Vice. Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 (redigerad) Har funderat på detta ett tag nu, och kan inte förstå att detta inte får förekomma här. Visst finns blocket, men varför vända sig dit när man kan få tag i det man vill ha både snabbare, enklare och ev billigare, här!? Många forum har det, och det fungerar. Vi är ett hyffsat sammansvetsat gäng och det här hade underlättat för många av oss tror jag. Var nära att sälja ett spel till en person här förra året (men det blev aldrig så tyvärr) och jag kan tänka mig att göra det fler gånger. Jag konsumerar oftast rätt många spel per år och varför byta in dem i butik när jag kan byta rakt av här!? Det finns ett suveränt system för att inte bli lurad, Payson.se kolla in det. Köpte en tröja till Lajnux förra veckan, han betalade via payson och fick tröjan han ville ha. Det är tex en sådan sak som man skulle kunna skriva i tråden: Den här tröjan är slut i butiken här, nån som vet om den finns i en butik nära er, och kan ni i så fall köpa och skicka den till mig? Vad tror ni, är detta nått att kämpa för? Ha det fint //Vice Redigerad 10 september, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Låter som en bra idé, men jag tror inte vi är tillräckligt många för att det skulle flyta på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Det skulle säkert fungera fint, men man får väl se hur stort intresset är också. Fler får ta och skriva vad dem tycker... Har varit lite diskussion i adminforum om detta också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Skulle verkligen vilja se en sådan tråd, jag tror faktiskt det skulle fungera bra med de "inbitna medlemmarna". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Det skulle säkert fungera fint, men man får väl se hur stort intresset är också. Fler får ta och skriva vad dem tycker... Har varit lite diskussion i adminforum om detta också. Ja, jag menar inte att det skall bli en så stor grej av det. Mest en tråd att ha om-i-fall-att. Om nån här har köpt ett spel som han inte gillar så kan han efterlysa ett byta i tråden, istället för att lämna in det i butik och gå 200-300 back. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 bra idé, hoppas på en sån tråd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Inget fel på idén, men jag tror att intresset är rätt litet. Jag skulle själv aldrig använda något sådant, jag har aldrig använt en köp&sälj-marknad överhuvud taget... Det jag vill sälja eller köpa begagnat finns på DreamHack trade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Har köpt en tröja av Kebab och sålt en till Lajnux. =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Det är en suverän idé som jag länge velat ha här på forumet. Tror faktiskt att det kan fungera väldigt bra trots att vi inte är allt för många som är aktiva här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 ...sålt en till Lajnux. =D Vaf... Hur många har han köpt tröjor av egentligen? Skall fråga i "fråga en gtasajtare" " Lajnux, bor du mitt i skogen där det inte finns butiker?" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Varför inte? Inte direkt sajten som behöver ta ansvar för blåsningar och sånt. Byta/sälja kläder och prylar blir ju skitbra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Vaf... Hur många har han köpt tröjor av egentligen? Skall fråga i "fråga en gtasajtare" " Lajnux, bor du mitt i skogen där det inte finns butiker?" Nja, bor i Eskilstuna där det bara finns två vettiga affärer, MQ och Ego. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Tror faktiskt att en sån tråd skulle funka, jag var nära att köpa en skjorta och sälja vidare till någon (kommer inte ihåg vem). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Drog upp den gamla tråden Umberto startade i adminforum om detta eftersom ni är några stycken som tycker det är en bra idé. Egentligen var det inget direkt nej förra gången det var uppe men jag tänkte Hultenius kan få godkänna förslaget först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 Tror faktiskt att en sån tråd skulle funka, jag var nära att köpa en skjorta och sälja vidare till någon (kommer inte ihåg vem). Tackleberry, va? Och jag tror också att det här kan fungera. Kanske inte kommer bli någon superaktiv tråd, men ett och annat utbyte kommer den nog ge upphov till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 Jag tycker vi ger den ett försök i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 Så, kan någon ta på sig ansvaret att maila El Hultus och fråga om det är okej? (har själv tappat e-mailen/arna igen Kebap har du dem igen? ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 13 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2008 (redigerad) Ni behöver inte skicka något mail/pm eftersom Whooppee, som sagt, redan har underättat H i adminforumet. Han diskuterade dock det här tidigare och skrev då att småskaliga köp-och-sälj-trådar är tillåtna så länge det framgår att gtasajten inte har något med handeln att göra och att gtasajten inte ansvarar för eventuella problem m.m. Dessutom bör det finnas försiktighetsvarningar. Redigerad 13 september, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 september, 2008 Ni behöver inte skicka något mail/pm eftersom Whooppee, som sagt, redan har underättat H i adminforumet. Han diskuterade dock det här tidigare och skrev då att småskaliga köp-och-sälj-trådar är tillåtna så länge det framgår att gtasajten inte har något med handeln att göra och att gtasajten inte ansvarar för eventuella problem m.m. Dessutom bör det finnas försiktighetsvarningar. Så det är okej? Toppen! Skall fundera ihop en text och postar det i eftermiddag om det är okej. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 13 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2008 Kom nu bara inte och fråga efter att få en K&S-topic klistrad det första ni gör, för det kommer inte att hända. Jag kan inte se mer än ~20-30 sälj/köp resten av året och det är inget som behöver klister. Ingen kommer sälja något "dyrt", utan det är mestadels spel/kläder som kommer cirkulera och det är inte varje dag man har något att sälja utav det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts