Marquis Skrivet 22 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2008 Jag har en 2253BW, go for it! Har också hört om att den ska brumma om man går under 90 i brightness eller något, men det har inte jag märkt av och just nu kör jag på 66. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Tjohoj, ska iväg till Mediamarkt imorgon och leta skärm! Visst är det väl så att alla skärmar funkar till vilken dator som helst? Jag menar, funkar det bra med 22" till mitt grafikkort (Geforce 4 någonting)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Tjohoj, ska iväg till Mediamarkt imorgon och leta skärm! Visst är det väl så att alla skärmar funkar till vilken dator som helst? Jag menar, funkar det bra med 22" till mitt grafikkort (Geforce 4 någonting)? Jorå,det ska väl fungera. Tänk dock lite på vilka uttag skärmen har och vad du vill använda så att du inte sitter där med en skärm utan HDMI om du nu skulle vilja ha (och kan ha) det.Kolla också vad för kablage som ligger med till skärmen så att du inte får en otrevlig överraskning när du ska koppla in den hemma.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 (redigerad) Jag har en 2253BW, go for it! Har också hört om att den ska brumma om man går under 90 i brightness eller något, men det har inte jag märkt av och just nu kör jag på 66. Jag har en 2232BW och går jag under 80 så börjar den brumma.. Ibland gnisslar den till också Fast jag kör på 100 så nemas problemas för mig. edit: sätter jag på dynamisk kontrast (ser najs ut ibland ) så låter skärmen förhjävligt när den höjer/sänker hela tiden.. Känns fan som om den kommer gå sönder D: Redigerad 3 december, 2008 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Jag har en 2232BW och går jag under 80 så börjar den brumma.. Ibland gnisslar den till också Fast jag kör på 100 så nemas problemas för mig. edit: sätter jag på dynamisk kontrast (ser najs ut ibland ) så låter skärmen förhjävligt när den höjer/sänker hela tiden.. Känns fan som om den kommer gå sönder D: Hehe, jag har kört på 66 sedan jag skrev den där posten iaf, och något brummande har jag då inte hört av. Körde också på 100 från början, men det blir fett jobbigt när man ska sitta och läsa massa text eller så då, håller du inte med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Räknas hertzen som på en CRT-skärm? Jag har 75 nu, kommer jag vilja ha det på den nya med då? Borde jag i så fall akta mig för 2253BW? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Räknas hertzen som på en CRT-skärm? Jag har 75 nu, kommer jag vilja ha det på den nya med då? Borde jag i så fall akta mig för 2253BW? Hertz på CRT och LCD är inte alls samma sak. 60Hz som gäller på de flesta LCD, det är bekvämare för ögonen än t.ex. 85-100Hz på en CRT. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Hertz på CRT och LCD är inte alls samma sak. 60Hz som gäller på de flesta LCD, det är bekvämare för ögonen än t.ex. 85-100Hz på en CRT. Ah, okej. Tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Hehe, jag har kört på 66 sedan jag skrev den där posten iaf, och något brummande har jag då inte hört av. Körde också på 100 från början, men det blir fett jobbigt när man ska sitta och läsa massa text eller så då, håller du inte med? Hmm.. Nje, jag har inga problem att läsa massa text, kan ju vara skönt att sänka men då får man det störande ljudet istället 100 brightness / 87 contrast kör jag på atm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Meh, det blev ingen skärm. De hade en ful Benq-skärm (fast den hade HDMI och grejer) och ett demoex av 2253BW som hade jätterepig fot. Så nu ska jag skicka efter istället. Nu har jag fått upp ögonen för den här, på grund av det höga användarbetyget på prisjakt. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=209024 Ja eller nej? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Ser bra ut, skulle dock inte köpt den personligen då jag vill ha en stor skärm med så lite krusiduller som möjligt. Din skärm har hörlursutgång och inbyggda högtalare, vilket jag av egna erfarenheter vet är ett uselt ljud. Sen en massa silver och skit som förstör helheten, vill man ha en svart skärm ska den vara svart, inget mer. Min Benq har ett litet benq märke i nedre hörnet, vilket är i något reflektionsmaterial, så det är näst intill svart om man inte har en ljuskälla riktat på det. (Mina skärmar 2st: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=293546) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 december, 2008 Ser bra ut, skulle dock inte köpt den personligen då jag vill ha en stor skärm med så lite krusiduller som möjligt. Din skärm har hörlursutgång och inbyggda högtalare, vilket jag av egna erfarenheter vet är ett uselt ljud. Sen en massa silver och skit som förstör helheten, vill man ha en svart skärm ska den vara svart, inget mer. Min Benq har ett litet benq märke i nedre hörnet, vilket är i något reflektionsmaterial, så det är näst intill svart om man inte har en ljuskälla riktat på det. (Mina skärmar 2st: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=293546) Lite av det du sade tillsammans med det faktum att den hade högtalare och krams (hade missat det ) fick mig att titta mig omkring. Så jag tog och beställde en LG L227WT, som jag egentligen har haft ögonen på ända sedan jag startade den här tråden. Den har fått fina omdömen, så jag hoppas det blir bra. Köpte den här ifrån: http://www.radars.se/Product/lg_l227wt-pf-706668.html Endast positiva kommentarer om mitt köp nu, tack. Annars får ni gärna vara tysta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2008 (redigerad) Lite av det du sade tillsammans med det faktum att den hade högtalare och krams (hade missat det ) fick mig att titta mig omkring. Så jag tog och beställde en LG L227WT, som jag egentligen har haft ögonen på ända sedan jag startade den här tråden. Den har fått fina omdömen, så jag hoppas det blir bra. Köpte den här ifrån: http://www.radars.se/Product/lg_l227wt-pf-706668.html Endast positiva kommentarer om mitt köp nu, tack. Annars får ni gärna vara tysta. Oj, oj, oj. Di va mig en fin skarm. =) Blir du nog nöjd med. Redigerad 4 december, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 4 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2008 Ja jävlar, det där kan vara den bästa skärmen någonsin! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 4 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2008 Fin skärm, den blir du nog riktigt nöjd med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 december, 2008 Fniss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Ful, stor fot och ett efterblivet utförande av powerknappen, men hey.. Whatever rocks your boat! Gz till köp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Jävlar vad snabbt det gick, sitter här med nya skärmen. Finns det någon bra guide till hur man ställer in färgerna? Det ser lite lattjo ut, även efter mina justeringar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Jävlar vad snabbt det gick, sitter här med nya skärmen. Finns det någon bra guide till hur man ställer in färgerna? Det ser lite lattjo ut, även efter mina justeringar. http://dinteknik.se/blogs/nyheter/archive/...8-llningar.aspx Denna gäller till tv-apparater man det borde inte vara någon skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Min far köpte för någon vecka sedan, en 22" skärm. Blev riktigt sugen på att skaffa en själv! Blir väl att skaffa en när jag köpt min gitarr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts