ZcruweN Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Hej! Nu är det ju så att jag går en dator inriktad linje i 2.an och jag vill hemskt gärna spela nått online spel på mina lediga stunder (helst GW) men problemet är ju att det inte går att connecta till Anet bara för att skolan blockerar sådan trafik. Så nu om någon av er forumiter är så snela att hjälpa mig med mitt lilla problem och få det att funka så är jag väldigt, väldigt tacksam för svar! // ZcruweN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lallaren Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Prova att använda Tor. Kanske funkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Prova att använda Tor. Kanske funkar. Hur ska han göra det? Guild Wars är ett online spel, och såvitt ja vet så funkar bara tor i webläsaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Stödjer GW Proxxy? Annars kör via Fjärrskrivbord? Håller faktiskt med, FAN va dom blockar trafik på skolorna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Haha detta problem hade aldrig vi på min förra skola!! Lärarna visste inte hur man gjorde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 (redigerad) VPN Tunnel. Vet dock inte om det är de här du söker. Redigerad 1 september, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Vi använde en typ av VPN tunnel när jag gick i skolan, Open SSH eller nått sånt hette det.. Krävdes dock att man hade datorn på hemma Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Vi använde en typ av VPN tunnel när jag gick i skolan, Open SSH eller nått sånt hette det.. Krävdes dock att man hade datorn på hemma Precis, SSH is the way to go. Man öppnar en tunnel hemma och ansluter till den i skolan. Om du inte har någon möjlighet att öppna en tunnel hemma så får du använda gratis tunnlar, genom ett program som heter Your Freedom - men det rekommenderas verkligen inte. Du kommer lagga något brutalt. Lär dig att använda OpenSSH och skaffa SocksCap så är du redo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Damn, jag hoppades ju på CP i denna tråd efter att ha läst titeln. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Damn, jag hoppades ju på CP i denna tråd efter att ha läst titeln. Buuuuu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 2 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Problem solved, Visst det går inte fort men det duger. SocksCap + Yourfreedom = win. 8kb/s är inte direkt det snabbaste, men det är alltid en tillfällig lösning tills man hittar nått bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts