SilentViper Skrivet 30 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2008 Jag söker efter bra musik program för att göra egna trance låtar och andra låtar. Vet inte om jag skulle ta jag söker namnet till eller skapa en ny tråd. Men tacksam för snabbt svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 30 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2008 Fruityloops Studio 8. Perfekt program för att skapa trance musik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 30 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2008 Fruityloops Studio 8. Perfekt program för att skapa trance musik. Ah ok ska testa det är det svårt att använda det? Finns det flera program? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 30 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2008 (redigerad) Ah ok ska testa det är det svårt att använda det? Finns det flera program? Fruityloops Studio är den enklaste. Om du är PC användare så finns ju Cubase & Reason som är två professionella program. Använder du Mac så är det Pro Tools som gäller! Kan även tillägga att Basshunter använder Fruityloops Studio, men jag rekommenderar att du inte gör den typ av musik han. Redigerad 30 augusti, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 31 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Nu har jag fixat FL studio fattar inte ett piss hur man gör Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Ah, det tar ett tag att lära sig. Lek runt någon timme och utgå från ett template. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Om du är PC användare så finns ju Cubase Cubase är väl ändå bättre om man använder Mac? Det är vad jag har fått lärt mig i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Cubase är väl ändå bättre om man använder Mac? Det är vad jag har fått lärt mig i alla fall. Det enda jag vet är att Cubase är det bästa till PC användarna, och Pro Tools är det bästa till Mac användarna. Dagens populära producenter använder Pro Tools (Timbaland). Egentligen så kvittar det vilket program du använder, det viktiga är pluginens du använder och musiken du gör. Det som är bra med Fl studio är att den använder Sequencer principen. Det dåliga är väl att utseendet förknippas med disco och basshunter. FL Studio: Cubase: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Vi jobbar med Cubase i skolan 70 minuter i veckan. Det är jäkligt klurigt, men det är kul att man kan göra så galet mycket musik med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 31 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Finns det andra program som är lite enklare? Jag har rätt så dålig tålamod och får en jävla huvudvärk om ja håller på för länge för att förstå sig på en sak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XaeRo Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Du kan ju alltid använda något program ur E-jay serien... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 31 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Du kan ju alltid använda något program ur E-jay serien... E-jay är ju rätt så enkelt att använda men för få ljud grejs med. Vet inte om det finns nån i E-jay serien som man kan göra trance/techno musik med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts