Jump to content

Trådlöst nätverk och stora hastighetsförluster

Kebab
 Share

Recommended Posts

Oj, du måste verkligen fått ett par skitroutrar, eller så är det jag som haft tur. För vi har en D-Link här hemma och den har inte krånglat någon gång. Man når den från hela huset med en laptop, jag har 100% signalstyrka från mitt rum, det är med två väggar emellan, eller flera laptops, (Vi har haft igång sex datorer som mest) min PS3:a når den perfekt. (Har inte kollat styrkan, var gör man det?) Samt att mitt PSP når den över hela huset.

Det är du som har haft tur för D-link är ett värdelöst märke.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har själv gått igenom 3 D-Links på kort tid, Sen har farsan gått igenom 2 st ute på hans kontor.. Visst dom höll lite längre än mina, kanske för att dom inte belastades lika mycket? Men täckningen sög totalt, och han förlorade signalen hela tiden. Den satt i samma rum som hans dator och han hade aldrig full signal, man kunde knappt gå nått rum bort innan det blev så kasst så man inte kunde använda det.

Nu har han en netgear och jag får in en svag signal på mitt rum, det är många rum iväg och signalen har en vägg med armerad betong att gå igenom med, ûber :)

Så imo. D-Link sucks.

Det är du som har haft tur för D-link är ett värdelöst märke.

Åh, då låter det onekligen som jag har haft en otrolig tur med min router, nu har tillsammans gjort av med 8 skitrouters och jag har prickat in en som fungerar perfekt.

Tur, som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 year later...

Bump.

Hallå, ja! Vet inte om jag berättade det sist, men det slutade med att jag kör min dator via sladd och vår familjelaptop trådlöst.

Nu är det emellertid så att mor min inte längre står ut med min fult dragna sladd i hallen och mer eller mindre kräver att vi ska skaffa trådlöst till min (stationära) dator också.

Har ni tips på trådlösa nätverkskort? Hastighetsförluster är inte acceptabelt, men det borde inte vara några problem då routern befinner sig ~4 meter här ifrån, med endast en trädörr och en sängbotten som skiljer. Har för övrigt en bra router, någon mellandyr Linksys.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump.

Hallå, ja! Vet inte om jag berättade det sist, men det slutade med att jag kör min dator via sladd och vår familjelaptop trådlöst.

Nu är det emellertid så att mor min inte längre står ut med min fult dragna sladd i hallen och mer eller mindre kräver att vi ska skaffa trådlöst till min (stationära) dator också.

Har ni tips på trådlösa nätverkskort? Hastighetsförluster är inte acceptabelt, men det borde inte vara några problem då routern befinner sig ~4 meter här ifrån, med endast en trädörr och en sängbotten som skiljer. Har för övrigt en bra router, någon mellandyr Linksys.

Hastighetsförluster finns alltid med trådlöst har jag för mig..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump.

Jag använder Belkin: N1 Wireless Desktop Card och har aldrig haft några problem med det - ett otrolig bra kort, 270 mbit/s inom nätverket och samma hastighet över internet som hos en sladdansluten testdator.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder Belkin: N1 Wireless Desktop Card och har aldrig haft några problem med det - ett otrolig bra kort, 270 mbit/s inom nätverket och samma hastighet över internet som hos en sladdansluten testdator.

Tack, jag ska kolla. :lol:

Funkar med i princip vilket kort som helst. Har du plats för ett PCI är det ju smidigare i en stationär än en USB. Har dock läst att vissa kort inte fungerar i Vista/Win7 och om du har för mycket RAM. Bara ett litet varningens finger där.

Aha, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor