Jump to content

µtorrent

SilentViper
 Share

Recommended Posts

Det har hänt något konstigt med UT efter jag kört med nyaste 1.8.1(beta). Läste att det skulle vara bannad eller likande så jag har försökt att byta ner mig och hållit på men det fungerar inte alls att ladda ner eller upp.

Jag avinstallerade allt som har med Utorrent att göra och installerade 1.8 så nu fungerar det :innocent:

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 months later...
Sorry att ja bumpar. Nu är det så att jag har formaterat om datorn och hittar inte microsofts guide till att öppna en port till utorrent tänkte göra samma sak som ja gjorde sist. Men nu hittar ja inte den på google eller microsofts hemsida.

Windows egna brandvägg är den enda som blockar utgående. Annars är det din D-link router som blockar.. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tvärt om, windows brandväggen blockar bara ingående trafik och släpper igenom all utgående

Oj, sorry. Mitt fel. Men den blockar bara ena hållet, mer minndes jag inte :rolleyes:

Skulle uppskatta om nån kunde skicka länk till microsofts guide. Har googlat som fan sen kollat på microsofts hemsida men hittar inge.

Men det var då ta mig ***, här?

Har du googlat? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sätta utorrent som undantag bör räcka

Start -> Kontrollpanelen -> Windows-Brandväggen -> Undantag

Utorrent borde vara listad (iaf för mig), om den är det klicka i krysslådan och spara. Annars klicka på Lägg till program, leta upp utorrent och adda..

Vill du öppna portarna istället så klicka på Lägg till port, skriv in valfritt namn och port, välj TCP och spara, gör sen samma sak igen men kryssa i UDP

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor