Jump to content

Taxi vett och ettikett

Vice.
 Share

Vart sätter du dig i en taxi?  

52 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Du måste tänka på att folk kanske bor i mindre städer där det är gångavstånd till allt.

Som för mig tex. där det tar ca 40 min från ena änden av stan till andra, och att gå från centrum där alla krogar ligger tar för mig ca 10-15 min hem.

Även tvärtom... Tidigare bodde jag utanför en mindre stad och hade nästan 7 km hem, men jag tog ändå aldrig taxi. Oftast fick jag skjuts av nån, ibland blev det buss och vissa gånger gick jag hem faktiskt.

Nu bor jag mitt i en mycket större stad och har aldrig haft någon anledning alls att ta taxi hem, skulle nog ta längre tid att vänta på den att komma än att gå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Blir ofta att jag går hem i soluppgången, helt underbart, man inser varje gång hur vacker världen är!

Man strosar runt längst gatorna halvfull, med vetskapen om att en nattmacka, ett runk och en mjuk och gosig säng inte är allt för långt borta. Man har inga bekymmer alls i världen just då. Man förundras av andra aktiva varelser, djur som springer omkring, människor på eller påväg till jobb och bortkomna ungdomar. Har tidningsutdelaren varit i farten kanske man lånar hem en dagstidning. Allt är så bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Buss, cykel, sova över, få skjuts.

Typ.

Ett tips: om du cyklar berusad och polisen ertappar dig med detta, då kan du vara beredd på att körkortet ryker även då.

Nej, det är (lustigt nog) inget skämt.

Jag sätter mig alltid bak och oftast på högersidan, eftersom det är närmast ytterdörren till huset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett tips: om du cyklar berusad och polisen ertappar dig med detta, då kan du vara beredd på att körkortet ryker även då.

Nej, det är (lustigt nog) inget skämt.

Jag sätter mig alltid bak och oftast på högersidan, eftersom det är närmast ytterdörren till huset.

Det är väl inte olagligt att cykla berusad? Tror att de vill eller att det ska bli olagligt men i skrivade stund är det väl ändå inte olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl inte olagligt att cykla berusad? Tror att de vill eller att det ska bli olagligt men i skrivade stund är det väl ändå inte olagligt.

Jodå, Officer Hernandez har rätt.

En cykel är ett fordon, och fordon får du inte använda berusad. Det är rattfylleri och bestraffas utan pardon...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor