Jump to content

Ipod

Vice.
 Share

Recommended Posts

Hej!

Såg en kille på planet som hade något som jag tror var en ipod. Han satt och kollade på en film, så jag bestämde mig för att jag med ville ha en sådan. Har funderat på en sådan ett tag och det är verkligen soft att kunna se film på planet så där. =)

Frågan är nu vilken som är den bästa? Skall mest se film tror jag. Men lite musik bör det med vara plats till. Går det att spela på sådana med? Vilka rekommenderar ni?

Tack på förhand.

Edit: Såg denna. Nån som vet hur pass bra den är?

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP....alogCategoryID=

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Såg en kille på planet som hade något som jag tror var en ipod. Han satt och kollade på en film, så jag bestämde mig för att jag med ville ha en sådan. Har funderat på en sådan ett tag och det är verkligen soft att kunna se film på planet så där. =)

Frågan är nu vilken som är den bästa? Skall mest se film tror jag. Men lite musik bör det med vara plats till. Går det att spela på sådana med? Vilka rekommenderar ni?

Tack på förhand.

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP....alogCategoryID=

iPod Touch är bättre om du tänkt att se på film.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man ska ha den som filmmaskin så är det väl bäst med en iPod Touch? Ser ut som en iPhone, är som en iPhone, fast det är inte en Phone.

Fast jag är inte säker på hur stort minnet är på en sån, dom går upp till 32 gb iaf tror jag.

Edit: SCREW YOU!

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Tack på förhand.

Jag köpte 80GB-versionen i fredags och är supernöjd.

Men sedan beror det ju lite på hur mycket du vill lägga ut, samt om det verkligen är värt de extrapengarna bara för utrymmet.

Jämför med en nano som ligger under 2 000kr, de enda egentliga skillnaderna är att nanon är mindre och har 0,5" mindre skärm, samt mindre utrymme.

Nanon är alltså ett jättebra val om du inte vill lägga ut 2 000+ för en spelare.

Classic har ju aningen större skärm, vilket är bra när man vill se film, sedan har den ju störra uttryme, men är också större. Framför allt mycket tjockare. Att det är värt några hundralappar mer för utrymme och skärm är rätt självklart i mina ögon. Men storleken på själva iPoden fick mig att tveka ett tag. Ett tips är att gå till en affär och känna lite på de två, sedan bestämma om classicen verkligen är så jätteportabel med tanke på storleken.

Annars så fick jag en skitsnygg spelare visad för mig, jag tror det var sony som givit ut den. Den var inte så jättestor och nästan hela ytan var skärm så skärmen var i klass med iPoc Classic, den var också våldigt billig. 4GB-versionen låg på 700:-, 4GB låter ju lite lite, men den har minneskortläsare så man kunde stoppa in minneskort, vilket gör att man får mycket större utrymme.

Ska se om jag kan få fram vad den heter, för den är helt klart ett intressant alternativ.

Edit: Ja, man kan spela spel på den.

Edit igen: Det var visst Creative som hade gjort den.

http://www.creative.com/products/mp3/zen/

Annars verkar den här ganska intressant, vad den nu kostar.

http://www.creative.com/products/pmp/

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stor jäkla skärm. Sen massa annat smått och gått som kan vara kul på resan. Touchscreen, möjlighet till att jailbreaka den (så att du kan köra third party apps på den så som Nintendo emulatorer eller tanka ner filmer från youtube) och massa annat skojs!

Tanka ner filmer från YT?

Så man kan alltså surfa på den med? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en iPod touch, och vill man se film och kunna göra annat än att bara lyssna på musik med den så är den ett perfekt val. Ångrar mig inte en sekund att jag köpte den. Om man ska ut och flyga, åka tåg, eller bil så är den perfekt. Jag har tittat på två säsonger av Scrubs på den, och skärmen är riktigt bra. De har bytt material på den också, så skärmen repas inte alls lika lätt. Jag har haft min sen i april och har fortfarande inte fått en enda repa på skärmen. Tvärtom är det med alla andra iPods.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min javla fitt ipod har pajjat.. typ.

Knapparna funkar inte men sjalva snurrgrejen fungerar fortfarande. jag har inte haft den mer an ett ar och nu sa ska det pajja, vad ar det for bullshit, nagon som vet om det finns stallen som lagar ipods eller om man maste skulle in den till apple eller om man kan fa sina pengar tillbaka, evedntuellt fa en ny?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor