P-C Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 Nu är det så att min lön för fotojobbet i somras äntligen kom i form av en sprillans ny iPod Classic 160gb. Jag är jättenöjd men när jag satte igång den märkte jag att man även kan spela film på den, vilket var något jag inte alls hade förväntat mig. Problemet är följande, enligt handboken kan den bara spela mp4-filer vilket är fine by me men trots att jag har gjort om .avi-filer till .mp4 så funkar det ändå inte. iTunes hävdar att iPoden inte kan spela filformatet vilket såklart förbryllar mig eftersom det faktiskt ÄR en .mp4-fil jag försöker trycka in i saken. Behövs det kanske någon speciell codec? Finns det någon bra program till mac för att få till rätt format? (iSquint är det enda jag hittat men det funkar inte) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 (redigerad) Troligen någon speciell/fel codec efter konverteringen. Jag skulle rekommendera VisualHub, men det kostar ju, vilket nödvändigtvis inte måste vara något problem för dig. Redigerad 29 september, 2008 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 Tanka Total Video Converter så borde det fungera, filerna som converteras hamnar direkt iTunes så du behöver bara trycka på dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 29 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 VisualHub funkade skitbra, Tobbe! Tackar, tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 Googla "DVDVideoSoft Free Studio" och tanka. använder det och har aldrig haft problem med att filerna inte ska ha funkat i min iPod (som också är en iPod Classic) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 20 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2008 Bumpar denna tråd då jag har en fråga om en liknade grej. Jag har en film på en .iso fil, kan jag på något sett göra så jag kan se den i min classic? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 23 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2008 Bumpar denna tråd då jag har en fråga om en liknade grej. Jag har en film på en .iso fil, kan jag på något sett göra så jag kan se den i min classic? Videora ipod converter använder jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts