Jump to content

En fin 22"-skärm sökes!

Kebab
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 51
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Återanvänder tråden.

My dear Lords and Ladies,

Nu har jag ett akut behov av en ny skärm pga att min 940BF har kastat in handduken efter bara ett år i tjänst. Jag funderar starkt på ett exemplar w2207h men såg att den har 1000:1 i kontrastsmurf och det är väl inte så bra? Amirite? Ska jag köpa den eller välja någon annan bildskärmsprodukt? Jag vill helst skicka in beställningen i natt innan jag går och lägger mig, ergo är det ganska bråttom! :whistling:

Har ni uppfattat mig korrekt rätt?

edit: Äsch, det får bli en sån där då. Kan iaf inte vara sämre än min nuvarande setup (dvs reserv-CRT).

Tack för hjälpen!

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Långt ifrån.

Eftersom bilden var långt ifrån superbra så tycker jag han skulle tagit en snyggare till samma pris.

Skulle du ha en skärm i papp om bilden var bra?

Nu kan jag inget om den där skärmen, men den verkar väl bra? Schyssta betraktningsvinklar, låg responstid och DVI. Syftar du på nån speciell skärm till samma pris?

Helt orimlig liknelse där på slutet, skärmen var ju ändå inte av papp. :whistling:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menar att han kan hitta en skärm med exakt samma specs som inte var så förbannat ful. Det var det jag menade med att utseendet visst har en betydelse. Att jag drog till med papp var att förtydliga att en skärm kan se förjävla ful ut.

Om vi ska ta ett till sjukt exempel, skulle du köpa ett chassi som har exakt samma specs som ett Lian Li t.ex. bara det att chassit var brunt med fastklistrade gummibajskorvar på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, förstår vad du menar nu, fast frågan är om det finns någon skärm vid samma pris med likadana specs. Skärmarna jag ser på samma prisnivå har antingen sämre responstid eller sämre kontrast.

Finns det garanterat. ± 200:-.

@Schlebab: Långt ifrån, alla har olika smak, det må vara din topic.. Meeen, skit samma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor