Jump to content

En fin 22"-skärm sökes!

Kebab
 Share

Recommended Posts

• 2 months later...
  • Inlägg 51
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tjohoj, ska iväg till Mediamarkt imorgon och leta skärm! Visst är det väl så att alla skärmar funkar till vilken dator som helst? Jag menar, funkar det bra med 22" till mitt grafikkort (Geforce 4 någonting)?

Jorå,det ska väl fungera. Tänk dock lite på vilka uttag skärmen har och vad du vill använda så att du inte sitter där med en skärm utan HDMI om du nu skulle vilja ha (och kan ha) det.Kolla också vad för kablage som ligger med till skärmen så att du inte får en otrevlig överraskning när du ska koppla in den hemma..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en 2253BW, go for it!

Har också hört om att den ska brumma om man går under 90 i brightness eller något, men det har inte jag märkt av och just nu kör jag på 66.

Jag har en 2232BW och går jag under 80 så börjar den brumma.. Ibland gnisslar den till också <_<

Fast jag kör på 100 så nemas problemas för mig.

edit: sätter jag på dynamisk kontrast (ser najs ut ibland :) ) så låter skärmen förhjävligt när den höjer/sänker hela tiden.. Känns fan som om den kommer gå sönder D:

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en 2232BW och går jag under 80 så börjar den brumma.. Ibland gnisslar den till också :)

Fast jag kör på 100 så nemas problemas för mig.

edit: sätter jag på dynamisk kontrast (ser najs ut ibland :( ) så låter skärmen förhjävligt när den höjer/sänker hela tiden.. Känns fan som om den kommer gå sönder D:

Hehe, jag har kört på 66 sedan jag skrev den där posten iaf, och något brummande har jag då inte hört av. :(

Körde också på 100 från början, men det blir fett jobbigt när man ska sitta och läsa massa text eller så då, håller du inte med? <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, jag har kört på 66 sedan jag skrev den där posten iaf, och något brummande har jag då inte hört av. :)

Körde också på 100 från början, men det blir fett jobbigt när man ska sitta och läsa massa text eller så då, håller du inte med? <_<

Hmm.. Nje, jag har inga problem att läsa massa text, kan ju vara skönt att sänka men då får man det störande ljudet istället

100 brightness / 87 contrast kör jag på atm

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Meh, det blev ingen skärm. De hade en ful Benq-skärm (fast den hade HDMI och grejer) och ett demoex av 2253BW som hade jätterepig fot. Så nu ska jag skicka efter istället.

Nu har jag fått upp ögonen för den här, på grund av det höga användarbetyget på prisjakt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=209024

Ja eller nej?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser bra ut, skulle dock inte köpt den personligen då jag vill ha en stor skärm med så lite krusiduller som möjligt. Din skärm har hörlursutgång och inbyggda högtalare, vilket jag av egna erfarenheter vet är ett uselt ljud. Sen en massa silver och skit som förstör helheten, vill man ha en svart skärm ska den vara svart, inget mer. Min Benq har ett litet benq märke i nedre hörnet, vilket är i något reflektionsmaterial, så det är näst intill svart om man inte har en ljuskälla riktat på det.

(Mina skärmar 2st: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=293546)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser bra ut, skulle dock inte köpt den personligen då jag vill ha en stor skärm med så lite krusiduller som möjligt. Din skärm har hörlursutgång och inbyggda högtalare, vilket jag av egna erfarenheter vet är ett uselt ljud. Sen en massa silver och skit som förstör helheten, vill man ha en svart skärm ska den vara svart, inget mer. Min Benq har ett litet benq märke i nedre hörnet, vilket är i något reflektionsmaterial, så det är näst intill svart om man inte har en ljuskälla riktat på det.

(Mina skärmar 2st: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=293546)

Lite av det du sade tillsammans med det faktum att den hade högtalare och krams (hade missat det :o ) fick mig att titta mig omkring. Så jag tog och beställde en LG L227WT, som jag egentligen har haft ögonen på ända sedan jag startade den här tråden. Den har fått fina omdömen, så jag hoppas det blir bra. :)

Köpte den här ifrån:

http://www.radars.se/Product/lg_l227wt-pf-706668.html

Endast positiva kommentarer om mitt köp nu, tack. Annars får ni gärna vara tysta. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite av det du sade tillsammans med det faktum att den hade högtalare och krams (hade missat det :o ) fick mig att titta mig omkring. Så jag tog och beställde en LG L227WT, som jag egentligen har haft ögonen på ända sedan jag startade den här tråden. Den har fått fina omdömen, så jag hoppas det blir bra. :)

Köpte den här ifrån:

http://www.radars.se/Product/lg_l227wt-pf-706668.html

Endast positiva kommentarer om mitt köp nu, tack. Annars får ni gärna vara tysta. :wub:

Oj, oj, oj. Di va mig en fin skarm. =)

Blir du nog nöjd med.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor