Henkibojj Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Metallica - Death Magnetic Albumet släpps den 12:e september och jag är i full färd med att boka, men det finns ju massvis med olika typer? De jag väljer mellan är ändå den vanliga för 149 på CDON, och en "Ltd Digipak". Efter lite wiki på Digipak kom jag fram till att det inte alls är den jag vill ha. Man kan lyssna på småklipp av albumet på deras officiella hemsida, för den som är nyfiken. (Jag är, men min dator blev just konstig så mina inställningar försvann och nu kan jag inte lyssna.) Förväntningar på det nya albumet? Kommer du köpa det? Tror du att du kommer gilla det? Själv är jag rätt säker på att jag först bara kommer fastna för en låt eller två, sedan kommer jag efter några genomlyssningar gilla albumet hur mycket som helst. Jag tyckte först att St. Anger var en rätt kass skiva, men efter att ha sett Some Kind Of Monster började jag förstå hur det kommer sig att den låter som den gör. Det är fortfarande inte nåt jättebra album, men nog finns det allt en del små guldkorn där ändå Diskutera, motherfuckers! (Jag sökte efter nån form av officiell Metallicatråd men jag såg ingen. Möjligen skulle den här passa bäst men den var ju lite... keff Ett år gammal dessutom, så jag tycker det är bättre med en fräsch tråd.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Fan, hade det här varit 3½ år sedan hade jag kastat mig över skivan likt en svulten varg. Jag kommer tanka och lyssna igenom, åtminstone, för gamla tiders skull. "The Day That Never Comes" lät som något från Lightning-tiden. Hemskt fult omslag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Hemskt fult omslag. Mja, jag gillar konceptet men det är alldeles för simpel layout. Den vita bakgrunden är ju rätt störande. Men men, vi får se hur den gör sig i fysisk form. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Jag ska nog förhandsboka ett exemplar i veckan! Är grymt sugen på att höra hur de har förändrats. The Day That Never Comes sa mig inte så speciellt mycket, förutom det att Kirk faktiskt får spela gitarr på riktigt igen. Någon som vet hur många spår albumet kommer innehålla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Jag ska nog förhandsboka ett exemplar i veckan! Är grymt sugen på att höra hur de har förändrats. The Day That Never Comes sa mig inte så speciellt mycket, förutom det att Kirk faktiskt får spela gitarr på riktigt igen. Någon som vet hur många spår albumet kommer innehålla? Tio, verkar det som, fast Lars sa att de gjort 14 låtar av ursprungliga 25. Singlar? Slopade låtar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 (redigerad) Kommer först och främst att tanka den. Sen får vi se om jag köper den. Redigerad 2 september, 2008 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Av det jag hört av The Unforgiven III så tror jag att den kommer bli tung. En platta jag lätt kommer att köpa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Jag har inte några som helst förhoppningar på den här skivan egentligen. My Apocalypse och Cyanide säger mig ingenting, medan jag gillar The Day That Never Comes. Kommer att tanka och lyssna med ett någolunda öppet sinne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Jag kommer att vara sjuk ifrån skolan den tolfte och arrangera ett megastort lyssnigsparty! Är rätt säker på att den som vet grunderna bakom Napster-bråket i början av milleniet och laddar hem detta album bör uppsöka doktor och få en ny hjärna installerad. KÖP ALBUMET, LADDA INTE NER DET är mitt råd. Metallica är i mina ögon världens bästa Metal-band eftersom de har så många olika stilar och musiktyper att de kan rankas som neutrala rock-hjältar. Det är thrash metal, mainstream, progressiv, rock-metal, ballader osv som fått mig att fastna för dem. Deras kommande låt "The Day That Never Comes" är ett mästerverk, main-"riffet" (aukistiska) är briljant. Är säker på att det kommer att bli en megasucce, fattas annat bara. All Heil Metallica Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Eftersom jag har betalt 525:- för att se dom så kommar jag knappats köpa albumet, Inte förens jag ser de på nån rea hylla för 50:- iaf! Dock tror jag att detta kommar bli de bästa dom gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Den kommer bli så jävla fet va! Alla låtar dom har släppt hitills låter ju så jäävla bra! Metallica ÄR tillbaka. Ser fram emot detta som in i helvete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Längtar som bara den. Metallica var det band som fick mig att börja lyssna på hårdrock och metal när jag var runt 11 och har de fortfarande som mitt favoritband Dessvärre ska jag inte köpa skivan, det gör min mor som även hon är ett Metallica-fan, men skulle helt klart redan haft den förbeställd om inte hon skulle köpa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Jaha, då har nått stolpskott till fransman sålt skivan tidigare, så nu har ett antal fransmän den. Det dröjer inte länge förens den kommer ut på nätet. Me like. Ska ju självklart köpa den som planerat, men kan inte hålla mig om den läcker! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Nu har jag fått ordning på datorn igen. Jag lyssnade på förhandslyssningarna och hypen steg i taket!! Man hör verkligen vibbarna från Ride The Lightning, Kill 'Em All och ...And Justice For All, men inte så mycket Master of Puppets. Det här blir ett givet köp, jag förhandsbokar direkt! Det här tror jag fan kan bli årets album 2008, hands down. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Jag har aldrig gillat Metallica, och kommer nog inte att göra det. Jag håller mig borta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 Sitter och tvärlyssnar igenom hela albumet nu, och fyfan vad grymt det är . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 Lyssnat igenom den en gång nu och måste säga att den var över mina förväntningar, dom är nu förlåtna för St. Anger. Ska lägga in den i mp3 och bränna över den på skiva så jag kan lyssna på den jobbet, så skriver jag vad jag tycker och tänker om den ikväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 Har också lyssnat igenom skivan nu, och jesus kristus vilken skiva! Herrejäääääääääääävlar! Jag är helt mållös. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 Tankar nu, men har bokat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 http://metallica.com/index.asp?item=601171 OMG OMG OMG OMG BÄSTA ALBUMET EVER!!!! FAN VAD JAG LÄNGTAR!! JAG KAN INTE HÅLLA MIG!! Ledsen för min "reaktion" Jag är bara så jävla till mig för att jag har längtat efter detta sedan '05... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts