Weener Skrivet 5 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2008 Jag håller med, man måste lyssna in låtarna riktigt ordenligt. Men jävlar vilken skiva. Unforgiven III är en av dom absolut bästa rockballaderna jag nånsin hört. Sjukt bra. James röst är helt magisk i den. Fick ärligt talat goosebumps och tårar i ögonen första gången jag hörde den. Annars är The End Of The Line riktigt jävla fet, och äsch vafan alla låtar är grymma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 5 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2008 FAN vad jag vill lyssna på albumet nu Det kliar i mina fingrar om att ladda ner plattan men jag kan inte Jag ska vara snäll mot dom, de har lagt ner så MYCKET energi på detta och ni tankar ner det Dom förtjänar varenda litet öre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 5 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2008 Som sagt, jag kommer köpa den när den kommer ut, så det enda jag gör är att njuter av deras musik. Varför vänta, när den finns där ute, väntar på att lyssnas på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 5 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2008 Av låtarna på skivan tycker jag "That Was Just Your Life" är den bästa. Får se om min uppfattning om skivan ändras om ett par genomlyssningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 5 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2008 Jag håller med, man måste lyssna in låtarna riktigt ordenligt. Men jävlar vilken skiva. Unforgiven III är en av dom absolut bästa rockballaderna jag nånsin hört. Sjukt bra. James röst är helt magisk i den. Fick ärligt talat goosebumps och tårar i ögonen första gången jag hörde den. Annars är The End Of The Line riktigt jävla fet, och äsch vafan alla låtar är grymma. Den är bra, absolut, men jag skulle inte vilja påstå att den är bättre än varken Unforgiven I eller II. De har något ännu mer magiskt i sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 7 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2008 (redigerad) Hade lust att betygsätta alla låtar från Death Magnetic efter att ha lyssnat igenom den cirka fem gånger nu. Såhär ser min lista ut, max poäng är 10: 1. That Was Just Your Life 10 2. The End Of The Line 9 3. Broken, Beat & Scarred 8.5 4. The Day That Never Comes 9 5. All Nightmare Long 10 6. Cyanide 8 7. The Unforgiven III 7 8. The Judas Kiss 9.5 9. Suicide & Redemption 9 10. My Apocalypse 8.5 ... Hela albumet får 9/10 Redigerad 8 september, 2008 av EET FUK Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 8 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2008 Om 4 dagar så skall jag lyssna på albumet då jag håller det i handen (Hoppas bara inte Ma__capriani har lyssnat på det än ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 8 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2008 Givetvis ska jag också köpa den på fredag. Kunde dock inte hålla mig från att ladda ner den. Har ni förresten sett att det nu ligger uppe 6 av 10 låtar uppe på Metallicas officiella hemsida? Troligen för att albumet läckt ut.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Hade lust att betygsätta alla låtar från Death Magnetic efter att ha lyssnat igenom den cirka fem gånger nu. Såhär ser min lista ut, max poäng är 10: 1. That Was Just Your Life 10 2. The End Of The Line 9 3. Broken, Beat & Scarred 8.5 4. The Day That Never Comes 9 5. All Nightmare Long 10 6. Cyanide 8 7. The Unforgiven III 7 8. The Judas Kiss 9.5 9. Suicide & Redemption 9 10. My Apocalypse 8.5 ... Hela albumet får 9/10 Oj, jag tyckte att My Apocalypse var totalt jävla underbar, och den kommer sist på din lista, inte för att du tyckte att den var dålig, så undra då vad JAG kommer att tycka om albumet Tre dagar kvar nu bara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Oj, jag tyckte att My Apocalypse var totalt jävla underbar, och den kommer sist på din lista, inte för att du tyckte att den var dålig, så undra då vad JAG kommer att tycka om albumet Tre dagar kvar nu bara Ordningen på låtarna var väl ändå tracklistingen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Eftersom jag har betalt 525:- för att se dom så kommar jag knappats köpa albumet, Inte förens jag ser de på nån rea hylla för 50:- iaf! Tycker du resonerar lite snett här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Tycker du resonerar lite snett här. Agreed! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Eftersom jag har betalt 525:- för att se dom så kommar jag knappats köpa albumet, Inte förens jag ser de på nån rea hylla för 50:- iaf! Så du tycker bandet är så bra att du betalar 525 spänn för att få se dom, men du vägrar köpa deras skiva? Hur fan tänker du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Tydligen kommer albumet släppas till Guitar Hero också.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Tydligen kommer albumet släppas till Guitar Hero också.. For real?! Vilket GH då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 For real?! Vilket GH då? http://metallica.com/index.asp?item=601007 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Tydligen kommer albumet släppas till Guitar Hero också.. Ska lätt köpas, dock blir jag tvungen att vänta med det. Har köpt det riktiga albumet (elelr vaad man ska säga) och pengarna tryter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 (redigerad) Imorgon gubbar och tanter! DÅ SMÄLLER DET! ALBUMET KOMMER TILL SVERIGE Fan var jag längtar! Redigerad 11 september, 2008 av Joe Dirt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Imorgon gubbar och tanter! DÅ SMÄLLER DET! ALBUMET KOMMER TILL SVERIGE Fan var jag längtar! Jag kommer inte att kunna sova inatt! Ska lyssna igenom Kill'em All till ST. Anger om jag blir sömnlös, vi har ändå lite sovmorgon imorgon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 (redigerad) Lyssnar nu och är helt förstummad. Gitarrintrot och -solot till That Was Just Your Life var ju en sammanfattning av hela Justice, deras bästa sound nånsin. End Of The Line är ju fett nice när de börjar med tvåstämmiga gitarrer, så suveränt! Broken, Beat & Scarred var väl lite meh men gitarrbreaket låter så bekant. Nåt från the early days, kanske är det Jump In The Fire jag känner igen den från. The Day That Never Comes rullar nu och den är mer sofistikerat gjord, det gillar jag. Lite simpel på sina håll men den här blir nog en favorit Redigerad 12 september, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts