SilentViper Skrivet 7 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2008 Eftersom det skapas en den trådar om µtorrent problem etc så tänkte jag att vi kunde ta en tråd för sånt här och att man kan tipsa om ny information om det och så. Så jag kan börja och ställa en fråga: Finns det nåt sätt att göra så man tankar snabbare? Har inge limit på eller så tankar nu runt 40-100kb/s finns det nåt sätt att öka farten? Har för mig att jag såg nåt att man kunde ändra i själva µtorrent så att man kunde få snabbare och bättre fart när man tankar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 7 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2008 Vadfa-n. Inga samlingstrådar, det blir ju så få trådar då! Öppna porten som µTorrent använder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 8 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 september, 2008 Vadfa-n. Inga samlingstrådar, det blir ju så få trådar då! Öppna porten som µTorrent använder. Finns det nåt program som gör att den öppnar mina portar automatiskt som PFconfig? Eftersom jag har inte tillgång till vår router kan varken lösenordet eller pass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 8 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2008 Finns det nåt program som gör att den öppnar mina portar automatiskt som PFconfig? Eftersom jag har inte tillgång till vår router kan varken lösenordet eller pass. Såvida dina föräldrar inte har ändrat användarnamn och lösenord till routern så borde det vara så simpelt som "admin" eller något liknande. Jag har admin och inget lösenord på min router och min flickvän har administratör och password. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2008 Standard på de flesta routrar är admin som både lösen och pass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 8 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 september, 2008 (redigerad) Har testat admin som användar namn sen bara tryckt enter testat password etc. Finns det nåt sätt att ta reda på vad det är för lösen och användar namn? Vi har en D-Link 624 om det är till nån hjälp. Har iallafall fått upp farten till 90-100kb/s nu annars brukar jag tanka i 300kb/s och uppåt. Eller finns det nåt sätt att återställa routern farsan har bara tillgång till den. Men det är sällan vi är inne i själva routern och öppnar portar. Bild på hur det ser ut: EDIT: Följde microsofts guide hur man öppnar portar och nu säger den att porten är öppen men tankar fortfarande mellan 80-100 nu. Redigerad 8 september, 2008 av Tikki Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 8 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2008 (redigerad) *Text* Testat begränsa upload limiten? Det gör min polare iaf, och han får klart bättre speed, sen har han heller inte världens bästa bredband så han får inte grym hastighet, max är 1mb/s ner för han. Redigerad 8 september, 2008 av Nerheden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 8 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2008 Det har hänt något konstigt med UT efter jag kört med nyaste 1.8.1(beta). Läste att det skulle vara bannad eller likande så jag har försökt att byta ner mig och hållit på men det fungerar inte alls att ladda ner eller upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 8 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 september, 2008 (redigerad) Då kanske det har med den nya versionen da? Vi har 24mbit och alla sitter på trådlöst. För allt började igår att jag tankade segt. Vad är rimligt att sätta en max gräns för uppladdnings grensen? Använder utorrent 1.8.1 beta nån som kan ge mig bra inställningar för mitt 24mbit internet. För när jag kollar på hastighet vid den lilla nätverks ikonen så står det 48mbit/s vid hastighet. Den går mellan 34-50 mbit EDIT: Nu testade jag tanka samma torrent från Utorrent och tankar 200+ med Bitlord :/ Redigerad 8 september, 2008 av Tikki Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Begär inget när du tankar skit från öppna trackers. Det kan bero lika mycket på uppladdaren och jag är nästan säker på att det antagligen är på det viset. Antagligen något luder som sitter med NetLimiter i sin lilla vrå. Kör ett speedtest och kolla vad du kommer upp i (speedtest.net), ger det inte resultat som ska stämma överäns med din hastighet så är det fel på din lina och inget uTorrent kan fixa. Om testet dock ligger runt 24 så testa att dra ner något från en privat tracker eller från någon stor etablerad sida som har någon sorts torrent på sin sida. Testa också att dra ner något via vanlig nedladdning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 9 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 När jag valde Malmö När jag valde stockholm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Sitter du på Telefonlina eller fiberkabel? Sitter du på Telefonlina så kan jag förstå hastigheten... Själv sitter man på 24 M/bit på t-lina och det går absolut inte så snabbt... Dock tankar jag ner i ca 600 Kb/sek Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 9 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Ser man om det är en Telefonlina eller fiberkabel? Enda ja vet är att vi har en liten vitbox i hallen där det går en sladd till vår router. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 (redigerad) Ser man om det är en Telefonlina eller fiberkabel? Enda ja vet är att vi har en liten vitbox i hallen där det går en sladd till vår router. Fråga far din? Bor ni hus eller lägenhet? Finns det vanliga villor med fiber? Redigerad 9 september, 2008 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Finns det vanliga villor med fiber? Ye, men tror att det är mycket ovanligt då det kostar en del Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 9 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Fråga far din? Bor ni hus eller lägenhet? Finns det vanliga villor med fiber? Vi bor i lägenhet. Men jag lyckades komma in i själva routern så jag har öppnat portar för Bitlord och utorrent. Så det verkar som att jag har fått tillbaks farten nu. I bitlord tankar ja nu 300-800 och i Utorrent till 100-300. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Låter som om du har t-lina, Om ni betalar mer för 24 M/bit så föreslår jag att sänka ner till 8 m/bit, Blir billigare och ingen effekt på farten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 9 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Tack för er hjälp om ni såg posten över Joe dirt så hade ja fixat portar för Utorrent + bitlord funkar som det ska nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 16 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2008 Har ingen hastighet, den står på 0 hela tiden. varför? ;o; Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 16 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 september, 2008 Kollat portarna? Jag tankade en torrent för nån dag sen den tankade inte heller men tog bort den och la till den igen så funkade det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts