Lajnux Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Doublefixed. *Spank spank* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Själv behagar jag mig befara mig med hjälp av velociped, ett ganska partikulärt och manuellt litet fordon som enligt min utsago kommer besätta sig som tidslöst i vår ofantliga historia. De nymodigheter som det här så framåtryckigt talas om kommer med all säkerhet inte ses som något föredragbart av den framtida och besportsligade civilisationen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 Själv behagar jag mig befara mig med hjälp av velociped, ett ganska partikulärt och manuellt litet fordon som enligt min utsago kommer besätta sig som tidslöst i vår ofantliga historia. De nymodigheter som det här så framåtryckigt talas om kommer med all säkerhet inte ses som något föredragbart av den framtida och besportsligade civilisationen. Det går inte ordbajsa på ordbajs. Lär dig gränsen (och kolla igenom vad du skrivigt. Det är lustigt) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 Meep, /care. Skulle jag behöva välja blir det såklart Tunnelbana, det heter ju trots allt det. Nu är det ju dock så sällan jag åker tunnelbana (läs: aldrig), så det spelar ingen större roll. Hade något bett mig åka tuben hade jag antagligen inte fattar vad dom menade i vilket fall. Vote: Tunnelbana. What he said. Spårvagn ftw! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 Tunnelbanan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 Gammal stockholmsslang typ.. vet inte riktigt vart det härstammar ifrån. Helt ointressant egentligen, men här i Norrköping kallas spårvagnarna även för "Tricken". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 Tackar vet jag spårvagnar! Nä,men vi brukar väl kalla spårvagnarna typ vagnen t.ex "Ska du ta vagnen eller?" Inte för att nån bryr sig men ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 Vote tunnelbana alt t-bana inst så ofta jag använder det. har aldrig hörd tuben förut heller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 Varför säger man inte tåg om tåget? Det är ju ett sådant.(?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 Tunnelbanan =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 Tunnelbana, vad är det... /Lantis.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 Varför säger man inte tåg om tåget? Det är ju ett sådant.(?) Hur menar du? Menar du tunnelbane tåget eller vanligt tåg. För om man sa tåget till tunnelbana så skulle det ju förknippas med vanligt tåg. Så istället säger man väl vad det tåget rullar på/i, tunnelbana. Eller missförstod jag frågan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 Tackar vet jag spårvagnar! Finns faktiskt en spårvagnslinje i Stockholm också, även fast den bara går sommartid och helger... Så finns ju tvärbanan som nästan é spårvagn. Angående pollen så säger jag såklart tunnelbana. Tuben är nog vanligare att säga bland innerstadsfolk/dem som bor i närförort. Ju längre innåt Stockholm man bor desto kortare förkortningar... (Kungsan, Medis etc.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 Helt ointressant egentligen, men här i Norrköping kallas spårvagnarna även för "Tricken". Spånkan för fan, spånkan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 Tunnelbana såklart men så är jag ju en lantis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 (redigerad) Finns faktiskt en spårvagnslinje i Stockholm också, även fast den bara går sommartid och helger... Så finns ju tvärbanan som nästan é spårvagn. Angående pollen så säger jag såklart tunnelbana. Tuben är nog vanligare att säga bland innerstadsfolk/dem som bor i närförort. Ju längre innåt Stockholm man bor desto kortare förkortningar... (Kungsan, Medis etc.) Nytan, Bagis, Zinken, Skarpis, Gullmars, Skärmar, bågen, Södra osv osv Vi innerstadsbor har alltid bråttom, ingen tid för överflödiga stavningar! Redigerad 7 oktober, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 Tuben..aldrig hört talas om det på svenska. Kanske "Tube" på engelska. Tunnelbana säger jag. Har åkt det en gång och det är inte roligt, alltså. Det går för fort! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 Tuben..aldrig hört talas om det på svenska. Kanske "Tube" på engelska. Tunnelbana säger jag. Har åkt det en gång och det är inte roligt, alltså. Det går för fort! Äh, det är ju så att man kan stå upp utan att hålla i sig oftast. Dock inte vid ytterspåret i början av bron från gullmarsplan in mot tullarna, riskerar att avlida där varje dag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 7 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 (redigerad) Ma__Cipriani @ följdfråga, Någon som vet hur fort tunnebanan går egenkligen? borde ju inte hinna upp i högre hastigheter än 60-70KM/h? Edit: stavfel Redigerad 7 oktober, 2008 av Nik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 Vote: Tunnelbana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts