kicken Skrivet 11 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2008 Jag har nu ett tag tänkt att köpa något utav dessa finfina spel. Saken är att jag inte kan välja. Jag är stor entusiast av både fotboll och ishockey och älskar att både utföra, spela och se på båda sporterna. Nu vet jag dock inte vilket av 09-spelen jag ska köpa. Att köpa båda är ett alternativ, men det ska jag inte göra, utan ska för det första se till att köpa ett. Vilket är då bäst, vackrast, och roligast? Just nu lutar det en hel del åt NHL då jag verkligen älskar nya "Be A Pro"-läget och som jag vet att jag verkligen skulle älska. Men FIFA är också otroligt lockande. Aftonbladets spelrecensent har skrivit att FIFA 09 är det bästa fotbollspelet som någonsin gjorts. Så, jag vet att det är helt upp till mig vilket jag ska välja, men jag vill gärna att ni ger mig tips på positiva samt negativa delar med spelen och ö.h.t tips på vilket jag ska köpa. Tack på förhand! / K Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 11 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2008 NHL. Be a pro är roligare än det låter. Dock kan du nog köpa båda begagnade för samma pris som ett av dom nytt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 11 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2008 Det är väldigt svårt att säga, och det enda vettiga är om du gräver så djupt du kan och ser efter om du inte gillar någon sport liite mer, för båda är väldigt välgjorda spel. Annars ser jag inte hur du ska kunna välja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 11 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2008 Vad är Be a Pro -läget för något? Själv så förredrar jag i alla fall NHL överlag men eftersom jag inte har spela något av 09-spelen så är det svårt att säga något postitivt/negativt om dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 12 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2008 NHL! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2008 Vad är Be a Pro -läget för något? Själv så förredrar jag i alla fall NHL överlag men eftersom jag inte har spela något av 09-spelen så är det svårt att säga något postitivt/negativt om dem. Man styr bara en spelare. Det är i alla fall det som utmärker sig på NHL 09. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 12 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2008 Personligen tycker jag att man lyckats utveckla hockeyspelen mycket bättre än fotbollsspelen. I NHL känns kontrollerna och känslan verkligen rätt, medan jag aldrig riktigt varit helt nöjd med Fifa eller andra fotbollsspel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 12 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2008 NHL! Ska du ha ett fotbollsspel är PES the way to go Nu har jag inte spelat något av spelen, version '09, men om det inte hänt väldigt mycket med FIFA så vill jag sätta mina begagnade stövlar på att NHL är rätt väg att gå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 12 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2008 Jag tror att Kicken redan har bestämt sig för NHL. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 12 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2008 NHL! Ska du ha ett fotbollsspel är PES the way to go Nu har jag inte spelat något av spelen, version '09, men om det inte hänt väldigt mycket med FIFA så vill jag sätta mina begagnade stövlar på att NHL är rätt väg att gå Du har faktiskt fel. PES var helt kasst förra året (2008), och 09:an ser tyvärr inte mycket bättre ut. Jag har alltid lirat PES innan också, men helt värdelösa målvakter och muppad bollfysik är något som iallfall jag inte gillar, medan FIFA 09 faktiskt är väldigt bra och avspeglar fotboll på ett mycket mer verklighetstrognare sätt. Be a Pro finns ju i FIFA också, om ni inte visste. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 12 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2008 (redigerad) Be a Pro finns ju i FIFA också, om ni inte visste. Mjo, men i Fifa är det väl bara en säsong eller liknande? I NHL får man ju följa hela karriären. Redigerad 12 oktober, 2008 av Ace Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 12 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2008 Mjo, men i Fifa är det väl bara en säsong eller liknande? I NHL får man ju följa hela karriären. Får man på FIFA med har jag hört. Typ börja i Engelska Division 3 och spela upp sig till Premier Leauge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2008 Japp. Allt lutar mot ett NHL 09. Jag kommer mycket säkerligen att köpa FIFA 09 också, lagom till jul eller tidig vår. Men NHL får visa sina styrka först. Att Be A Pro fanns i FIFA visste jag inte (), men jag tror det spelläget gör sig bäst i ishockey om ni frågar mig. Men jag vet ju egentligen inte. Men tack så mycket för tipsen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 12 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2008 Be a pro-läget i FIFA 09: http://www.youtube.com/watch?v=06iObD7byh0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 12 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2008 Ni förvånar mig. Grejen är ju den att NHL har snott Be A Pro från FIFA som hade det redan förra året, och eftersom det blev en succé i FIFA tog de det till NHL också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 12 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2008 Du har faktiskt fel. PES var helt kasst förra året (2008), och 09:an ser tyvärr inte mycket bättre ut. Jag har alltid lirat PES innan också, men helt värdelösa målvakter och muppad bollfysik är något som iallfall jag inte gillar, medan FIFA 09 faktiskt är väldigt bra och avspeglar fotboll på ett mycket mer verklighetstrognare sätt. Be a Pro finns ju i FIFA också, om ni inte visste. Har jag fel? Så du vet bättre än jag vilket fotbollsspel jag föredrar? Du är dum i huvudet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 12 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2008 Har jag fel? Så du vet bättre än jag vilket fotbollsspel jag föredrar? Du är dum i huvudet Onödigt som fan att säga att han är dum i huvudet i vilket fall som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 12 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2008 (redigerad) Ni förvånar mig. Grejen är ju den att NHL har snott Be A Pro från FIFA som hade det redan förra året, och eftersom det blev en succé i FIFA tog de det till NHL också. På samma sätt som Fifa "snott" det från Madden NFL, där det funnits i 3-4 år. Plus att det sög ju i Fifa förra året, då kunde man ju bara lira en match. edit: @ Mathias: Lagom trångsynt, du har ju för fan inte lirat något av 08-09. Och jag håller med Marquis, Fifa krossade PES förra året, inte provat något av dom nya dock. Redigerad 12 oktober, 2008 av Ace Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2008 (redigerad) Onödigt som fan att säga att han är dum i huvudet i vilket fall som helst. Faktiskt. På samma sätt som Fifa "snott" det från Madden NFL, där det funnits i 3-4 år. Plus att det sög ju i Fifa förra året, då kunde man ju bara lira en match. edit: @ Mathias: Lagom trångsynt, du har ju för fan inte lirat något av 08-09. Och jag håller med Marquis, Fifa krossade PES förra året, inte provat något av dom nya dock. Håller med. Och förändringen mellan Fifa 08 och Fifa 09 är jäkligt stor, på ett bra sätt. Jag hade valt Fifa 09, Kicken! Redigerad 12 oktober, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 12 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2008 Har jag fel? Så du vet bättre än jag vilket fotbollsspel jag föredrar? Du är dum i huvudet Okej. --- Självklart får du gilla vilket spel du vill, men från ett rent fotbollsperspektiv är FIFA iår mycket bättre än vad PES var förra året, det är väldigt svårt att säga något annat. Även demot av PES 2009 verkar tyvärr inte så lovande, men en klar bättring. PES 2008 var ruggigt mycket arkadfotboll och i stort sett bara enmansshower där de bästa spelarna (Etoo, Zlatan osv) kunde springa igenom vilket försvar som helst, och målvakterna var helt värdelösa samtidigt som hela spelet var väldigt obalanserat. Sedan om just du gillar en mer arkadlik spelupplevelse eller inte vet givetvis bara du. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts