Jump to content

SB- drivrutinsproblem - ljudet funkar ej

Jacker
 Share

Recommended Posts

Jag har formaterat datorn idag och har nu hållit på med att att installera nödvändiga drivrutiner. Men drivrutinerna till ljudkortet fungerar inte, jag hör inte några ljud alls. Jag har ett Soundblaster Audigy 2 ZS, och laddade därför ned Audigy- drivrutinerna från Creatives hemsida. Har alltid gjort detta förr, men nu fungerar det alltså inte av nån anledning.

Och det är inte ljudkortet som är trasigt. Ljudet fungerade innan jag installerade dem, plus att jag kan spela upp min mick i högtalarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har formaterat datorn idag och har nu hållit på med att att installera nödvändiga drivrutiner. Men drivrutinerna till ljudkortet fungerar inte, jag hör inte några ljud alls. Jag har ett Soundblaster Audigy 2 ZS, och laddade därför ned Audigy- drivrutinerna från Creatives hemsida. Har alltid gjort detta förr, men nu fungerar det alltså inte av nån anledning.

Och det är inte ljudkortet som är trasigt. Ljudet fungerade innan jag installerade dem, plus att jag kan spela upp min mick i högtalarna.

OM du har mer än ett ljudkort så kolla så att verkligen det kortet är 'huvud'-ljudkort. Så har jag!

BTW: Samma ljudkort >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle kolla upp den exakta versionen av drivrutinerna sen leta runt på internet efter liknande problem.

Kolla också så inställningarna inte har ändrat sig efter du installerade drivrutinerna. (Behöver nog inte säga det men du måste starta om datorn efter du installerat, men jag antar att du gjorde det direkt efter du installerade >_< )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor