kicken Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Well! Cocaine är namnet på energidrycken som skapat stor debatt i både de förenta staterna och i Europa. Varför är den då så kontroversiell? Cocaine innehåller nämligen hela 280 mg koffein. Vi kan jämföra detta med följande som jag saxat ur Metro: I motsats till vad många tror innehåller en kopp starkt kaffe mer koffein än en Red Bull. • En kopp (15 centiliter) starkt kaffe: 120 milligram. • En kopp (15 centiliter) svagt kaffe: 60 milligram. • Red Bull (25 centiliter): 80 milligram. • Svart te (20 centiliter): 80 milligram. • Cocaine Energy Drink: 280 milligram. Cocaine har nämligen förbjudits i flera länder, där ibland Australien. Man har även viljat förbjuda den i Storbritannien men inte lyckats vad jag förstår. Dom har även försökt att marknadsföra drycken via Myspace som skapat stor debatt. Mina egna tankar kring detta då. Jag personligen vill nog smaka och se resultat före jag säger någonting, men jag är mycket nyfiken på att göra det. Att den innehåller 3,5 gånger så mycket koffein som Red Bull är helt sjukt. Någonstans i de bakre delarna av min hjärna kommer jag även ihåg att det står eller har stått på Red bull-burkar att man helst inte ska dricka mer än fyra stycken per dag. En burk Cocaine motsvarar ju nästan fyra burkar Red Bull så det kommer absolut bli intressant att se hur mycket starkare Cocaine känns. Syftet med tråden är att reflektera, diskutera och ge era åsikter. Cocaine - flipp eller flopp? Information Tråd på flashback Grundaren till Cocaine svarar på frågor i CNN Artikel i Metro Wikipedia Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Måste testa en sån där! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Cocaine + Vodka, någon? Vad kommer man få för effekt av att dricka denna Cocaine då? Superpigg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 ifall dem inte har åldersgräns så ska jag testa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 1 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 (redigerad) Cocaine + Vodka, någon? Vad kommer man få för effekt av att dricka denna Cocaine då? Superpigg? Superpigg? Inte lite heller, antagligen. Lär ju komma att användas flitigt på LAN och dylikt. Frågan är snarare när man börjar bli illamående. Det finns videos uppe på YT där folk klunkar flera burkar Cocaine, så man börjar ju undra lite. Lägger till. Ett nyhetsinslag om Cocaine Är det någon som vet när Cocaine kommer börja säljas i Sverige än? Det finns inget datum angivet och dom i FB-tråden verkar också vilsna. Redigerad 1 oktober, 2008 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Åsikter? AWESOME SHIT. Jag är helt fast i energidrycker, och den här kommer vara som Powerthirst i munnen på mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 1 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Är sjukt sugen på att dricka en, två eller tre. Undrar om man verkligen kommer bli superpigg och sitta och klampa med fötterna i all oändo eller om man bara blir illamående eller om den inte fungerar alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 (redigerad) Fett! Ska absolut testas. Behöver verkligen någonting som ger en bra energikick genom dom första lektionerna. Någon som vet vart dom kan tänkas säljas? För jag har då aldrig sett någon här i Örnsköldsvik. Redigerad 1 oktober, 2008 av antepanteboy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 1 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Fett! Ska absolut testes. Behöver verkligen någonting som ger en bra energikick genom dom första lektionerna. Någon som vet vart dom kan tänkas säljas? För jag har då aldrig sett någon här i Örnsköldsvik. Dom har nog inte börjat säljas än, vad jag vet, men kommer nog börja att säljas snart. Ett tips är ju att antingen kika in på 7-11 eller Pressbyrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xennah Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Kan nog inte vara så farligt, drack ett flak red bull ensam på en dag en gång, och det krävs stora mängder koffein om det ska börja hända något allvarligt, iofs börjar du nog må ganska illa efter några burkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Denna måste testas!! Tycker inte alls en vanlig energidryck ger någon effekt. Angåenade hur mycket koffenin kaffe innehåller så har jag då läst 15cl: 150 milligram. Alltså 150ml 150milligram. Den inehåller alltså inget taurin? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 1 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Denna måste testas!! Tycker inte alls en vanlig energidryck ger någon effekt. Angåenade hur mycket koffenin kaffe innehåller så har jag då läst 15cl: 150 milligram. Alltså 150ml 150milligram. Den inehåller alltså inget taurin? Jag litar nog på metros källor. En stark kaffe kan ju innehålla 150 mg, men jag tror 120 mg för en vanligt stark kaffe låter rimligt. Angående taurinet. Drycken har skapat stor debatt i USA. Dels på grund av höga halter av de uppiggande ämnena koffein och taurin. Dels på namnet som anspelar på drogen kokain. Nu har den börjat säljas i England. Överdrivet intag av energidrycker som red Bull misstänks ha bidragit till flera dödsfall i Sverige och drycken är förbjuden i våra grannländer Norge och Danmark. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Jag undrar om den hinner etablera sig ordentligt tills DHW08? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Allt är farligt i tillräckligt stora mängder. Själv är det möjligt att jag kommer testa en, men jag bryr mig inte så mycket om energidrycker egentligen. Jag föredrar en kopp hederligt kaffe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Cocaine 1120 mg/l Burk, 25 cl 280 mg Vanligt starkt kaffe 800 mg/l Kopp, 15 cl 120 mg Tycker ändå inte det är så fasligt mycket koffein. Om jag dricker en liten termos med kaffe, vilket har hänt, så häller jag i mig runt 4 koppar. Sett till mängden är det dock mycket koffein, men risken är ju att den smakar gammal pung också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Måste testas, vart hittar man en sådan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Ååå! Här snackar vi läskeblask! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 (redigerad) - Redigerad 1 oktober, 2008 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Om man nu vill utsätta sig för en koffeinöverdos med illamående, svettningar och hjärtklappningar så är det inte svårare än att gå och handla ett paket koffeintabletter på apoteket. Det verkar som att vissa förväntar sig att höga doser koffein ska vara jämförbart med amfetamin eller kokain (vilket man förväntas tro av namnet). Testa för all del att hälla i er 10 burkar, men ni kommer må skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Måste ju vara en del i marknadsföringen att döpa en dryck till "Cocaine". All pr är god pr som det heter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts