Jump to content

PMOG

Siana
 Share

Recommended Posts

pmog_1042138_0.png

Jag trillade just in på PMOG och måste säga att det verkar grymt intressant, enkelt och roligt!

Så, vad är det?

Det är ett webbaserat onlinespel; men till skillnad från många andra så använder du inte en viss hemsida för att spela det, utan din webbläsare!

PMOG stöder bara FireFox. Det är ett AddOn man installerar till FireFox - och sedan får du en liten toolbar. I denna har du lite olika information om hur det går för dig. Spelet går sedan ut på att samla datapoints som du får genom att surfa. När du får tillräckligt mycket data points går du upp i level och du kan uppgradera din profil. Man får också olika badges på sin profil som visar lite vilken typ av surfare man är (dessa beror alltså på vilka sidor du surfar på).

En häftig sak är att man kan placera ut treasures, mines, portaler och liknande på vilken sida som helst. Dessa kan sedan olika PMOGare stöta på..!

[youtube-old]RyvIBp3mlGQ[/youtube-old]

Verkar inte detta grymt intressant, så säg!

Själv har jag inte hunnit mer än att registrera mig och installera AddOnet. Ska utforska spelet vidare nu.

Nog talat, till sidan!

http://pmog.com/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmz, ok. :confused:

Förövrigt så rullar det väl på för mig. Inte så mycket har hänt än så länge, jag samlar lite datapoints bara. Jag har inte stött på några traps/mines eller liknande än, men om många forumiter registrerar sig så skulle vi kunna spela PMOG via forumet istället - och lägga ut minor, portaler mm i de olika trådarna. :lol:

Ett tips till alla som spelar: Håll den här tråden clean. Minerar man den så vill man inte läsa i den sen eftersom man kan gå på sina egna minor. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

W00t, här låg en liten crate stashad av Pixiegnom ja! :D

Kände mig generös. ^_^

---

You just reached level 2, w00t!

Sent about 17 hours ago

You just reached level 3, w00t!

Sent about 16 hours ago

You just unlocked the Indie badge!

Sent about 5 hours ago

You just unlocked the Torch badge!