Tweak Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 (redigerad) Äh vafasen, jag tar väl på mig ansvaret då. Nu börjar den alldeles underbara peppen, spänningen och alla förväntningar inför festivalerna 2009. Och idag presenterade Arvika som första svenska festival ett band inför nästa års festival. Inte vilket band som helst, heller. Roskildefestivalen, 2-5 juli Coldplay Slipknot Madness Amon Amarth Cancer Bats Darkane Deichkind Dungen Get Well Soon The Soft Pack Oasis AMADOU & MARIAM (MALI) Håkan Hellström La Coka Nostra Fever Ray Fleet Foxes The Mars Volta Den Sorte Skole Nine Inch Nails Hultsfredfestivalen, 8-11 juli Lars Winnerbäck x 4 Maia Hirasawa Timbuktu Anna Ternheim Sonic Syndicate Markus Krunegård The Heart Strings Regina Spektor Lenka Dropkick Murphys Takida Frida Hyvönen The Killers Baddies Cilihili The Gossip Invincible Madness Pilgrimz Victims Yo Majesty Peter, Bjorn and John Hello Saferide John ME Emmy the Great FRANZ FERDINAND [uK] THE SOUNDS KLAXONS [uK] WHITE LIES [uK] DAN BLACK [uK] MARNIE STERN [uS] GRAVEYARD HENOK SIMON NORRSVEDEN PRETTY WHORES TWIGGY FROSTBITE MELEEH WALKING WITH STRANGERS THE KOO KOO'S THE SACRED SAILORS KINGS OF LEON [uS] THÅSTRÖM CULT OF LUNA LILLASYSTER CONVOJ Arvikafestivalen, 2-4 juli Depeche Mode Deutsch-Amerikanische Freundschaft Detektivbyrån Engel Thåström Frida Hyvönen Style of Eye Elegant Machinery bob hund Bloody Beetrots De/Vision Diary of Dreams Bullet I Are Droid The Mobile Homes James Yuill Burst Parken Alice in Videoland Mind.In.A.BoxMustasch Fleet Foxes [uS] Anna Ternheim Andreas Tilliander Adam Heldring VETO [DA] Opeth Sweden Rock, 3-6 juni HEAVEN & HELL (UK) IN FLAMES (S) DREAM THEATER (US) EUROPE (S) FOREIGNER (US) HAMMERFALL (S) MOTÖRHEAD (UK) LITA FORD (US) URIAH HEEP (UK) MARILLION (UK) AMON AMARTH (S) RIOT (US) BLACKFOOT (US) SOILWORK (S) FORBIDDEN (US) THE OUTLAWS (US) THE TUBES (US) SEVENTH WONDER (S) BULLET (S) STORMZONE (UK) TORCH (S) ENFORCER (S) Johnny Winter ¤ Volbeat ¤ Eric Sardinas ¤ H.E.A.T ¤ The Chair ZZ Top FLOGGING MOLLY (US) JON OLIVA'S PAIN (US) KAMELOT (N) DEMON (UK) VOIVOD (CAN) THOR (CAN) IMPELLITTERI (US) GRAND MAGUS (S) TRACENINE (CAN) Immortal Pain Blaze Bayley Helstar Hysterica SEVENDUST UNLEASHED CRUCIFIED BARBARA PILGRIMZ Electric Boys Peace and Love-festivalen, 22-27 juni * Turbonegro * Thåström med band * Moneybrother med band * Anna Ternheim * Timbuktu * Atmosphere (US) * The stranglers (UK) * Henry Rollins spoken Håller med till 100%! (US) * Satyricon (NOR) * Titiyo * Frida Hyvönen * Slagsmålsklubben * Sonic syndicate * Kalle Baah * Perssons pack * Witchcraft * Division of Laura Lee * Deportees Lars Winnerbäck x 3 Volbeat (DK) Jerry Williams The Soundtrack Of Our Lives Promoe Kleerup The Wildhearts (UK) Sophie Zelmani Pain Governor Andy/Inna Style Band Blindside Bongo Brains featuring Stefan Sundström Graveyard Coffinshakers Tysta Mari Goodlooking Trash Håkan Hellström Gentleman & The Far East Band (DE) Lykke Li Backyard Babies Immortal Technique (US) Laakso Hello Saferide Tiamat Jenny Wilson Dia Psalma August Burns Red (US) Jahcoustix (DE) Parken Sven Zetteberg Blues Band Evergrey Caj Karlsson Sanna Carlstedt Bullet Fatboy Kung Henry Hanna Berglund Mötley Crüe [uS] Sugarplum Fairy Cult of Luna Robert Belfour [uS] Jonna Lee Jonathan Johansson The Kooks [uK] Raised Fist Emmabodafestivalen, 30 juli - 1 augusti Crystal Castles Nordpolen Markus Krunegård Parken Joel Alme Navid Modiri & Gudarna Moto Boy bob hund Detektivbyrån MSTRKRFT Metronomy Adrian Lux Skansros Fontän Armand Mirpour Does It Offend You Yeah Familjen Moderat Likvidation Jonathan Johansson Sonic Syndicate The Baboon Show 2 Many DJ's Miss Li Palpitation Hajen Little Marbles Boys Noize Metaltown, 26-27 juni Disturbed (US) Volbeat (DK) Dir En Grey (JAP) Dragonforce (UK) Trivium (US) Children of Bodom (FIN) Pain (S) Municipal Waste (US) Marilyn Manson Bring Me The Horizon (UK) August Burns Red (US) Dead By April (S) Napalm Death (UK) girugämesh (JAP) Dead By April (S) Mucc (JAP) Bullet (S) August Burns Red (US) Pilgrimz (DK) Bring Me The Horizon (UK) Slipknot Opeth (S) Meshuggah (S) Cult of Luna (S) Mustasch (S) All That Remains (US) Evergrey (S) All Hell (S) Putte i Parken, 29 juli - 1 augusti Thåström Iggy Pop and The Stooges Stalingrad Cowgirls I are droid Bullet Alice In videoland Kristian Antilla Detektivbyrån Anna Ternheim Timbuktu Melody Club Sonic Syndicate Fatboy Pilgrimz Parken Erik Hassle Millencolin Dundertåget The last republic Vapnet Hoffmaestro & Chraa Babian bob hund Official Secrets Act The (international) Noise Conspiracy Blindside John ME Zeigeist Looptroop Rockers Storsjöyran, 30 juli - 1 augusti Thåström Timbuktu Crystal Castles Frida Hyvönen Fatboy Ossler Two White Horses Takida bob hund Hello Saferide Titiyo Johnossi BigBang Parken Simon Norrsveden Amy Macdonald Opeth Sahara Hotnights Perssons Pack Sugarplum Fairy Deportees Florence Valentin Abalone Dots Erik Hassle Jonathan Johansson Itchy Days Siesta!, 28-30 maj Adept Anna Maria Espinosa As In RebekkaMaria [DK] Cult of Luna Dúné [DK] Eldkvarn Frida Hyvönen herbrightskies I are droid Kleerup Markus Krunegård Nordpolen Parken The (International) Noise Conspiracy Tiger Lou Abramis Brama Adiam Dymott Anna Ternheim Alesana [uS] Division of Laura Lee Dundertåget Fatboy Handen på hjärtat 2009 The (International) Noise Conspiracy Franke Deportees Jonathan Johansson Gustaf Spetz Hoffmaestro & Chraa Joel Alme John ME Lazee Navid Modiri & Gudarna The Horrors [uK] The Spitts Tysta Mari Placebo Sonic Youth [uS] Phoenix [FRA] Mando Diao Junior Boys [CAN] Popadelica, 2 maj Markus Krunegård Fatboy ...And you will know us by the trail of dead [uS] Du Pacque Hajen West Coast Riot, 25 juni # Social Distortion (US) # Sick Of It All (US) # Raised Fist (S) # The Bouncing Souls (US) # The Living End (The Living End) # Parkway Drive (AU) Gogol Bordello (US) Suicidal Tendencies (US) No Use For A Name (US) The Gaslight Anthem (US) The Aggrolites (US) The Knockouts (S) Vicious Irene (S) Rock Am Ring, 5-7 juni Billy Talent Jan Delay & Disko No. 1 Kettcar Killswitch Engage Mando Diao Peter, Björn & John Peter Fox Placebo Polarkreis 18 Scouting For Girls Slipknot The Kilians The Killers The Kooks The Subways Tomte Trivium Volbeat The Prodigy Korn Marilyn Manson Bloc Party Selig Limp Bizkit Rockweekend, 16-18 juli D-A-D U.D.O H.E.A.T Arch Enemy Nightingale W.A.S.P Where The Action Is, 12-13 juni Neil Young Nick Cave and the Bad Seeds Duffy Seasick Steve Way Out West, 14-14 augusti Lily Allen [uK] Arctic Monkeys [uK] Band of Horses [uS] Wilco [uS] Bon Iver [uS] Vivian Girls [uS] Jenny Wilson Fever Ray Timo Räisänen Calexico [uS] Chairlift [uS] Jay Reatard [uS] Crookers [iT] Erol Alkan The Big Pink [uK] Rise Against [uS] The Bronx [uS] Beirut Anthony and the Johnsons Seun Kuti & Fela’s Egypt 80 Sonisphere, 18 juli Metallica Cradle of Filth Primal Scream Lamb of God Mastodon Meshuggah Redigerad 10 mars, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 (redigerad) Bra gjort Arvika, säger jag! Den stora synth-akten kan jag tänka mig därmed är klar, väntar med spänning på vad de andra har att komma med edit: Och bra initiativ! Redigerad 6 oktober, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Bra gjort Arvika, säger jag! Den stora synth-akten kan jag tänka mig därmed är klar, väntar med spänning på vad de andra har att komma med edit: Och bra initiativ! Vilken var den stora synth-akten i år? Och ja, väldigt coolt att de fick dem. De själva sade att det var både två, fem och tio gånger större än allt de någonsin haft. Jag undrar hur det gick till, om det var mest ekonomiska muskler eller tur. Depeche Mode spelar ju i Danmark den 30 juni och Norge den 2 juli, kanske bara råkade passa sjukt bra. Och annars blir det ju väldigt intressant vem av Arvika och Hultsfred som får Daft Punk i år, om de nu bestämmer sig för att turnera, vilket de inte gjort än. De är ju Arvikas drömbokning numero uno samtidigt som jag tror att Hultsfred verkligen inte vill släppa ifrån sig Daft Punk, som de var sjukt nära att få 2007. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Stora Synth-bandet vet jag inte direkt om de hade något i år. Inte i Depeche klass iallafall. Interpol är väl snarare typ... deppig post-rock än synth, men genrerna är inte så långt ifrån varandra. Sedan var ju Hot Chip där, och Robyn. M.I.A skulle kommit, men avbokade. Och Kent var där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Stora Synth-bandet vet jag inte direkt om de hade något i år. Inte i Depeche klass iallafall. Interpol är väl snarare typ... deppig post-rock än synth, men genrerna är inte så långt ifrån varandra. Sedan var ju Hot Chip där, och Robyn. M.I.A skulle kommit, men avbokade. Och Kent var där. S.P.O.C.K var stort! Jag är fortfarande ledsen för att M.I.A ställde in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Nästa sommar ska jag på festival. Har inte bestämt vilken än, får se vilka band som dyker upp. Men festival ska jag på, punkt slut liksom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 (redigerad) Jag och 3-4 st vänner kommer med största sannolikhet åka på någon festival till sommaren. Hultsfred lockar oerhört, nu när de har bytt datum och allt. Får väl se när bandbokningarna börjar rulla in, men än så länge - Hultsfred 2009. Lyssna på hur det låter. Hultsfred 2009. Det låter som 'epic win'. *edit* Hahah. Redigerad 6 oktober, 2008 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Kommer troligtvis befinna mig på emmabodafestivalen även nästa år, oavsett lineup. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Det enda planerade är väl Sweden Rock Festival. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Emmaboda har vi sagt. Allt beror lite på lineup, vill hemskt gärna se Beirut och annat som ligger varmt om hjärtat. Men något blir det garanterat nu i sommar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Emmaboda och Arvika ska jag försöka med, särskilt eftersom de båda är billiga att köpa om man gör det tidigt. Hultsfred var riktigt kul förra året, men det är också rätt dyrt. Ioförsig har jag ett nästintill garanterat fotopass dit, så det blir nog de tre, åtminstone! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Jag hoppas att jag får med nån kompis på P&L/Hultsfred/Arvika, vi får se! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Kommer troligtvis befinna mig på emmabodafestivalen även nästa år, oavsett lineup. Emmaboda har vi sagt. Allt beror lite på lineup, vill hemskt gärna se Beirut och annat som ligger varmt om hjärtat. Men något blir det garanterat nu i sommar. Jag bokar nog Emmaboda direkt när de släpps. Och de har försökt på Beirut några år i rad nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Jag var på väg att lova något detta år, men allt sket sig. Jag är dock 100 % säker på att jag kommer gå på minst en festival nästa år. Vilken vet jag inte. Jag vill hemskt gärna gå på två och om jag har pengarna till det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Siktar på Emmaboda, Rock am Ring, Full Moon Festival och Arvika. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Siktar på Emmaboda, Rock am Ring, Full Moon Festival och Arvika. Oj, coolt! Men är det inte like oklart att bestämma sig för utlandsfestivaler när banden inte är bokade? fejk-edit: eller vänta, har du flyttat till Berlin då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Beror väl helt på lineupen vilken festival jag väljer, ska vara ute i god tid nästa sommar med semester och ett val av festival iaf, så det inte blev som i år. Men Where The Action Is blir det säkert, bra att Stockholm har fått en riktig festival och nästa år så blir det förhoppningsvis två dagar och inriktningen skulle bli Stoner Rock, Alternative och Indie, kan bli bra. Siktar även på en festival utomlands, helst England och USA. Men en riktigt bra av Arvika att få Depeche Mode, inte helt omöjligt att jag åker till Arvika bara för dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2008 Säkert WTAI igen och förmodligen också Hultsfred, Emmaboda eller någon annan liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2008 Ser ut som att Roskilde kommer med ett första bandsläpp värdigt de tidigare årens. De förmodas nämligen släppa inga mindre än Oasis. "Three weeks later the band will play a staggering three festivals in one weekend, taking in Rock Werchter in Holland, Roskilde in Denmark and Eurockennees De Belfort in France between 2-5 July." Känns inte som att Oasis på Hultsfred är en omöjlighet heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2008 (redigerad) Frågan är om det inte är dags att åka på festival nästa år. "Bara för att". Redigerad 16 oktober, 2008 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts