Jump to content

µtorrent

SilentViper
 Share

Recommended Posts

Eftersom det skapas en den trådar om µtorrent problem etc så tänkte jag att vi kunde ta en tråd för sånt här och att man kan tipsa om ny information om det och så.

Så jag kan börja och ställa en fråga: Finns det nåt sätt att göra så man tankar snabbare? Har inge limit på eller så tankar nu runt 40-100kb/s finns det nåt sätt att öka farten? Har för mig att jag såg nåt att man kunde ändra i själva µtorrent så att man kunde få snabbare och bättre fart när man tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det nåt program som gör att den öppnar mina portar automatiskt som PFconfig? Eftersom jag har inte tillgång till vår router kan varken lösenordet eller pass.

Såvida dina föräldrar inte har ändrat användarnamn och lösenord till routern så borde det vara så simpelt som "admin" eller något liknande.

Jag har admin och inget lösenord på min router och min flickvän har administratör och password.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har testat admin som användar namn sen bara tryckt enter testat password etc. Finns det nåt sätt att ta reda på vad det är för lösen och användar namn? Vi har en D-Link 624 om det är till nån hjälp. Har iallafall fått upp farten till 90-100kb/s nu annars brukar jag tanka i 300kb/s och uppåt. Eller finns det nåt sätt att återställa routern farsan har bara tillgång till den. Men det är sällan vi är inne i själva routern och öppnar portar.

Bild på hur det ser ut:

post-12619-1220882000_thumb.jpg

EDIT:

Följde microsofts guide hur man öppnar portar och nu säger den att porten är öppen men tankar fortfarande mellan 80-100 nu.

post-12619-1220885147_thumb.jpg

Redigerad av Tikki
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då kanske det har med den nya versionen da? Vi har 24mbit och alla sitter på trådlöst. För allt började igår att jag tankade segt. Vad är rimligt att sätta en max gräns för uppladdnings grensen? Använder utorrent 1.8.1 beta nån som kan ge mig bra inställningar för mitt 24mbit internet. För när jag kollar på hastighet vid den lilla nätverks ikonen så står det 48mbit/s vid hastighet. Den går mellan 34-50 mbit

EDIT:

Nu testade jag tanka samma torrent från Utorrent och tankar 200+ med Bitlord :/

Redigerad av Tikki
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Begär inget när du tankar skit från öppna trackers. Det kan bero lika mycket på uppladdaren och jag är nästan säker på att det antagligen är på det viset. Antagligen något luder som sitter med NetLimiter i sin lilla vrå.

Kör ett speedtest och kolla vad du kommer upp i (speedtest.net), ger det inte resultat som ska stämma överäns med din hastighet så är det fel på din lina och inget uTorrent kan fixa. Om testet dock ligger runt 24 så testa att dra ner något från en privat tracker eller från någon stor etablerad sida som har någon sorts torrent på sin sida. Testa också att dra ner något via vanlig nedladdning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fråga far din?

Bor ni hus eller lägenhet?

Finns det vanliga villor med fiber?

Vi bor i lägenhet. Men jag lyckades komma in i själva routern så jag har öppnat portar för Bitlord och utorrent. Så det verkar som att jag har fått tillbaks farten nu. I bitlord tankar ja nu 300-800 och i Utorrent till 100-300.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor