Jump to content

Boxer vs Viasat och Canal Digital

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Guten Tag!

Mina föräldrar har haft Boxers 159-kronorsabonnemang ett bra tag nu och nu går deras abonnemang ut. Eftersom de inhandlat en HDTV för 8k tycker jag det är värdelöst att sitta och titta på sockerbitsstora pixlar och "kompressad" bild, och dessutom är det rätt ofta problem med mottagning etc. Jag har föreslagit att de byter leverantör nästa gång de ska förnya, och jag har kommit fram till antingen Viasat eller Canal Digital, men vilket är bäst?

Trots att det bara är ett fåtal kanaler som har HD, visst är väl bilden på alla andra kanaler mycket bättre än Boxers sändningar? Annars är det ju inte mycket idé.

Hos Viasat kommer vi i så fall ta Underhållning + Dokumentär för 179:- per månad, men då blir syrran av med sin Svampbob :confused:

Hos Canal Digital tar vi i så fall Familjepaketet för 209:- per månad, och med deras erbjudande får man 3 månader fritt. Då måste man ändå betala 1495:- för en HDbox, eller 3k för en inspelningsbar dito.

Är Canal Digital det bästa alternativet? Blir bilden på samtliga kanaler mycket bättre än hos Boxer? Är det nån som gått över från det ena till det andra av de här tre och märker nån skillnad på bildkvalitet etc?

Skulle vara tacksam för lite svar! :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nope. Bor i villa och ska man bygga ut kabelnätet så måste man hålla på och styra med grannarna och skit. Det är det garanterat inte värt.

Jag lutar mer åt Canal Digital, de har bättre kanalutbud.

Och Hustler :P

*kanallås*

Har själv canal digitial med hd kanalerna och jag kan säga att vilken bild det är.

Du får också alla kanaler fritt i två veckor kan du ju kolla in Canal+ Film Hd Canal+sport hd och om övriga canalplus kanalerna

Btw du vet väll att Hd kanalerna ingår i familje paketet nu för tiden ( Gäller inte C+ Hd och C+Sport HD)

Läs Här

Redigerad av Master_812
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv canal digitial med hd kanalerna och jag kan säga att vilken bild det är.

Du får också alla kanaler fritt i två veckor kan du ju kolla in Canal+ Film Hd Canal+sport hd och om övriga canalplus kanalerna

Btw du vet väll att Hd kanalerna ingår i familje paketet nu för tiden ( Gäller inte C+ Hd och C+Sport HD)

Läs Här

Att det är fin bild på HD-kanalerna kunde jag gissa, men jag undrade också ifall de andra kanalerna har bättre bild än Boxer. Det borde inte vara så svårt... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att det är fin bild på HD-kanalerna kunde jag gissa, men jag undrade också ifall de andra kanalerna har bättre bild än Boxer. Det borde inte vara så svårt... :P

Förvänta dig ingen skillnad.

Dom sänder ju endå i samma dåliga PAL-upplösning och använder samma komprimeringsteknik (MPEG 2).

Vi har både marksänt och via satelit här hemma (Viasat).

Absolut ingen skillnad. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förvänta dig ingen skillnad.

Dom sänder ju endå i samma dåliga PAL-upplösning och använder samma komprimeringsteknik (MPEG 2).

Vi har både marksänt och via satelit här hemma (Viasat).

Absolut ingen skillnad. :lol:

Som Yukoai säger så är det ingen står skillnad vad gäller bilden ,men du får ju som sagt mer kanaler med canal digital + några hd kanaler

*Hustler* :P

Redigerad av Master_812
Länk till kommentar
Dela på andra sidor