Jacker Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Jag har formaterat datorn idag och har nu hållit på med att att installera nödvändiga drivrutiner. Men drivrutinerna till ljudkortet fungerar inte, jag hör inte några ljud alls. Jag har ett Soundblaster Audigy 2 ZS, och laddade därför ned Audigy- drivrutinerna från Creatives hemsida. Har alltid gjort detta förr, men nu fungerar det alltså inte av nån anledning. Och det är inte ljudkortet som är trasigt. Ljudet fungerade innan jag installerade dem, plus att jag kan spela upp min mick i högtalarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Testa lägg in drivrutiner från din skiva sen laddar du ner så kanske det ska funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Jag har formaterat datorn idag och har nu hållit på med att att installera nödvändiga drivrutiner. Men drivrutinerna till ljudkortet fungerar inte, jag hör inte några ljud alls. Jag har ett Soundblaster Audigy 2 ZS, och laddade därför ned Audigy- drivrutinerna från Creatives hemsida. Har alltid gjort detta förr, men nu fungerar det alltså inte av nån anledning. Och det är inte ljudkortet som är trasigt. Ljudet fungerade innan jag installerade dem, plus att jag kan spela upp min mick i högtalarna. OM du har mer än ett ljudkort så kolla så att verkligen det kortet är 'huvud'-ljudkort. Så har jag! BTW: Samma ljudkort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Jag skulle kolla upp den exakta versionen av drivrutinerna sen leta runt på internet efter liknande problem. Kolla också så inställningarna inte har ändrat sig efter du installerade drivrutinerna. (Behöver nog inte säga det men du måste starta om datorn efter du installerat, men jag antar att du gjorde det direkt efter du installerade ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 2 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Problem löst. Creative är dumma nog att ha fel drivrutiner under XP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts