Vice. Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Hur beter ni er i en taxi? Vad är okej och vad är inte okej att göra? Sittplatsen tex, vart sätter ni er om ni åker själv i en taxi? Jag har alltid satt mig i framsätet, men på senare tid har jag börjat tycka att det är jobbigt att sitta där. Sen tycker jag det är lite respektlöst att sitta där. Det är ändå snubbens arbetsplats. Och tex utomlands är det otänkbart att sätta sig därfram, folk sitter alltid där bak. Vote: Baksätet, åt höger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 (redigerad) Sätter mig där fram, säger vart jag ska och håller käften. edit: fett värd 10 000:e post förresten. Redigerad 1 september, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Fan, jag rakade vota backsate, at hoger men jag sitter till vanster. I taxi satter jag mig bara i framsatet om man ar fler an tva personer och ingen annan vill sitta fram. Ar man med polare/familj sa sitter jag fram om man far platsen annars insisterar jag garna att jag far sitta bakom foraren, hatar hoger-sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Om jag tar en taxi själv sätter jag mig i framsätet då jag har lätt att prata och försöker göra det. Om vi är flera sätter jag mig där det finns plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Aldrig åkt taxi i hela mitt liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Jag har aldrig åkt taxi själv, så det blir att man sätter sig där det finns en ledig plats. Jag är inte en person som skyndar för att få sitta i framsätet i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Jag är ingen alfahanne, honey, så jag får sitta längst fram i taxin. Brukar prata med chauffören för det mesta, om han/hon (har dock aldrig åkt med en kvinnlig chaffis) inte är helt introvert. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 (redigerad) Som bussvägrare åker jag en del taxi ensam och då sitter jag alltid på höger sida i baksätet. Jag talar aldrig med chauffören; jag betalar ju för resan och då ska jag inte behöva stå ut med att lyssna på hans (eller hennes) bullshit. edit: Yay, nu kan jag rösta i pollar igen. Thanks mr H. Redigerad 1 september, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Jag åker nästan aldrig taxi, då det är så förbannat dyrt. Men när jag väl åker sätter jag mig på passagerarplatsen framtill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Sen tycker jag det är lite respektlöst att sitta där. Det är ändå snubbens arbetsplats. Respektlöst? Personen har ju valt att jobba som taxichaufför, då får dom fan räkna med att folk sätter sig bredvid. Jag ser det inte som respektlöst, om nu företagen och andra skulle se det som respektlöst skulle nog passagerarsidan vara stängd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 (redigerad) Null vote. Jag har bara åkt taxi utomlands, så något direkt beteende hann jag inte tänka på. I Sverige är taxi svindyrt och bussar finns, så här har jag aldrig åkt taxi. Redigerad 1 september, 2008 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Åker i princip aldrig taxi förutom några enstaka gånger per år. Då sitter jag för det mesta bak, höger/vänster spelar ingen roll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Har aldrig åkt taxi själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 När jag åkt taxi med andra sätter jag mig där det finns plats. Själv, vilket har hännt max 2 gånger har det blivit i framsätet. Det är ju ingen privatchaufför utan en tillfällig skjutsare. Känns nästan lite förmer på något sätt att sätta sig bak om ingen annan är med. Å andra sidan är väl taxiförare olika också, men sällan man frågar var dem föredrar att man ska sitta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Åker jag själv eller om det är jag som står för betalningen så sitter jag där fram. Det blir lättare att kommunicera med föraren utifall det behövs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Jag är inte heller någon alfahanne, honey, så jag får också sitta längst fram i taxin. Skulle kännas skitdumt att sätta sig därbak när man är ensam resenär. Bilar ska alltid fyllas på framifrån! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Ni som aldrig åkt taxi, hur 17 tar ni er hem efter en festkväll? Går? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 (redigerad) Vote: baksäte, vänster. Egentligen sitter jag bara på den sida jag kliver in. Har bara åkt taxi två ggr och båda gångerna har jag suttigt bak på vänster sida. Vet inte varför. Hurvida jag kommer sitta fram i en taxi om jag åker själv får jag se. Antagligen. Wdit: Vice, jag fester ej. Redigerad 1 september, 2008 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Ni som aldrig åkt taxi, hur 17 tar ni er hem efter en festkväll? Går? I Stockholmsområdet går det nattbussar hela tiden, så det är om man vill vara extra glassig och bekväm som taxi är ett alternativ. Annars kanske folk får skjuts? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Ni som aldrig åkt taxi, hur 17 tar ni er hem efter en festkväll? Går? Buss, cykel, sova över, få skjuts. Typ. Jag har åkt taxi en gång, det var från Arlanda in till Solna. Då satt jag i mitten där bak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts