Jump to content

Problem med nytt bredbandsmodem

Adriian
 Share

Recommended Posts

Igår fick jag hem ett nytt bredbandsmodem från Glocalnet, så att jag ska kunna få 24mbit (modem: Thomson SpeedTouch 585). När jag hade kopplat in modemet och skulle installera så står det "Anslutning till aktiveringsservern misslyckades." (eller något liknande). Jag kollade alla lampor på modemet och såg att Ethernetlampan fortfarande blinkade. Efter ett tag så lyste den som den skulle, men när jag då skulle försöka installera så började den blinka igen. Jag loggade in i modemet genom webläsaren och gjorde ett test av internetanslutningen, då står det att den inte hittar någon Ethernetaktivitet. Jag tänkte att jag kunde låta modemet och datorn stå på i några timmar för att se om det löste sig automatiskt men det har det fortfarande inte gjort.

Allt är kopplat som det ska och datorn får kontakt med modemet så jag har ingen aning om vad som är fel. Innan jag ringer Glocalnets kundservice tänkte jag fråga här.

Någon som kan hjälpa mig?

Edit: Nyss skulle jag testa att installera igen, då står det att datorn inte har någon giltig Gateway-adress.

Redigerad av Adriian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor