The Dude Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Är det någon som har ett grafikkort i stil med mitt gamla (Radeon 9800 pro) som bara ligger och skräpar? Börjar ledsna som satan på att behöva spela Vice City i 800x600 och mina föräldrars halv-löfte om en ny dator verkar vara bortglömt. Åå jag har både ett 9800Pro och ett G-force 4 som skulle klara Vice City galanta men jag bor ju i Stockholm nu... Fråga runt bland dina vänner, ganska säker på att det finns många med motsvarande dator som står och skräpar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Faktiskt så tror jag jag har ett radeon 9800, eller kanske var det 9600? kan kika nån dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Åå jag har både ett 9800Pro och ett G-force 4 som skulle klara Vice City galanta men jag bor ju i Stockholm nu... Fråga runt bland dina vänner, ganska säker på att det finns många med motsvarande dator som står och skräpar. Lite kul, det kortet jag har för tillfället är ett GeForce 4. Men det funkar inte så bra ändå, faktiskt! Och mina vänner kan tyvärr ingenting om datorer. Faktiskt så tror jag jag har ett radeon 9800, eller kanske var det 9600? kan kika nån dag. Det får du gärna göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Lite kul, det kortet jag har för tillfället är ett GeForce 4. Men det funkar inte så bra ändå, faktiskt! Och mina vänner kan tyvärr ingenting om datorer. Det får du gärna göra. Ge Force 4200 heter det nog förresesten. Det duger utmärkt till t.ex. Doom 3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 Intressekoll för ett PowerColor ATI Radeon X1950Pro 256MB EXTREME Edition PCIe. Kyls numera av Zalman VF900-Cu, svalt och tyst. Lite fabriksöverklockat, jag har inte klockat det mer. Originalkartong finns för den som är intresserad. Kan släppa iväg det om nån vecka. Kommer att finnas i Uppsala eller södra Dalarna. Ska det skickas är det betalning på mina villkor. Blocket-style: Kortet är ett PowerColor ATI Radeon X1950Pro EXTREME Edition med 256MB GDDR3 grafikminne. Gränssnittet är PCI Express x16. Har stöd för SM3.0. Default clock är 600MHz för GPU och 700MHz för minnet, har aldrig varit klockad över det. GPU:n är RV570 (80nm). Från början var kortet utrustat med en Arctic Cooling Accelero X2 (därav "EXTREME Edition"), den började sedan låta mycket illa och blev utbytt mot en Zalman VF900-Cu (koppar). Kylarbytet skedde givetvis med största försiktighet och allt är rätt monterat. GPU-temp under idle är 40-43ºc vid rumstemperatur på 20-22ºc. PCB idle är cirka 35-38ºc. Detta när fläkten är på 5V - mycket tyst med andra ord. Under load (45 minuters spelande) ligger GPU på 57-58ºc och PCB på 43-44ºc med fläkten på 12V och rumstemperatur 22-23ºc. Kortet har klarat alla spel jag har testat i 1680x1050, om än inte på de högsta inställingarna, vilket man inte kan förvänta sig av ett kort av denna generation och prisklass. Några krävnade spel jag har spelat utan problem: Crysis, Ghost Recon Advanced Warfighter 2, Test Drive Unlimited, Gears of War, Call of Duty 4 och World in Conflict. Prisidé: 500 kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 (redigerad) Intressekoll för ett PowerColor ATI Radeon X1950Pro 256MB EXTREME Edition PCIe. Ptja, hur mycket är folk villiga att betala för ett Sapphire Radeon x1950Pro 256MB PCI-E? Jag har redan en kompis som ska köpa det, men det kan ju vara intressant att se vad folk vill ge för det. Jag har redan försökt! Pröva Sweclockers marknad istället. Själv säljer jag nog mitt på DH (eller till tidigare nämnda kompis). Redigerad 14 oktober, 2008 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Jag har redan försökt! Pröva Sweclockers marknad istället. Själv säljer jag nog mitt på DH (eller till tidigare nämnda kompis). Ye, jag antog att det inte skulle ge något resultat här. Visste dock inte att du redan hade försökt. Ska springa iväg och köpa ett HD4870, sen kan jag lägga upp en ordentlig annons på andra ställen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
burken12 Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 Säljes Devil May Cry 4. Till Ps3. Pris:279 Kan bytas mot andra ps3 spel. Kom med förslag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 19 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2008 (redigerad) Bytes: Call of Duty 5 beta key (xbox 360) Jag vill byta Call of duty 5 beta key mot något annat spel (över steam), eller en annan beta (helst Battlefield:Heroes). Om ni vill träffas in-person så bor jag i Västervik. Redigerad 19 oktober, 2008 av gamemaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 20 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2008 Yamaha fs1 -80 talare. Renoveringsobjekt Saknas lite smådelar. Trasig cylinder. Bra ramlager, fräscha p-boxar. glappfri vev. Hemgjord ljuddämpare. Bild finns=P 1500kr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 november, 2008 (redigerad) Spelet FEAR. Endast provspelat! 50:- eller högstbjudande. Porto 20:- Silent hill 4 the room 60:- Porto 20:- Redigerad 21 november, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 21 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2008 (redigerad) Silent hill 4 the room 60:- Porto 20:- Är spelet i NTSC? Eller hittade du ingen annan bild? Redigerad 21 november, 2008 av vicecitylife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 november, 2008 Är spelet i NTSC? Eller hittade du ingen annan bild? Hittade ingen annan bild. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 21 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2008 Hittade ingen annan bild. Okej, det är synd att jag inte har några pengar just nu, för Silent Hill 4 är det enda spelet i serien jag inte har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 november, 2008 Okej, det är synd att jag inte har några pengar just nu, för Silent Hill 4 är det enda spelet i serien jag inte har. Ah jag har det kvar ett tag till. Hör av dig om du förblir intresserad! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 21 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2008 Ah jag har det kvar ett tag till. Hör av dig om du förblir intresserad! =) Okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 november, 2008 (redigerad) Spion-glasögon säljes. 98:- Måste sälja dem då granntjejen såg mig spionera på henne. Hehe nej det är inte därför de säljs. Det är för att jag inte använder dem. Längre... Mycket användbara. Kan kolla på saker från ganska långt avstånd. Fåglar tex. Bild kommer strax. (håller på att ladda upp) Redigerad 27 november, 2008 av Vice. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 27 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2008 Spion-glasögon säljes. 98:- Måste sälja dem då granntjejen såg mig spionera på henne. Hehe nej det är inte därför de säljs. Det är för att jag inte använder dem. Längre... Mycket användbara. Kan kolla på saker från ganska långt avstånd. Fåglar tex. Bild kommer strax. (håller på att ladda upp) Intressant! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2008 Spion-glasögon Hahaha, vafan? Jag blev nästan lite sugen. :hmm: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Ska ta och sälja mitt Uncharted: Drake's Fortune 300:- Känner att jag inte riktigt har tid att sätta mig in i spelet och spela det ordentligt. Behöver även pengar till körkortet så det skulle uppskattas om någon skulle vilja köpa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts