AngryAxel Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Nytt till Where The Action is: Moneybrother och Olle Ljungström. Hoppas att Lugerarrangerade WTAI gör sitt bästa för att masha ihop lite mer kreddiga Acceleratorfestivalen (som också fixas av Luger, men som inte äger rum i år) med årets upplaga av WTAI. Det ser lite ut som det, om man kollar på typ Pixies, Neil Young och Fever Ray. Rätt najs lineup hittills: Neil Young and his Electric Band Nick Cave & The Bad Seeds Duffy The Pretenders Pixies Fever Ray Jenny Wilson Seasick Steve Markus Krunegård Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 april, 2009 (redigerad) Glasvegas och Crystal Castles till Oyafestivalen. Blir med all säkerhet Glasvegas på Way Out West. Redigerad 7 april, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 7 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2009 (redigerad) Kan inte sluta längta till Download! Dom släpper bara mer och mer band, och det blir bara bättre och bättre! Blev asglad när jag kollade imorse och såg att både Journey och Staind ska dit!! Lineup! Redigerad 7 april, 2009 av Martin-123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 7 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2009 Glasvegas och Crystal Castles till Oyafestivalen. Blir med all säkerhet Glasvegas på Way Out West. Dags att börja boka snart då innan alla fjortisar köper slut på plåtarna Medis-spelningen tog ju slut assnabbt (inte för att jag ville dit men det fick ju bli filmsalonger och grejs för att alla skulle kunna se). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 april, 2009 Dags att börja boka snart då innan alla fjortisar köper slut på plåtarna Medis-spelningen tog ju slut assnabbt (inte för att jag ville dit men det fick ju bli filmsalonger och grejs för att alla skulle kunna se). Men Medis tar ju ganska mycket mindre än 24-25 000, det är lugnt, skulle jag tro. MGMT till Way Out West ser också rätt troligt ut. De spelar i Tyskland samma dagar och Luger lär vara riktigt sugna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 11 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2009 Rockbåten 4–5 juni 2009 , en flytande festival i samarbete med Peace & Love, Denimzine Magazine och Debaser. "Rockbåten kommer att bli årets bästa fest. Kända rocknroll-DJ’s och otroliga rock/punk-garageband på scen kommer se till att du har det roligaste dygnet i ditt liv. Ur högtalarna kommer det strömma musik från bl.a Ramones, Social Distortion, Turbonegro, Black Flag, The Hellacopters, ja, kort sagt allt som är bra helt enkelt. " Klara band än så länge: Misfits (US) Black Lips (US) Monotonix (IL) Division of Laura Lee Annihilation Time (US) Masshysteri The Intelligence (US) Regulations Graveyard Sista Sekunden Apache (US) Jisses, det här måste jag åka på, legenderna i Misfits på en jävla ålandsbåt, och på köpet Division of Laura Lee och Black Lips. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 april, 2009 Är det bara för mig Roskildes hemsida inte fungerar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 14 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2009 Är det bara för mig Roskildes hemsida inte fungerar? Funkar finfint för mig, http://www.roskilde-festival.dk/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 14 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2009 The Haunted klara för Metaltown. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 Emmaboda: Late Of The Pier Aeroplane Name The Pet Dead By April Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 (redigerad) Emmaboda: Late Of The Pier Aeroplane Name The Pet Dead By April Asnice! Ännu fetare är att Popaganda kommer tillbaka och har bokat MGMT. Edit: Emmaboda verkar ha sålt slut. Redigerad 15 april, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 Edit: Emmaboda verkar ha sålt slut. Nej? Finns gott om biljetter kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 Haha fick nästan en chock, trodde att MGMT skulle komma till typ WOW eller Arvika så dyker dom upp på popaganda, starkt jobbat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 Nej? Finns gott om biljetter kvar. Mm, de la upp några hundra till. Stod slutsålt när jag skrev. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Jag har fått jobb på Siesta, får se hur jag gör med det. Roskildes lineup 2009: HEADLINERS NICK CAVE & THE BAD SEEDS (AUS) • COLDPLAY (UK) NINE INCH NAILS (US) • OASIS (UK) • PET SHOP BOYS (UK) SLIPKNOT (US) • TRENTEMØLLER (DK) • KANYE WEST (US) SUBLINERS TONY ALLEN (NGA) • AMADOU & MARIAM (MALI) • TIM CHRISTENSEN (DK) • DEADMAU5 (CAN) DOWN (US) • EAGLES OF DEATH METAL (US) • FEVER RAY (S) • FLEET FOXES (US) HÅKAN HELLSTRÖM (S) • GRACE JONES (JAM) • LIL WAYNE (US) • MADNESS (UK) MALK DE KOIJN (DK) • THE MARS VOLTA (US) • MEW (DK) • RÖYKSOPP (N) • SOCIAL DISTORTION (US) VOLBEAT (DK) • LUCINDA WILLIAMS (US) • YEAH YEAH YEAHS (US) THE REST 2562 (NL) ADAM TENSTA (S) ALAMAAILMAN VASARAT (FIN) LILY ALLEN (UK) AMON AMARTH (S) ANALOGIK (DK) …AND YOU WILL KNOW US BY THE TRAIL OF DEAD (US) BADDIES (UK) ISSA BAGAYOGO (MALI) BALSTYRKO (DK) BLACK DICE (US) THE BRONX (US) CANCER BATS (CAN) THE CHAP (UK) CHOCQUIBTOWN (COL) COLA FREAKS (DK) CUT OFF YOUR HANDS (NZ) DARKANE (S) DAWN OF DEMISE (DK) THE DEADLY GENTLEMEN (US) DEICHKIND (DE) DEN SORTE SKOLE (DK) THE DODOS (US) DRAGONTEARS (DK) DUB COLOSSUS (UK/ETH) DUNGEN (S) EL HIJO DE LA CUMBIA & ANASOL MC (ARG) FIRST AID KIT (S) FRIENDLY FIRES (UK) FRIGHTENED RABBIT (UK) FUCKED UP (CAN) GANG GANG DANCE (US) GET WELL SOON (DE) GLASVEGAS (UK) GOJIRA (FR) GROUNDATION (US) HANGGAI (CHN) JON HASSELL & MAARIFA STREET (US) HAUSCHKA (DE) HJALTALÍN (ISL) HOT 8 BRASS BAND (US) HUNTSVILLE (N) IDA MARIA (N) IMAM BAILDI (GR) ISIS (US) KASAI ALLSTARS (CD) KASSAV’ (FR ANT) KATZENJAMMER (N) KLOVNER I KAMP (N) LA-33 (COL) LABRASSBANDA (DE) LA COKA NOSTRA (US) LUCY LOVE (DK) ULF LUNDELL (S) MAGNIFICO (SVN) MAJOR LAZER (US) MICACHU & THE SHAPES (UK) MONO (JPN) MUNGOLIAN JET SET (N) M. WARD (US) MARISSA NADLER (US) NOVALIMA (PER) OH NO ONO (DK) ORKA (FO) PAAVOHARJU (FIN) PABLO MOSES & U-ROY (JAM) THE PAINS OF BEING PURE AT HEART (US) PEDE B (DK) PETTER (S) PHARFAR presents A RUB A DUB NIGHT feat. special guests (INT) RUMPISTOL (DK) SATYRICON (N) SHASTRIYA SYNDICATE (IND) MIKE SHERIDAN (DK) MIKAEL SIMPSON & SØLVSTORM (DK) SKAMBANKT (N) SOCALLED (CAN) THE SOFT PACK (US) SOIL & “PIMP” SESSIONS (JPN) PETER SOMMER (DK) STEINSKI (US) MARNIE STERN (US) SHUGO TOKUMARU (JPN) ROKIA TRAORÉ (MALI) WHITE LIES (UK) JENNY WILSON (S) WOLVES IN THE THRONE ROOM (US) YOGA FIRE (N) ZIZEK CLUB (ARG) LOUNGE ASS (S) BADEN/PEDER/STRUCK (DK) PETER BRODERICK (US) CHRIS COCO (UK) ESCHO presents THULEBASEN, ALLE MED BALLONER OG TERRASSER and LAMBURG TONY (DK) PETE GOODING (UK) WILL HAROLD (UK) KB18 presents WAQAR & KOBBE (DK) LULU ROUGE (DK) TOM MIDDLETON (UK) MIKE SALTA (DK) NANCY ELIZABETH (UK) JOSÉ PADILLA (E) STELLA POLARIS SOUND SYSTEM (DK) TRIO CAMPANELLA (DK) VEKTORMUSIK (DK) ÅRHUS E presents PUZZLEWEASEL, VOKS, WÄLDCHENGARTEN, VECTRAL and MORTEN RIIS (DK) PAVILION JUNIOR 28. JUNI - 1. JULI: THE 20BELOWS (DK) BABIAN (S) CODY (DK) GIANA FACTORY (DK) GINGER NINJA (DK) HARRYS GYM (N) JOOKS (DK) KELLERMENSCH (DK) KVELERTAK (N) THE MEGAPHONIC THRIFT (N) MEN AMONG ANIMALS (DK) OPGANG F (DK) SCAMP (DK) TAKO LAKO (DK) THE TELSTAR SOUND DRONE (DK) VINNIE WHO (DK) VON DÜ (DK) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Långt ifrån tidernas bästa Roskilde festival, men dock väldigt bra, dom har väl egentligen lyckats med att få dom flesta som spelar i Sverige på samma festival. En sak jag tänkte på när jag läste deras line-up, mycket repriser på band/artister som vart där rätt så nyligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 april, 2009 Nu har både MSTRKRFT och Crystal Castles ställt in sina spelningar på Emmaboda, fan då. Allting är All Points West fel. Nu får vi nog se Crystal Castles på Way Out West. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 17 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2009 Nu har både MSTRKRFT och Crystal Castles ställt in sina spelningar på Emmaboda, fan då. Allting är All Points West fel. Nu får vi nog se Crystal Castles på Way Out West. Fitta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2009 Nu har både MSTRKRFT och Crystal Castles ställt in sina spelningar på Emmaboda, fan då. Allting är All Points West fel. Nu får vi nog se Crystal Castles på Way Out West. VAFFFFFFFFFFFFFFFFFFFAN! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 19 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2009 Nu har både MSTRKRFT och Crystal Castles ställt in sina spelningar på Emmaboda, fan då. Allting är All Points West fel. Nu får vi nog se Crystal Castles på Way Out West. LOOOOOL - Tur att man inte beställt biljett då! PHEW Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts