Henkibojj Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Hej Jag kollade på en ofärdig film jag tankat från DC, plötsligt startar datorn om och en blå skärm kommer upp. Jag tänkte ju att den bara hängt sig som vanligt så jag tittade ju inte så noga på vad som scannades. Men när jag ska ut på internet är mina bokmärken borta, min startsida nollställd och mina inställningar i DC är nollställda också, åtminstone queue. Det finns säkert fler grejer som har försvunnit, men hårddisken verkar helt okej och några virus borde jag inte ha. Använder avast! och databasen uppdaterades bara timmarna innan. Systemåterställning, hur funkar det och hur gör jag? Vad går "förlorat"? Alla ändringar sedan det datum jag skriver in, eller... vad? Det är egentligen bara mina bokmärken jag saknar, queuen är halvt intakt och inget viktigt är förlorat. Inte heller bokmärkena men jag orkar inte trixa in 20 snabbkommandon igen. Använder FF btw. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 (redigerad) I windows XP. In i start och "Hjälpcenter" eller något. Under "Starta aktivitet" väljer du systemåterställning, backar tills sista 'saven' gjordes och följer anvisningarna. EDIT, Vet dock inte om förlorade saker/borttagna saker blir återställda, tror det är mest inställningar och program man instalerat som blir det. Inte säker dock, prova! EDIT IGEN. Kort svar, kunde gått djupare men nu ska jag sova. Hoppas det löser sig. Hej! Redigerad 1 september, 2008 av Xazzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 (redigerad) I windows XP. In i start och "Hjälpcenter" eller något. Under "Starta aktivitet" väljer du systemåterställning, backar tills sista 'saven' gjordes och följer anvisningarna. EDIT, Vet dock inte om förlorade saker/borttagna saker blir återställda, tror det är mest inställningar och program man instalerat som blir det. Inte säker dock, prova! EDIT IGEN. Kort svar, kunde gått djupare men nu ska jag sova. Hoppas det löser sig. Hej! Okej, tack. Here goes nothing.... EDIT: Nej, det hjälpte inte. Inget är förstört, som det verkar, men bokmärkena är fortfarande borta. Redigerad 1 september, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 (redigerad) Okej, tack. Here goes nothing.... EDIT: Nej, det hjälpte inte. Inget är förstört, som det verkar, men bokmärkena är fortfarande borta. Start -> Kör -> %APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles\ -> g0fl7dts.default (Välj din, heter så på min dator) -> bookmarksbackups hitta en fil (html) som är sparad innan allt försvann. Starta Firefox - > File -> Import -> From file -> Leta upp din bookmarkbackup. Funkar det inte (From file tycks inte finnas här utan bara Importera från Internet Explorer) , kan du bara dubbel klicka på html filen, den öppnas i firefox och du ser alla dina bokmärken, och du kan enkelt lägga till dem igen. Redigerad 1 september, 2008 av Nerheden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 (redigerad) Start -> Kör -> %APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles\ -> g0fl7dts.default (Välj din, heter så på min dator) -> bookmarksbackups hitta en fil (html) som är sparad innan allt försvann. Starta Firefox - > File -> Import -> From file -> Leta upp din bookmarkbackup. Funkar det inte (From file tycks inte finnas här utan bara Importera från Internet Explorer) , kan du bara dubbel klicka på html filen, den öppnas i firefox och du ser alla dina bokmärken, och du kan enkelt lägga till dem igen. Ah, det funkade. Åtminstone halvvägs, jag ville importera snabbkommandona eftersom jag redan kan adressen till nästan alla bokmärken. Jag fick skriva in genvägsnamnen själv till varje bokmärke, men det var bara att ta bokmärken -> [bokmärke] -> högerklick - E - Ctrl+C - TABTAB - Ctrl+V -> ENTER ett antal gånger. Tog inte så lång tid men en importering är ju snabbast. Tack ska du ha, det hade jag aldrig listat ut själv Redigerad 2 september, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts