Mathias Skrivet 24 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2008 Sedan några dagar tillbaka har min dator inte riktigt funkat så bra som man kan önska. När den varit igång ett tag slocknar skärmen (datorn är fortfarande igång men på skärmen kommer "No signal" upp). Men det vanligaste är att datorn går igång, men skärmen vill helt enkelt inte. Min första tanke är att det borde ha med grafikkortet att göra, eftersom att resten av datorn verkar puttra på som den ska. Eftersom att det fungerar ibland dock (jag skriver ju på den nu) så tänkte jag höra om det finns något jag kan göra för att rädda det? Innan det är försent. Många stora tack på förhand. Eran Qouad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 24 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2008 (redigerad) När jag körde med min gammla DELL så satt inte spärren riktigt som den skulle, så att grafikkortet kunde hoppa ur ibland. Då var datorn igång men skärmen var svart. Du kan ju kolla om grafikkortet sitter som det ska. Edit: Den datorn byttes senare ut p.g.a. trasigt grafikkort. Redigerad 24 september, 2008 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 24 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 september, 2008 Tog bort kortet och rengjorde hela datorn ordentligt från damm och satte sedan dit kortet ordentligt, den funkar bra hittills - men det återstår att se om det är helt borta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts