt? Alltså, Det beror på hur datorn krashar. Om hela datorn krashar så hör du inget ljud. Men om du ser bara svart men hör ljud (te.x från spel) så är det ju graffet. Att grafikkortet skulle får resten av komponenterna att krasha (gå sönder) låter osannolik om inte du har klockat eller skadat kortet fysiskt. Du skulle kunna testa med ett annat grafik kort för att se om det går bättre.Annars har du garanti på kortet så byt ut det då. För det låter som kortet är paj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 14 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 (redigerad) Helt sjukt. Men jag kopplade ur alla sladdar ink. ström för att koppla in PS3an med DVI-kabeln. Tog då vga-dvi adaptern till denna för att skärmen bara har en av varje. bla bla. Så startar jag och det funkar Helt fucking sjukt. Ska testa med Steam nu. Om det inte funkar åker grafikkortet imorgon. @Alle Har tyvärr inget annat graffe-kort att använda men tack iaf. Sådärja. Det blir ett grafikkort mindre nudå. Tack för alla svar Redigerad 14 oktober, 2008 av Adrian G Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts