F4lc0n31r1 Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Jag har valt att göra en 8V & 16V turbo motor så jag började med en kompis modellera 16V turbo motorn. Här är vad som har gjorts än så länge: dock är det en hel del kvar att göra men en bra start... kan väl hända att man får göra om vissa saker också. Jävligt nice, Flinta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PLAYEROZZE Skrivet 4 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2009 nice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 4 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2009 (redigerad) Jag har valt att göra en 8V & 16V turbo motor så jag började med en kompis modellera 16V turbo motorn. Här är vad som har gjorts än så länge: dock är det en hel del kvar att göra men en bra start... kan väl hända att man får göra om vissa saker också. Men... Men... Men vart är luftfiltret? Med det menar jag detta, Luft intaget ska gå genom ett luftfilter och inte genom kylar ramen Redigerad 4 april, 2009 av Joe Dirt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KennethL Skrivet 5 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2009 Men... Men... Men vart är luftfiltret? Har du kollat under huven på en 740 Turbo nångång? Luftfilter och luftmassemätaren sitter på ett eget rör som går direkt till inloppet på turbon. Röret som du 'ringat' in sitter som det ska på intercoolern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 5 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2009 Har du kollat under huven på en 740 Turbo nångång? Luftfilter och luftmassemätaren sitter på ett eget rör som går direkt till inloppet på turbon. Röret som du 'ringat' in sitter som det ska på intercoolern. Oj... Du har helt rätt!! Ursäkta mig men jag är väldigt trött sedan lanet och kan inte tänka ordentligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flinta Skrivet 15 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 Jag har gjort om motorn totalt nu de senaste veckorna då jag hade dåligt med reference att gå på, just nu jobbar jag med en lite ombyggd 8v turbo.. kan slänga upp bilder i övermorn då jag inte ska vara hemma förren då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Audipower Skrivet 17 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2009 Fan det här var ett tags sen... Ser bra ut Flintis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
slobbann Skrivet 24 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2009 NÄr kommer den? Längtar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flinta Skrivet 28 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 april, 2009 Sorry för att jag glömt lägga upp bilder på hur det går med motorn.. När exakt den kommer vet jag inte riktigt ännu.. jag tar studenten i år och har mycket annat att göra. Så jag jobbar bara med den när jag har lite tid över. Den kommer nog snart, det är inte mycket kvar alls Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Audipower Skrivet 28 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2009 Inte möe kvar nee Bra motor, bara undrar on det ör en B23. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flinta Skrivet 15 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2009 http://thumbnails5.imagebam.com/3582/2b70fa35814713.gif Fy fan vad trött jag börjar bli på den här bilen Hoppas den blir klar snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 15 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2009 Du får gärna tröttna när den är klar, blir ju riktigt nice! Thumbs up, pal! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
slobbann Skrivet 28 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2009 Du får gärna tröttna när den är klar, blir ju riktigt nice! Thumbs up, pal! Tröttna på den när den e klar, För vi e nog ganska många som vill ha denna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flinta Skrivet 5 juni, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2009 Det går rätt långsamt för tillfället.. börjar ju närma sig studenten o allt Men här har ni något o titta på så länge Kamaxel kugget Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
slobbann Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 Det går rätt långsamt för tillfället.. börjar ju närma sig studenten o allt Men här har ni något o titta på så länge Kamaxel kugget Extremt nice Flinta. Jag f*n längtar tills den blir klar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 Take your time, Flint-o, det blir bara bättre då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kungkeno2 Skrivet 20 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2009 Hej, hur går det med bilen? Skulle hämst gärna se den nu längtar som f*n tills den blir klar asså.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PLAYEROZZE Skrivet 23 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2009 hur går det, mycket kvar nu eller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flinta Skrivet 6 augusti, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2009 (redigerad) Det går framåt, jag gör allt mycket detaljerat under huven. efter motorrummet ska skuffen även göras. sedan efter det är bilen klar. just nu denna månad är det asmycket annat att göra! Redigerad 6 augusti, 2009 av Flinta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 6 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2009 Det går framåt, jag gör allt mycket detaljerat under huven. efter motorrummet ska skuffen även göras. sedan efter det är bilen klar. just nu denna månad är det asmycket annat att göra! Trevligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts