Nik. Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Vad kallar ni tunnelbanan för? personligen tycker jag att tuben låter extremt fult, och just Tunnelbana är lite mer stilrent, så använder alltid Tunnelbanan, även om det är text form eller om jag pratar! ' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Tunnelbanan såklart Rolig fråga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Jag har ett annat, fast det är hemligt. Vote: Annat, Vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Vote: Tunnelbana Först fattade jag inte vad andra menade när dom sa tuben, te.x jag tar tuben till C. Men nu fattar jag och förstår, men änvänder ändå tunnelbana. Vet inte varför riktigt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 T-banan då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 T-banan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Tuben alternativt tricken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Tuben. När jag "orkar": tunnelbanan. Man förlorar mycket tid på två stavelser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Tuben alternativt tricken. Oj, varifrån kommer det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Oj, varifrån kommer det? Gammal stockholmsslang typ.. vet inte riktigt vart det härstammar ifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 För det mesta säger jag t-banan. I annat fall tunnelbanan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Vote: Annat Subway. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Meep, /care. Skulle jag behöva välja blir det såklart Tunnelbana, det heter ju trots allt det. Nu är det ju dock så sällan jag åker tunnelbana (läs: aldrig), så det spelar ingen större roll. Hade något bett mig åka tuben hade jag antagligen inte fattar vad dom menade i vilket fall. Vote: Tunnelbana. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Meep, /care. Skulle jag behöva välja blir det såklart Tunnelbana, det heter ju trots allt det. Nu är det ju dock så sällan jag åker tunnelbana (läs: aldrig), så det spelar ingen större roll. Hade något bett mig åka tuben hade jag antagligen inte fattar vad dom menade i vilket fall. Vote: Tunnelbana. Instämmer till fullo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Jag tycker att uttrycket "tuben" är på ungefär samma fula nivå som de där slangorden som P-C postade i klagomålstråden. Jag säger tunnelbana/metro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Jag tycker att uttrycket "tuben" är på ungefär samma fula nivå som de där slangorden som P-C postade i klagomålstråden. Jag säger tunnelbana/metro. Äsch, sickna lantisar ni är hela bunten. Ni använder ju inte ens nämda transportmedel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Äsch, sickna lantisar ni är hela bunten. Ni använder ju inte ens nämda transportmedel. Tunnelbana finns inte ens i Eskilstuna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 (redigerad) Tunnelbana finns inte ens i Eskilstuna och Östersund. Fix'd. Så ja.. null vote. Redigerad 6 oktober, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Äsch, sickna lantisar ni är hela bunten. Ni använder ju inte ens nämda transportmedel. Objection! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Tunnelbana finns bara i Stockholm Doublefixed. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts