Henkibojj Skrivet 12 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2008 (redigerad) Hello! Jag börjar få taskigt med utrymme på C:\ där Mina Dokument ligger, och jag har hört att det ska gå att flytta hela mappen och sedan i någon inställningsflik göra om D:\-sökvägen till standard för "mina dokument"-featuren i Windows. Hur gör man? Är det nåt man måste tänka på (cookies, inställningar, kontokopplingar...) eller är det bara att dragdoppa från C till D? Redigerad 12 oktober, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 12 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2008 Högerklicka på Mina Dokument och välj egenskaper. Tryck sen på Flytta och.. flytta den dit du vill Har inte testat det själv, men googlade om det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 12 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2008 Hello! Jag börjar få taskigt med utrymme på C:\ där Mina Dokument ligger, och jag har hört att det ska gå att flytta hela mappen och sedan i någon inställningsflik göra om D:\-sökvägen till standard för "mina dokument"-featuren i Windows. Hur gör man? Är det nåt man måste tänka på (cookies, inställningar, kontokopplingar...) eller är det bara att dragdoppa från C till D? Jag har gjort så med mappen Mina Bilder. Den ligger nu på D:\.. Allt jag gjorde var Klipp ut och Klista in, Nu är den mappen min profil mapp för bilder.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2008 Mina dokument > Egenskaper Första fliken "Mål" finns där och du kan skriva in ett eget mål eller som giz sa trycka på flytta... och välja ett nytt ställe. Lättaste skulle nog vara att bara skriva ett nytt mål och flytta allt innehåll dit. Har inte testat att använda flytta kommandot så vågar inte uttala mig om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 Jag gjorde som ni sa, Flytta-kommandot i Egenskaper var det som behövdes. Det var det jag räknade med, men jag visste inte om alla inställningar, cookies och sånt skulle försvinna om man flyttade sådär. Det verkar det inte ha gjort, allt funkar som det ska. Det enda som hänt är att mina bild-musik-filmfiler flyttats till D:\ men mina inställningsfiler verkar ligga kvar på C:\. Det gör mig inget, jag har nog tillräckligt med utrymme för ett tag framöver. BTW gjorde jag en diskrensning men det enda som gav nåt speciellt var att ta bort alla systemåterställningsdumpar utom den senaste. Hett tips Inte mycket plats för er andra förstås, men för min stackars 10-giggare (C:\) var det nästan en femtedel som frigjordes. Som ni förstår använder jag inte datorn till så mycket, och det som används ligger på den enorma 40-giggaren (D:\) Just ja förresten, tack ska ni ha! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 I C:\Documents and Settings\XXXX\Mina dokument ligger mest Mina Bilder/Filmer/Musik/ect medans inställningar mestadels sparas i "C:\Documents and Settings\XXXXX\Application Data\" eller i "\Lokala inställningar\" Vet inte hur man gör för att flytta dom dock.. Du får googla på de om du vill Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts