Jump to content

Hjälp med köp av nytt grafikkort

Topp3
 Share

Recommended Posts

Mitt gamla trogna grafikkort har börjat ge upp verkar det som, och det låter som det är inne på sina sista dagar. Därför är jag nu ute efter ett nytt kort, och behöver hjälp.

Jag har tittat på två olika kort, nämligen det här (budgetkort) och det här (smått dyrare). Budgetkortet verkar bara bra för att det var det billigaste jag hittade, och det dyrare verkar bra för att det är bättre, och kanske också är användbart i framtiden när jag köper en ny dator.

Värt att nämna också är att jag inte spelar några krävande spel på datorn, och inte behöver något monsterkort.

Så, problemet. Mitt gamla kort ser ut såhär:

Grafikkortsingångssaken ser ut som såhär:

(Jag tror att det är AGP, men vad vet jag)

Sladden till kortet ser ut såhär:

(Om det gör någon skillnad vet jag inte, men det är bättre att vara säker)

Fungerar de korten jag länkat till till min dator, och vilket vore att föredra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är AGP du har. Jag kan inte så mycket om AGP-kort längre, men som tumregel kan du ju bara tänka att du får vad du betalar för. Jag skulle satsa på 7600GS, 6200A är riktigt skräp.

Edit: Komplett är dyra, här har du ett billigare 7600GS.

Köp ett ATI Radeon HD4850 >_<

Uhm... Nästa gång kan du ju pröva att läsa hela inlägget istället för bara ordet "grafikkort". HD4850 finns inte ens som AGP.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är AGP du har. Jag kan inte så mycket om AGP-kort längre, men som tumregel kan du ju bara tänka att du får vad du betalar för. Jag skulle satsa på 7600GS, 6200A är riktigt skräp.

Det var det jag ville veta. Prestandamässigt verkade 6200A vara rätt så likt mitt nuvarande kort, som ändå fungerat rätt bra fram tills nu. Men jag litar på dig och kör på 7600GS!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor